Er der nok :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.474 visninger
14 svar
14 synes godt om
31. juli 2015

*Agnete*

Halløj :-)

Vi har fået sparet 20.000 op til baby udstyr . Til ALT ! 

Vil i mene det er nok ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
*Agnete* skriver:

Vil i mene det er nok ?

Det riiiiigeligt!

- Jeg brugte ca 3000 til ALT!

Men jeg købte også alt brugt, da jeg var ene om at skaffe tingene på en SU

Anmeld Citér

31. juli 2015

Loa

Holy crap, hvad regner i med at skulle købe  

I kan sagtens få pengene brugt hvis i køber det dyreste af det dyreste og masser af mærketøj. 

Men i kan også snildt få det hele nyt og fint uden at bruge alle pengene....

Anmeld Citér

31. juli 2015

Mama85

*Agnete* skriver:

Vil i mene det er nok ?

Ja, det vil jeg mene. Pb er jo en dyr omgang, hvis man skal have alt fra nyt  en barnevogn er jo omkring 10.000,- , en vugge til start,  en seng med god madras og sengerand løber nok op i 3000,- dertil kommer der dyne og sengetøj, og puslekommode med puslehynde til ca. Samme penge, så er der badekar og badeslag/håndklæder. Plus alt det løse. Det kan gøres betydeligt dyrere, men det kan også gøres lidt billigere 

Anmeld Citér

31. juli 2015

lineog4

*Agnete* skriver:

Vil i mene det er nok ?

Kommer jo helt an på hvad I gerne vil have. Vi brugte langt mindre en 20.000. Barnevognen kostede 2000 med alt. Puslebordet kostede en plade, lidt maling og en pude. Sengen koatede en madrs og lidt stof og derudover købte vi et minimum af tøj (arvede, fik gaver og ja brugte ikke meget tøj), en bære sele og et badekar og det var der var det - max 4000 kr....

Anmeld Citér

31. juli 2015

ErDetSnartNU

Mama85 skriver:

Ja, det vil jeg mene. Pb er jo en dyr omgang, hvis man skal have alt fra nyt  en barnevogn er jo omkring 10.000,- , en vugge til start,  en seng med god madras og sengerand løber nok op i 3000,- dertil kommer der dyne og sengetøj, og puslekommode med puslehynde til ca. Samme penge, så er der badekar og badeslag/håndklæder. Plus alt det løse. Det kan gøres betydeligt dyrere, men det kan også gøres lidt billigere 

3000 for en seng, en madras og en sengerand?! Det kan det da sagtens koste hvis alt skal være mærkevarer (ved godt at det også kan gøres dyrere) men en ikea-løsning (deres gulliver-tremmeeng har vundet flere tests) kan altså incl madras og sengerand klares for ca en tusindlap. En barnevogn koster altså heller ikke 10000+ medmindre man insisterer på at det skal være Odder, emmaljunga eller Stork. 

ts: 20.000 er mere end rigeligt medmindre I kun vil have (nye) mærkevarer. 

Anmeld Citér

31. juli 2015

lineog4

Mama85 skriver:

Kan også gøres en del mere billigt selvom man vkl have alt fra nyt 

Til vores sidste barn fik jeg en skøn Trille på tilbud med alt til 3500, en seng kan vel klares i Ikea for under 1000 og det samme med puslebord.

Derudover kan man sorterer kraftigt i listerne over nice to have tingene. 

Med 20.000 ville jeg have til hele det første år pg måske endda lidt til 

Anmeld Citér

31. juli 2015

Mama85

ErDetSnartNU skriver:

3000 for en seng, en madras og en sengerand?! Det kan det da sagtens koste hvis alt skal være mærkevarer (ved godt at det også kan gøres dyrere) men en ikea-løsning (deres gulliver-tremmeeng har vundet flere tests) kan altså incl madras og sengerand klares for ca en tusindlap. En barnevogn koster altså heller ikke 10000+ medmindre man insisterer på at det skal være Odder, emmaljunga eller Stork. 

ts: 20.000 er mere end rigeligt medmindre I kun vil have (nye) mærkevarer. 

Derfor at jeg skrev at det også kan gøres lidt billeder end det jeg skrev 

Anmeld Citér

31. juli 2015

Mama85

lineog4 skriver:

Kan også gøres en del mere billigt selvom man vkl have alt fra nyt 

Til vores sidste barn fik jeg en skøn Trille på tilbud med alt til 3500, en seng kan vel klares i Ikea for under 1000 og det samme med puslebord.

Derudover kan man sorterer kraftigt i listerne over nice to have tingene. 

Med 20.000 ville jeg have til hele det første år pg måske endda lidt til 

Det er jo hvad man er til  jeg skrev ikke at det ikke kan gøres billigere, for det kan det, uden tvivl, men det bliver ikke det dyreste af det dyreste og masser af mærkevaretøj som en af pigerne skrev, derned ikke sagt at det kun bliver til det billigste af det billigste. Der var jo én der skrev at hun havde købt ALT for 3000,- 

Anmeld Citér

1. august 2015

ErDetSnartNU

Mama85 skriver:

Derfor at jeg skrev at det også kan gøres lidt billeder end det jeg skrev 

Du skrev "lidt billigere" og det er dét jeg reagerer på. Jeg synes det er synd hvis dit indlæg resulterer i at folk føler at de køber ikke er godt nok fordi de ikke har givet 3000 for puslebord + puslepude som du jo anslår det til at koste i dit første indlæg. 

Jeg ved godt at det sikkert ikke var din intention men jeg synes der er SÅ mange babyforretninger og mærker som slår sig på forskellige variationer af at deres produkter er "for mødre der vil deres børn det bedste" - og det er ofte de dyrere mærker/forretninger der bruger den slags. Det vil alle mødre (og fædre) vel? Også selvom man køber en puslepude til 100 kr i jysk og lægger den på et puslebord til 200 til 300 kr i Ikea (eller - oh skræk! køber et brugt puslebord!). 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.