(februar) Hjælp altså

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

784 visninger
19 svar
0 synes godt om
15. september 2009

Diana...

Hej piger

Jeg har sgu brug for jeres hjælp. Kom med en masse gode råd og fortæl hvordan det er hos jer jeg råber seriøst på HJÆLP inden jeg går kold.

Min ellers altid nemme dreng er blevet så umulig  og det er sgu hård. 

vi står op om morgen mellem 6 og halv 8 nogen gange vågner han kl 5 men så står claus op med om og de fleste gange falder han i søvn igen efter en lille time. Nå men når vi står op får han selvfølgelig skiftet sin nat ble han ryger i kravle gården mens jeg lige laver mad til ham så spiser vi så en gang havregrød jeg laver 1 dl havregrød og han spiser ikke engang halvdelen. 

Nå men når vi så har spist leger vi lidt og ca 1 1/2 -2 efter bliver han puttet til middags lur hvor han så sover en lille time (her plejer han at sove mellem 2-3 timer). så kommer han op vi leger igen til kl bliver 11.30-12 hvor vi så spiser frokost her spiser han et halvt stykke bondebrød og noget frugt og en ostehaps. og så leger vi igen går ture osv kl 14-14.30 bliver han så lagt igen hvo han enten sover 10-20 min eller slet ikke sover (her plejer han at sove 1-2 timer) nåå men kl 17 begynder vi at lave aftens mad så vi spiser mellem 17.30-18 Her får han grønsags mos med kød i og det gider han ikke spise MAX 5 bider ryger ned. så kommer han i bad og bliver puttet kl 19 hvor han ikke vil have en flaske. Vi skal vugge ham i søvn og det kan godt tage næsten 1 time 
I løbet af natten spiser han så 200 ml og vågner mellem 5 og 10 gange.

Dette fungere ikke optimalt det er så tydeligt at han er træt han gnider øjne hele tiden og er pivet han har ikke spist om natten i ca 2 måneder og lige pludselig er han begynd og ville spise igen men det jo klart når han ikke gider spise om dagen inden hans 2 middags lure spiser han os en flaske af 200 ml. 

Vi plejer bare at kunne lægge ham ned i sengen sige godnat og gå så falder han i søvn jeg pleje ikke at være nød til at skulle ud og trille med barnevognen for at han MÅSKE gider sove! 

Hvad f.... skal jeg gøre for at komme ind i en rutine igen og hvordan f.... får jeg ham til at sove og spise noget mere igen.

Det er sgu hård at jeg ikke får min natte søvn for det gør jeg virkelig ikke jeg sover MAX 2 timer om natten og de 2 timer er ikke samhængende, det hård at jeg ikke kan få lavet noget om dagen og få sovet lidt til middag efter som jeg ikke kan få lov at sove om natte jeg render rund og ligner en der ikke har sovet i flere år jeg kan ikke engang over skue og lave aftens mad JEG ER TRÆT OG UDKØRT jeg skælder manden ud uden grund jeg er virkelig ved at gå ude af mit gode skind. Dette har stået på i 3 ugen nu ca og det skal ændres igen det startet efter hans vaccine der var der jo 3 dage med høj feber og der kom vi ud af en rutine og nu kan vi ikke komme ind igen og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.

Håber i kan hjælpe mig med nogen gode råd og fortælle hvordan det fungere hos jer.

Knus Diana 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2009

Moar'en

Hej piger

Jeg har sgu brug for jeres hjælp. Kom med en masse gode råd og fortæl hvordan det er hos jer jeg råber seriøst på HJÆLP inden jeg går kold.

Min ellers altid nemme dreng er blevet så umulig  og det er sgu hård. 

vi står op om morgen mellem 6 og halv 8 nogen gange vågner han kl 5 men så står claus op med om og de fleste gange falder han i søvn igen efter en lille time. Nå men når vi står op får han selvfølgelig skiftet sin nat ble han ryger i kravle gården mens jeg lige laver mad til ham så spiser vi så en gang havregrød jeg laver 1 dl havregrød og han spiser ikke engang halvdelen. 

