startede morgenen med en tudetur..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2015

Vivienne

Morogbarn skriver:

Jeg følger lige med, da jeg har en dreng på snart 8 måneder, som også ammer rigtig meget om natten. Jeg skal også snart starte på arbejde, så jeg kommer også snart til at stå med samme problematik. Han spiser til gengæld ikke så meget om dagen, så jeg tør ikke rigtig nægte ham mad om natten endnu. 

Jeg ville egentlig bare sige, at jeg har lånt den bog, der hedder 'sov igennem uden gråd', og den skulle vist være rigtig god. 

Kram til dig fra en træt 'medmor'

Jeg står i den samme situation som dig og TS. Min sp siger at grunden til at de ikke spiser meget om dagen er netop fordi de bliver ammet så meget om natten. Det skal man stoppe med. 

Jeg ammer min dreng kl. 19-20 hvor han ligger ved mig i min seng. Så kommer han i sin seng og sover i et par timer. Når han vågner igen så kommer han som regel over til mig igen og sover der resten af natten. Ellers får ingen af os sovet for han skriger hvis han ik får brystet. Har forsøgt med vand men han bliver agressiv og kaster vandet væk og så vågner han helt og det er svært at få ham til at falde til ro igen. 

Hvordan jeg får ham vænnet af med natteamningen har jeg ingen anelser om. Så alle gode råd tages imod med kyshånd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2015

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

jeg har en datter på 21 mdr og har lige født igen her for 5 dage siden, og vi har endnu ikke sovet igennem her endnu. Med sovet igennem mener jeg at vi ville være glade for 5 timer i træk, men vores datter vågner alt mellem minimum 4-6 gange, og har været helt oppe på måske 20 opvågninger på en nat.. 

Nu har ejg godt nok ikke ammet hende, men vi fik startet en vane med vand på en flaske som hun fik om natten, og ja det er nok kun en vane og at tage kampen... Vores er bestemt også en stædig og meget hysterisk lille dame, men nu har vi sat kampen ind for nattesøvn, både til HENDE og OS for vi akn mærke så meget forskel på hende når hun endelig får sovet. ( hun sov en enkelt nat fra 23 til 6.45 og sikken en glad pige vi havde )

Nu får hun ingen vand, ( jo af en kop, men SÅ bliver hun da først hidsig når hun ser den ) og vi har valgt at det er altså os der bestemmer og ikke hende, men det er SÅ fucking hårdt, både ikke at få sin søvn, OG skulle bryde vaner, gud hvor har jeg grædt mange aftener, fordi at man syntes at lige meget hvad man gør så er det bare ikke det rigtige...

Håber i finder ud af det, ville bare sige at du er ikke alene 

Anmeld Citér

29. juli 2015

Sujan

Nu ved jeg ikke hvor længe det har stået på... Min min datter på 10 mdr. var på nøjagtig samme måde for nogle uger siden.. Det varede 1-2 uger og så gik det bare i sig selv igen... Jeg sov nærmest med hende siddende i en stol flere gange og var virkelig fustreret... Tror det er en form for seperationsfase hun skulle igennem. 

Nu går jeg så hjemme (1 uge endnu) så er nok nemmere.. Men her gik det altså bare ligepludselig over 

Anmeld Citér

29. juli 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
EBK skriver:

Måske vil han spise mere om dagen, hvis der bliver lukket for mælkebaren om natten? 

Ja, det er ligesom blevet en ond cirkel, hvor han ikke spiser så meget om dagen. Muligvis fordi har bliver ammet så meget om natten, men jeg tør ikke nægte ham mad, når han ikke spiser mere om dagen 

Med til historien hører så også, at han døjer meget med med maven og meget let får forstoppelse, så vi kan ikke bare køre på med grøden, så kan hans mave ikke følge med.

Anmeld Citér

29. juli 2015

tarkoflen

Jeg ammede vores datter rimelig længe, og begyndte relativt tidligt at give hende en god portion grød lige inden sengetid, for at sikre mig, at hun var mæt, så blev hun ammet og puttet, amningen var vist mest for hyggen og tryghedens skyld det sidste stykke tid, men måske grød kunne være en løsning for jer? Og så tror jeg farmand skal på banen og du skal holde dig langt væk. Du lugter af mælk, det gør han ikke sov i gæsteværelset og lad ham tage kampen alene om natten. Min venindes søn var RASENDE i en lille uge og så var det slut, men på intet tidspunkt i den uge, var det min veninde der tog ham om natten og det tror jeg er virkelig vigtigt, selvom alt skriger i en, at man skal sørge for at ens dyrebareste ikke er ulykkelig, så husk på, at farmand er der og er en tryg base, det er ikke en fremmede der skal tage sig af barnet, og det er heller ikke overladt til sig selv, når det er ulykkeligt, og det skal vi mødre nok nogle gange prøve at huske på hvis det er muligt, kunne du evt sove et andet sted den første eller de første par nætter?

den med grød deler lidt vandene, min sp mente vores datter ville vågne mere af at få grød lige inden sengetid, fordi tarmene så skulle arbejde på at fordøje, men hun sov altså virkelig godt! Og flere synes også det var mærkeligt at hun skulle spise igen så kort tid efter aftensmaden, men det virkede for os. 

