Hvordan fortalte I familien I ventede jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2015

januar16

Anonym skriver:

Jeg er også meget spændt på reaktionen her! Da vi fik den første, var vi for unge, nr.2 kom for tidligt efter den første, nr.3 var én for meget og hvis vi skal have flere, er det ikke praktisk længere - fik vi at vide af min kære svigermor + familie! Så jeg har sagt, jeg egentlig ikke har den store lyst til at fortælle det til dem - hvad mere kan de sige, for af ødelægge glæden? 

Min familie derimod har alle dage vidst jeg skulle have mange børn - 4+ gerne  Så de venter nok bare på jeg snart siger noget.  

Jeg havde selv tænkt på en t-shirt til de store og en body til den lille, hvor der står "skal være storesøster/bror igen" og så tage et billede med dem sammen med scanningsbilledet og så sende billeder rundt eller få det fremkaldt og give det til de forskellige i ramme???

Puha kan godt forstå du er nervøs med de kommentarer. 

Nu nåede jeg ikke selv at annoncere min graviditet før den gik til grunde, men da der også var nogen jeg var nervøs for at sige det til så havde vi snakket om først at fortælle det til dem vi vidste der ville komme med en god reaktion. Så havde man den i bagagen inden vi skulle ind til dem der kunne være fordømmende. Og først fortælle dem det sidst i et besøg eller have mulighed for at gå med det samme hvis det blev for meget. Ellers samle alle og fortælle samtidig. Så kan de negative lytte (og lære) til de positive. Så ved I at I har nogen på jeres side. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2015

Anonym trådstarter

januar16 skriver:

Puha kan godt forstå du er nervøs med de kommentarer. 

Nu nåede jeg ikke selv at annoncere min graviditet før den gik til grunde, men da der også var nogen jeg var nervøs for at sige det til så havde vi snakket om først at fortælle det til dem vi vidste der ville komme med en god reaktion. Så havde man den i bagagen inden vi skulle ind til dem der kunne være fordømmende. Og først fortælle dem det sidst i et besøg eller have mulighed for at gå med det samme hvis det blev for meget. Ellers samle alle og fortælle samtidig. Så kan de negative lytte (og lære) til de positive. Så ved I at I har nogen på jeres side. 

Er rigtig ked af at høre, du har mistet !  

Tak for svar! Det er netop pga. De negative kommentarer, at vi tænker, vi bare skal sende et billede rundt - så kan de tænke deres og når vi ses dem næste gang, har de forhåbentlig en anden tone. Det er bare rigtig ærgerligt, når det er svigerfamilien og min mand selvfølgelig er ked af, de skal reagere sådan, når det er noget VI ønsker. 

Da vi ventede nr.2, var de også imod navnet vi fandt og han blev faktisk så ked af det, at han gerne ville gå fra det igen, pga. Dem! Sådan var det også 1. Og 3. Gang. Denne gang får de ikke navnet at vide, før h*n er født. 

Anmeld Citér

1. august 2015

Anonym trådstarter

MMOGM skriver:

Til min svigermors fødselsdag gav vi hende dette digt  der stod på brevet at hun skulle læse det højt, så svigerfar og svigerinde kunne få det at vide samtidig 

En STOR overraskelse kan også være lille,
Dette er ikke en gave i får, før i starten af næste år. En kæmpe glæde, som vi med jer vil dele, størrelsen på (Mit navn) mave siger det hele.
Inde i (mit navn) mave, lægger der en lille gave, en lille baby der vil komme, når dette år nu er omme.
17 januar vil terminen stå, plus - minus et par uger kan gå 

Så smukt et digt! Vi lavede et lignende i mandelgave til jul 2010, da vi skulle fortælle vi ventede nr.2. Så det er prøvet 

Anmeld Citér

1. august 2015

MMOGM

Anonym skriver:

Så smukt et digt! Vi lavede et lignende i mandelgave til jul 2010, da vi skulle fortælle vi ventede nr.2. Så det er prøvet 

Mange tak

hehe det er sjovt at se deres reaktion på den måde 

mig smart tænkt i mandelgave 

Anmeld Citér

1. august 2015

Anonym trådstarter

MMOGM skriver:

Mange tak

hehe det er sjovt at se deres reaktion på den måde 

mig smart tænkt i mandelgave 

Tak  det var rigtig sjovt at se dem åbne pakken og så læse højt, men ikke fatte hvad de læser, før til sidst 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.