Studiejob og familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.792 visninger
17 svar
2 synes godt om
29. juli 2015

Anonym trådstarter

Jeg går med tanken om at starte med at læse men på udelukkende SU ville det ikke kunne rende rundt. 

Er der nogen af jer herinde som læser og arbejder ved siden af? Hvad arbejder du med og hvordan får i det til at hænge sammen som familie

Jeg bor sammen med faren til mine unger og vi har 3 børn. han arbejder alm 8-16 job men har køretid så er hjemmefra 7-17

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2015

esioul

Anonym skriver:

Jeg går med tanken om at starte med at læse men på udelukkende SU ville det ikke kunne rende rundt. 

Er der nogen af jer herinde som læser og arbejder ved siden af? Hvad arbejder du med og hvordan får i det til at hænge sammen som familie

Jeg bor sammen med faren til mine unger og vi har 3 børn. han arbejder alm 8-16 job men har køretid så er hjemmefra 7-17

Jeg tænker det kommer meget an på hvilken uddannelse man tager om det er muligt. 

Anmeld Citér

29. juli 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg følger lige med. Jeg er nemlig enlig og starter studie igen her til august, og kan ikke få det til at løbe rundt uden su-lån. 
Ville elske at arbejde lidt ved siden af, men ved ikke om det overhovedet er muligt når jeg både skal i skole og være hjemme til at kunne hente i vs. Og samtidig ikke kan arbejde ret mange weekender.

Anmeld Citér

29. juli 2015

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Jeg tænker det kommer meget an på hvilken uddannelse man tager om det er muligt. 

Jeg vil gerne læse til socialrådgiver

Anmeld Citér

29. juli 2015

esioul

Anonym skriver:

Jeg vil gerne læse til socialrådgiver

Nu læser jeg godt nok ikke den uddannelse, men personligt ville jeg ikke kunne se hvordan jeg skulle have tid til arbejde ved siden af, men jeg bruger også ekstremt lang tid på forberedelse og læsning.

I gennemsnit tror jeg at jeg bruger 40-45 timer på studie, undervisning, læsning og gruppearbejde om ugen + transport frem og tilbage.

Men det er jo forskelligt hvor meget man har brug for at forberede sig  

Anmeld Citér

29. juli 2015

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Nu læser jeg godt nok ikke den uddannelse, men personligt ville jeg ikke kunne se hvordan jeg skulle have tid til arbejde ved siden af, men jeg bruger også ekstremt lang tid på forberedelse og læsning.

I gennemsnit tror jeg at jeg bruger 40-45 timer på studie, undervisning, læsning og gruppearbejde om ugen + transport frem og tilbage.

Men det er jo forskelligt hvor meget man har brug for at forberede sig  

Præcis det som var i mine tanker og som jeg "frygtede" lidt.. 

Jeg går ikke ind i en uddannelse for så ikke at kunne yde mit optimale Så der skal være tid til forberedelser osv. 

Anmeld Citér

29. juli 2015

IngenKoPåIsen

Jeg læser til pædagog og arbejder som bartender ved siden af. Min mand har ca. samme arbejdstider som din. Jeg arbejder på en bar der har åben i weekenden og torsdag, jeg undgår så vidt muligt torsdagsvagter. Jeg møder ind enten klokken 20 eller 23 og har fri klokken 05.30. Så sover jeg indtil cirka middag næste dag. Jeg elsker arbejdstiderne da jeg ikke rigtig mister tid med familien, udover de 5-6 timer jeg sover fra de andre står op- det er en god løsning for mig og min familie  

Anmeld Citér

29. juli 2015

IngenKoPåIsen

... og jeg arbejder ikke nødvendigvis hver weekend- vi vælger selv vores vagter og på det sidste har jeg haft en dag (enten fredag eller lørdag) hver weekend, men min plan da jeg startede var egentlig mere hver anden weekend i en dag  

Anmeld Citér

29. juli 2015

Olaf

Vi har barnepige (kærestens bror) der har hende i de timer hvor min kærestes og mine timer rammer sammen  

Anmeld Citér

29. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Sådan har det været her de sidste tre år og det gik helt fint. Der var både råd til oplevelser, rejser og hvad vi nu havde lyst til. 

Vi bor så heller ikke i hus men i andel og min kæreste får ca. 20.000kr udbetalt. Så vi har ikke været afhængige af min SU. Tror den gik mest til sjov og ballade

men jeg ved ikke om det også vil løbe rundt for jer. Der kommer meget an på jeres udgifter. 

Mht. studiejob kan du fx arbejde i supermarked hvor du kan få nogle aftentimerne eller weekendtimer 

jeg selv havde dog ikke job ved siden af. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.