Studiejob og familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Tænker godt du kan arbejde ved siden af. Det er ikke meget anderledes end at have en hobby. Min kæreste går til fodbold og skal nogle gange spille kampe og så skal de også træne og det får vi til at fungere. 

Du kan søge jobs hvor man kan have aftenvagter eller weekendvagter. Nu kan jeg se du vil læse til socialrådgiver og så kan du jo finde studierelevant job - har set flere der bare søger aften- eller natperosnale. 

Min kæreste og min engang gode veninde er begge socialrådgivere. Det var ikke mit indtryk at det er et studie der kræver mange timer - men nu er det jo forskelligt hvor meget forberedelse man har brug for og hvor nemt man har ved fagene. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2015

Anonym trådstarter

Tusind tak alle sammen

Det har givet lidt at tænke over - men også dejligt at høre andre får det til at rende rundt med et job ved siden af familielivet. 

Anmeld Citér

2. august 2015

Tip!

Det sidste år af mit studie på pædagog seminariet arbejdede jeg med udviklingshæmmede ved siden ad.. Jeg startede næsten samtidig op i praktik og arbejde, så jeg arbejdede 12 dage i streg og havde to fridage.. Mandag til fredag eftermiddag var det kun i min praktik (8-15) og så hveranden fredag-lørdag-søndag havde jeg skiftevis aften og dagvagter. 

Det var super hårdt, men jeg var nødt til det pga lav løn i min praktik periode. Min søn som har ikke kontakt til far, så min familie hjalp, så mine forældre og søster "delte" ham med en weekend hver om måneden.. 

Anmeld Citér

2. august 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg går med tanken om at starte med at læse men på udelukkende SU ville det ikke kunne rende rundt. 

Er der nogen af jer herinde som læser og arbejder ved siden af? Hvad arbejder du med og hvordan får i det til at hænge sammen som familie

Jeg bor sammen med faren til mine unger og vi har 3 børn. han arbejder alm 8-16 job men har køretid så er hjemmefra 7-17

Jeg er studerende, og jeg har et job som afløser i hjemmeplejen hvor jeg har fast weekendvagt hver 3. weekend. Derudover kan jeg (hvis jeg vil) tage vagter i ferier og på helligdage. Fx har jeg hele juli og august taget 30 timer om ugen. 

Det passer fint sammen, da det ikke går ud over familie livet i hverdagen  

Anmeld Citér

3. august 2015

Mettefpigen

Det kan du nok godt, du skal bare huske at der er rigtig meget gruppe arbejde, rigtig meget læsning hjemmefra, opgaver og prøver hver 3 måned (og de skal næsten alle bestået for at kunne gå videre) ☺

Anmeld Citér

4. august 2015

migxher

Jeg læser  selv til socialrådgiver, er dog på barsel nu. Inden graviditeten havde jeg også fritidsjob  ved siden af. Det var ret hårdt og der var ikke tid til meget andet. Jeg brugte i hvertfald 40+ timer om ugen på studie og lektier. I dag kan jeg slet ikke se hvordan jeg skulle få tid til både skole, job og have ordentlig  tid til familien. Jeg vil i hvertfald  prioritere fritiden med min kæreste og den lille frem for et job ved siden af. Men nu kan vi også sagtens klarer os på su. 

Og ja, især op til eksamen hver 10. Uge går der super meget tid med studiegruppen. Og der er bare pisse mange ting der skal læses. Flere hundrede sider om ugen.

Men et tip. Køb bøger  på PDF og så del dem ud og splejs  i studiegruppen. Det er så meget billigere.  

Anmeld Citér

4. august 2015

MediaAnarchy

Socialrådgiver kan læses som fjernstudie - det giver måske lidt bedre mulighed for arbejde ved siden af

Anmeld Citér

4. august 2015

Mor Christa

Da jeg studerede fik jeg et studiejob som var studierelevant.
Det var med meget fleksible arbejdstider - jeg skulle blot komme minimum 8 timer i ugen - og gerne mere.
Jeg tog derfor ofte en dag fri fra studie i ugen(De dage jeg selv mente var dem jeg bedst kunne undvære), og tog på arbejde hele dagen. 
Det fungerede sindssygt godt for mig. Jeg kunne om aftenen og weekendsaftenerne arbejde på rapporter, afleveringer, lektier etc. Hvis der var dage i ugen med få timer, tog jeg også ofte på arbejde derefter, og hvis der var flere dage i ugen, som var mindre relevante for mig, så tog jeg flere dage på arbejde.

Jeg har så også altid sagtens kunne studere hjemmefra - f.eks. studerede jeg mit andet semester mens jeg gik på barsel med bettepigen :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.