Nå men når vi så har spist leger vi lidt og ca 1 1/2 -2 efter bliver han puttet til middags lur hvor han så sover en lille time (her plejer han at sove mellem 2-3 timer). så kommer han op vi leger igen til kl bliver 11.30-12 hvor vi så spiser frokost her spiser han et halvt stykke bondebrød og noget frugt og en ostehaps. og så leger vi igen går ture osv kl 14-14.30 bliver han så lagt igen hvo han enten sover 10-20 min eller slet ikke sover (her plejer han at sove 1-2 timer) nåå men kl 17 begynder vi at lave aftens mad så vi spiser mellem 17.30-18 Her får han grønsags mos med kød i og det gider han ikke spise MAX 5 bider ryger ned. så kommer han i bad og bliver puttet kl 19 hvor han ikke vil have en flaske. Vi skal vugge ham i søvn og det kan godt tage næsten 1 time 
I løbet af natten spiser han så 200 ml og vågner mellem 5 og 10 gange.

Dette fungere ikke optimalt det er så tydeligt at han er træt han gnider øjne hele tiden og er pivet han har ikke spist om natten i ca 2 måneder og lige pludselig er han begynd og ville spise igen men det jo klart når han ikke gider spise om dagen inden hans 2 middags lure spiser han os en flaske af 200 ml. 

Vi plejer bare at kunne lægge ham ned i sengen sige godnat og gå så falder han i søvn jeg pleje ikke at være nød til at skulle ud og trille med barnevognen for at han MÅSKE gider sove! 

Hvad f.... skal jeg gøre for at komme ind i en rutine igen og hvordan f.... får jeg ham til at sove og spise noget mere igen.

Det er sgu hård at jeg ikke får min natte søvn for det gør jeg virkelig ikke jeg sover MAX 2 timer om natten og de 2 timer er ikke samhængende, det hård at jeg ikke kan få lavet noget om dagen og få sovet lidt til middag efter som jeg ikke kan få lov at sove om natte jeg render rund og ligner en der ikke har sovet i flere år jeg kan ikke engang over skue og lave aftens mad JEG ER TRÆT OG UDKØRT jeg skælder manden ud uden grund jeg er virkelig ved at gå ude af mit gode skind. Dette har stået på i 3 ugen nu ca og det skal ændres igen det startet efter hans vaccine der var der jo 3 dage med høj feber og der kom vi ud af en rutine og nu kan vi ikke komme ind igen og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.

Håber i kan hjælpe mig med nogen gode råd og fortælle hvordan det fungere hos jer.

Knus Diana 

Hej søde Diana

Det lyde som om du har det rigtig hårdt. Så jeg starter lige med at sende et stor kram .
Altså det der virkede herhjemme efter vi havde været indlagt og fået vores rutinen smadret var at lade Viktor selv finde sin rytme igen, altså han sov når han ville, spiste når han ville, og intet blev gjort på de tidspunkter de plejede. Men det virkede, han fandt en rytme og så stille og roligt rykkede vi den så det passede til vores hverdag. Det var en hård til for han stod bla. op ind imellem kl 5.30 og så sov han i vores seng i 1-2 uger, han fik sovet og vi fik sovet lidt mere. Vi vuggede ham i søvn og lagde ham i hans egen seng og når han vågnede om natten tog vi ham over i vores. og stille og roligt sov han mere og mere i sin egen seng.

Jeg ved ikke om det på nogen måder kan hjælpe, men jeg håber det bliver bedre.

Anmeld

15. september 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Hej søde

Jeg kan ikke give dig nogen gode råd - men jeg kan sende MASSER af KNUS og KÆRLIGE tanker

Kærlig hilsen
Katja

Anmeld

15. september 2009

Misjelle

Åhh ha søde Diana

Det lyder fuldstændig som det vi var igennem med Linus efter hans barnedåb. Det med appetitten tror jeg kommer igen helt af sig selv, når han får den søvn han har behov for. At nå der til er så en helt anden sag . jeg ville ønske jeg havde mirakelkuren, men jeg tror bare ikke den findes. Det jeg gjorde var at jeg fandt alt hvad jeg havde i mig af stædighed frem, besluttede at nu skulle han bare vænne sig til at sove om dagen i den barnevogn igen (ikke fordi han ville sove nogen som helst andre steder). Så vi trillede og trillede og trillede, nogle gange gik jeg op til 1½ time før han overgav sig og det var en meget sur og brokkende dreng (blev han ked tog jeg ham selvfølgelig op, men han kom ned igen så snart han var okay igen). det er næsten 3 måneder siden nu og vi er først ved at være på rette spor nu. Nu kan jeg nøjes med at stå og trille barnevognen frem og tilbage og så falder han hurtigt i søvn, men sikke en kamp, der har været dage hvor jeg har siddet og tudet af bar frustration og træthed. Men nu har det bestemt været kampen værd.

Om natten vågner han stadig en del, men kan hurtigt nusses i søvn med en sut, så det er til at holde ud. Vi har valgt ikke at give ham mad om natten.

Børn er jo så forskellige, så det der virker hos et barn virker overhovedet ikke hos et andet . Jeg håber bare du får en masse råd du kan prøve af. Men ikke mindst håber jeg du passer på dig selv. Hvis jeg boede i forholdsvis nærhed, ville jeg med glæde komme og tage Lucas en tur ud i barnevognen så du kunne få sovet lidt og brugt noget tid på dig selv, men det gør jeg jo desværre ikke .

Du skal i alt fald have en masse herfra mig

Michelle

Anmeld

16. september 2009

Mca<3

Årh søde   Ved kun alt for godt hvordan det føltes ...

Lidt ala Michelle har vi også gjort ...   De perioder han ikke har villet sove har vi fået rettet op på det på en weekend ...  Henrik er stået op kl lort når Alex er vågnet og ellers gået med barnevognen til han sov igen ..  Når han vågnede var han vågen et par timer og så gik han igen ,,, På den måde kom Alex ovenpå igen og var lettere til at få til at sove ..   Syntes når man når dertil hvor du er nu gider man dårligt prøve at putte dem fordi man ved det bare ikke vil lykkedes ...  Men det bider sig selv i enden   Håber snart han retter lidt ind så du kan få sovet lidt søde ....   Mange knus

Anmeld

16. september 2009

finkedinke

Er det måske et tigerspring? Kender du bogen "vidunderlige uger" Den er lidt irriterende i sin insisteren på at vide bedst, emn den er meget god alligevel

Anmeld

16. september 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
finkedinke skriver:

Er det måske et tigerspring? Kender du bogen "vidunderlige uger" Den er lidt irriterende i sin insisteren på at vide bedst, emn den er meget god alligevel

Jeg har også bogen "Vidunderlige uger". Søde Diana, hvis du ikke har bogen og ikke kender nogen som har den vil jeg gerne  tage kopiere af det afsnit der omhandler Lucas alder og så sende til dig, hvis du gerne vil have det.

Jeg synes den har været meget god og rammende i tidspunktet for ens barn og de ting der kan være med det. Jeg har da nogen gange sagt "ok, det passer meget godt med, at Lina gør sådan nu".

Kh.
Katja

Anmeld

16. september 2009

MoarLK

Kære Diana,
Det kan godt lyder som et tigerspring, og der er nok ikke så meget at gøre end at give ham noget tid.
Lotus har også været igennem det for ikke så længe siden. Da gad hun heller ikke spise noget som helst, og havde også svært med at sove.
Men det gik over efter 2 ugers tid.
Nu spiser hun vildt meget og sover som hun plejer.
Ved godt det er hårdt, men det skal nok gå over igen.
Så får du din glade dreng, og din elskede søvn.....

Anmeld

17. september 2009

Diana...

Tak for alle jeres svar jeg har så lige set for 5 sek siden at Lucas 3 tand er kommet frem og den er et godt stykke ude så det er helt sikkert den der har spøgt   har har bare regeret anderledes denne gang en med de 2 andre  altså altså de tænder.

Knus Diana der har fået sovet i nat 

Anmeld

17. september 2009

Moar'en

Diana... skriver:

Tak for alle jeres svar jeg har så lige set for 5 sek siden at Lucas 3 tand er kommet frem og den er et godt stykke ude så det er helt sikkert den der har spøgt   har har bare regeret anderledes denne gang en med de 2 andre  altså altså de tænder.

Knus Diana der har fået sovet i nat 

Hvor er det bare dejligt for jer. Hans tænder skyder da godt nok frem lige nu. Jeg tror Viktor ender med gebis, haha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.