Hvordan fortalte I familien I ventede jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.014 visninger
14 svar
7 synes godt om
31. juli 2015

Anonym trådstarter

Kære alle. 

Vi venter vores 4. Barn og skal på er tidspunkt fortælle familie at vi skal have endnu en lille mus. 

Hvordan fortalte I? Har brug for inspiration  

Om det er 1. Eller 7. Barn, er I alle selvfølgelig velkomne til at svare!  

Kh anonym 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2015

dukke

her ventede vi til jeg havde været til NF så ringede jeg til min mor og spurgte om hun havde lyst til besøg og så kom vi ud til hende med pandekager og da hun så mig spurgte hun og jeg ikke havde taget på, så viste jeg billede fra NF og sagde hun skulle være mormor igen

Anmeld Citér

31. juli 2015

Vivienne

Jeg inviterede min familie til aftensmad og hygge og da vi satte os ned for at spise, fortalte jeg dem at der snart ville komme endnu et familiemedlem

Det samme gjorde vi med min mands familie ugen efter

Anmeld Citér

31. juli 2015

charthys

Min familie gættede det da jeg var 6 uger henne... så der var lige som ikke så meget at fortæl :/

Anmeld Citér

31. juli 2015

Jegkiggerpåfugle

Min mor kørte mig til lægen, fordi jeg havde mistanke om en blærebetændelse med mit barn nummer 2 - mor venter udenfor og jeg går ind til sygeplejersken og hun siger så jeg er gravid. Da jeg kommer ud til min mor, spørger hun om vi skal på apoteket efter piller, hvor jeg siger at der ikke er nogen kur før 9 måneder senere

men min søster var den sjoveste at fortælle nyheden til - for hun kommer hjem (hun vidste godt jeg havde noget at fortælle) og siger: "hvor er jeg træt af at alle i min omgangskreds spytter babyer ud af deres skeder lige nu" - hvor efter jeg siger: "nå jamen jeg skal have en baby til september" og hun tror simpelthen ikke på mig og flækker af grin, indtil det går op for hende at det er rigtigt og hun skifter over i tårer og bliver vildt glad

Anmeld Citér

1. august 2015

DianaM

Vi venter selv vores 4. Barn og kan godt mærke jeg er lidt mere nervøs overfor hvilke reaktioner vi får end ved de tidligere graviditeter.

De fleste i vores omgangskreds har kun 2 børn, så allerede ved Nr.  3 kom der nogle kommentarer. 

Der er dog en del der ved at vi overvejede 4 børn, så tror det er meget forskelligt hvilken reaktion vi får.

Jeg har til denne gang bare købt en t-shirt til den mindste (hun er 1 år) hvor der står: "Jeg skal være storesøster ".

Anmeld Citér

1. august 2015

MHB

Første gag sendte vi kopper til de kommende bedsforældre med "Verdens bedste/sejeste/sødeste/skøreste mormor/farmor/farfar/morfar" så regnede de den ud  

Anden gang besluttede vi os for atr sige det til jul hvor jeg var 9+. Der lavede vi et lys medet billede af vores øn hvor der var en tale boble hvr der stod "Jeg skal være storebror"  

Anmeld Citér

1. august 2015

Chellie

Vi tog ned og spiste frokost hos mine svigerforældre, hvor de fik besked.. Mine forældre ved ikke noget endnu, de er på ferie, så den er jeg stadig ret spændt på .. Planen er, at vi hænger et scanningsbillede op på deres køleskab (vi passer huset mens de er væk), og venter på at de opdager det  Vi er selvfølgelig stadig i huset, når de kommer hjem, og har tænkt på at sætte et lille kamera op overfor køleskabet for at filme reaktionen.. 

Anmeld Citér

1. august 2015

Anonym trådstarter

DianaM skriver:

Vi venter selv vores 4. Barn og kan godt mærke jeg er lidt mere nervøs overfor hvilke reaktioner vi får end ved de tidligere graviditeter.

De fleste i vores omgangskreds har kun 2 børn, så allerede ved Nr.  3 kom der nogle kommentarer. 

Der er dog en del der ved at vi overvejede 4 børn, så tror det er meget forskelligt hvilken reaktion vi får.

Jeg har til denne gang bare købt en t-shirt til den mindste (hun er 1 år) hvor der står: "Jeg skal være storesøster ".

Jeg er også meget spændt på reaktionen her! Da vi fik den første, var vi for unge, nr.2 kom for tidligt efter den første, nr.3 var én for meget og hvis vi skal have flere, er det ikke praktisk længere - fik vi at vide af min kære svigermor + familie! Så jeg har sagt, jeg egentlig ikke har den store lyst til at fortælle det til dem - hvad mere kan de sige, for af ødelægge glæden? 

Min familie derimod har alle dage vidst jeg skulle have mange børn - 4+ gerne  Så de venter nok bare på jeg snart siger noget.  

Jeg havde selv tænkt på en t-shirt til de store og en body til den lille, hvor der står "skal være storesøster/bror igen" og så tage et billede med dem sammen med scanningsbilledet og så sende billeder rundt eller få det fremkaldt og give det til de forskellige i ramme???

Anmeld Citér

1. august 2015

MMOGM

Til min svigermors fødselsdag gav vi hende dette digt  der stod på brevet at hun skulle læse det højt, så svigerfar og svigerinde kunne få det at vide samtidig 

En STOR overraskelse kan også være lille,
Dette er ikke en gave i får, før i starten af næste år. En kæmpe glæde, som vi med jer vil dele, størrelsen på (Mit navn) mave siger det hele.
Inde i (mit navn) mave, lægger der en lille gave, en lille baby der vil komme, når dette år nu er omme.
17 januar vil terminen stå, plus - minus et par uger kan gå 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.