Vis mig din kandidatgrads-ansøgning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.111 visninger
15 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juli 2015

Anonym trådstarter

Hej alle.

Er der en (eller gerne flere) venlige og modige sjæle der tør vise mig deres jobansøgning, som fik jer til samtale? (ligemeget om i fik jobbet derefter). Helst et job der forudsætter en kandidatgrad eller tilsvarende.

Jeg har en kandidatgrad og er ved at være lidt fortvivlet da jeg ikke synes jeg får så meget respons på ansøgningerne. Der er ingen tvivl om at de nok trænger til en brush-up men jeg er i tvivl om hvordan.

På forhånd en million tak!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2015

Newsence

Jeg har ikke nogen da jeg som dig ikke får respons og er cand. Ville bare lige sende dig en 

kender til frustrationen og håber det lykkes for dig snart 

Anmeld Citér

23. juli 2015

jenny4

Fik jobbet via netværk så sendte ikke en ansøgning. Men hvis du vil kunne du jo lægge din ansøgning op, så kan vi komme med gode råd ud fra det?

Anmeld Citér

23. juli 2015

lineog4

Har arbejde dog ikke qua min kandidatgraf. Har søgt lidt som kandidat og kun opnået en samtale som jeg så slet ikke kunne klare - den berømte sorte klap så kan desværre ikke hjælpe.1

Anmeld Citér

23. juli 2015

Lisbeth1985

Jeg arbejder i undervisningssektoren. Du må gerne se den ansøgning,som jeg fik job på,hvis du sender mig en PB :-) 

Anmeld Citér

23. juli 2015

Anonym trådstarter

newsence skriver:

Jeg har ikke nogen da jeg som dig ikke får respons og er cand. Ville bare lige sende dig en 

kender til frustrationen og håber det lykkes for dig snart 

Tusind tak!! Også til dig. Det skal nok lykkes for os på et tidpunkt. Men puh hvor er det hårdt.

Anmeld Citér

23. juli 2015

Celine89

Jeg har ikke en kandidat, men har anden videregående uddannelse.

Jeg blev færdiguddannet i januar og sendte virkelig mange ansøgninger uden at komme til én eneste samtale. Jeg valgte til sidst at skrive en ansøgning, der skilte sig meget ud fra mængden - med den fik jeg fire samtaler i løbet af meget kort tid og jeg er nu i fast job.

Jeg ved ikke, om du er i en meget traditionel branche, hvor ansøgningerne skal være skrevet efter standardskabelon - ellers må du gerne se min til inspiration.

Anmeld Citér

23. juli 2015

Anonym trådstarter

Celine89 skriver:

Jeg blev færdiguddannet i januar og sendte virkelig mange ansøgninger uden at komme til én eneste samtale. Jeg valgte til sidst at skrive en ansøgning, der skilte sig meget ud fra mængden - med den fik jeg fire samtaler i løbet af meget kort tid og jeg er nu i fast job.

Jeg ved ikke, om du er i en meget traditionel branche, hvor ansøgningerne skal være skrevet efter standardskabelon - ellers må du gerne se min til inspiration.

Det er jeg desværre, altså i en meget traditionel branche. Men har overvejet om jeg alligevel skal forsøge mig med noget lidt utraditionelt. Måske kan jeg bruge inspiration og så evt bare lave en ansøgning der er en smule anderledes. Må jeg skrive privat til dig, så kan det være jeg må se din ansøgning? Viser den selvfølgelig ikke til andre.

Det er super fedt at høre en solstrålehistorie som din, det giver lidt håb 

Anmeld Citér

23. juli 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Fik jobbet via netværk så sendte ikke en ansøgning. