Eksperthjælp: Hvilken form for prævention skal jeg vælge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

678 visninger
0 svar
0 synes godt om
27. juli 2015

Vivi Hollænder

Hej Vivi,

Jeg skriver til dig fordi jeg mangler noget prævention, da jeg er begyndt at se en rigtig dejlig mand.
Pt bruger vi kondomer, men er begge meget trætte af det ophold det giver at skulle finde sådan et frem og så videre.

Lidt info om mig:
Jeg er en ung kvinde og mor til et barn på 13 mdr. Jeg har altid haft en meget kraftig menstruations blødning samt stærke smerter. Derfor fik jeg p-piller som 14-årig. Jeg er imidlertidigt blevet gravid mens jeg tog p-pille, og tog dem fuldstændig korrekt. - Har aldrig glemt en pille eller ændret min cyklus ved hjælp af dem.
I august '14 fik jeg sat en hormonspiral op, hvilket gjorde at jeg styrtblødte kun med enklte pauser på få dage indtil jeg begyndte at få stærke smerter og den blev fjernet igen i december. Smerterne + blødningen forsvandt kort tid efter spiralen var væk. Siden har jeg haft en lang og uregelmæssig cyklus på alt fra 32-53 dage.
Med min rolle som mor er jeg desværre også begyndt at glemme mig selv, og er bange for at jeg ikke ville kunne holde styr på at skulle tage piller igen (og ville desuden gå og være bange for endnu en graviditet).

Kan du anbefale en præventionsform? Så nemt som muligt, gerne noget man ikke skal tænke over i hverdagen? Og som ikke forstyrrer/afbryder når man er godt igang.

Vivis svar

Kære Ano-mor

Her kan du se en samlet oversigt over de forskellige præventionsformer:

http://www.netdoktor.dk/sex_samliv/praevention.shtml

Jeg synes, du skal kigge nærmere på P-plaster. P-ring, P-sprøjte og evt. P-stav.

De opfylder umiddelbart dit ønske om, at det skal være nemt og uden afbrydelser i sexakten.

Men du skal selvfølgelig drøfte det med din læge, inden du træffer dit valg.

Kærlig hilsen

Vivi

I Vivis brevkasse kan du få svar på alle spørgsmål, der vedrører din eller din partners seksualitet eller jeres fælles sexliv.

Se Vivis hjemmeside på: Bedresexliv.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.