Du skal mærke efter hvad der føles rigtig for dig og din familie og så gøre det, for det er det rigtige

held og lykke med det  

Anmeld Citér

30. juli 2015

nemisis

Profilbillede for nemisis

Tak for jeres svar piger:-)

I nat gik projekt "skære ned på natamningen" igang og det gik ok.

Kl.19.00 kom hun i bad, derefter blev hun tilbudt aftengrød - men var ikke interesseret.

Vi gik alle tre i seng kl.20 (mor og far lå og nussede, hvilede og læste lidt og baby sov) kl.22.30 vågnede baby og fik begge bryster.

kl.23.45 vågnede hun igen, fik lidt hyggesut hos mor og faldt så i søvn. Jeg gik så i gæsteværelset og sov.

Baby vågnede kl.2 og græd efter babs, men faldt til ro igen med lidt hoppen på gymnastikbold. Han prøvede at lægge hende i sin seng igen, men hun ville kun sove i fars arme, så hun kom op i hans seng og sov trygt indtil kl.05.00 hvor hun vågnede og ville have bryst. 

Det fik hun og så sov vi videre til kl.06.30.

Han tror måske der var tale om ½ times vågentid samlet fra kl.24-05 og han har mod på at tage samme tur i nat:-)

Så indtil videre går det fint, og jeg har fået sovet 5 sammenhængende timer uden at blive forstyrret!!

Anmeld Citér

30. juli 2015

nemisis

Morogbarn skriver:

Ja, det er ligesom blevet en ond cirkel, hvor han ikke spiser så meget om dagen. Muligvis fordi har bliver ammet så meget om natten, men jeg tør ikke nægte ham mad, når han ikke spiser mere om dagen 

Med til historien hører så også, at han døjer meget med med maven og meget let får forstoppelse, så vi kan ikke bare køre på med grøden, så kan hans mave ikke følge med.

Jeg kan se det samme hos os, at jo mere hun spiser om natten jo mindre indtager hun om dagen, og så er hun jo mere sulten om natten:-)

Jeg kan fortælle dig at min datter også er et lille nips, til den tynde side, og jeg har også været bange for at tage maden fra hende om natten af frygt for at hendes vægtkurve ville dykke. Jeg har dog besluttet at hun spiser mere om dagen så, og at det nok skal udjævne sig. Går det ud over hendes trivsel og vægt så må jeg jo genoptage natmaden:-)

Jeg er nød til at prioritere at være en mor med overskud og ro, og det kræver søvn.

kram til dig

Anmeld Citér

30. juli 2015

nemisis

Sujan skriver:

Nu ved jeg ikke hvor længe det har stået på... Min min datter på 10 mdr. var på nøjagtig samme måde for nogle uger siden.. Det varede 1-2 uger og så gik det bare i sig selv igen... Jeg sov nærmest med hende siddende i en stol flere gange og var virkelig fustreret... Tror det er en form for seperationsfase hun skulle igennem. 

Nu går jeg så hjemme (1 uge endnu) så er nok nemmere.. Men her gik det altså bare ligepludselig over 

Hun har faktisk haft mange opvågninger med amning siden hun var 4 mdr, så det er længe nu

Anmeld Citér

30. juli 2015

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Tilbud vand i stedet for om natten. Min dreng er 15  måneder og vi har lige været igennem turen, hvor han blev ammet 2 til 3 gange om natten. Vi havde 1 slem nat. Hvor han var stjernetosset på os og kylede den sutteflaske med vand igennem rummet og næsten ingen af os fik sovet den nat. nat Derefter en halvslem, hvor han græd i 3 minutter hver gang hvorefter han tog imod flasken. Og den 3 nat vågnede han 1 gang og rakte selv ud efter flasken fik en tår og lagde sig til at sove igen. 

Anmeld Citér

30. juli 2015

SofiaMik

Det, der skal til, er en kold tyrker. Min datter var 11 mdr. Og jeg var som du helt ødelagt. 

Jeg bad min mand om at tage over hele putteseancen samt opvågning i en weekend og ved du hvad?  Det tog kun to-tre nætter, så sov min datter hele natten igennem 12 timer!. Desværre var det kun far, der kunne putte igennem et godt stykke tid bagefter.  Men hold op hvor det var skønt ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.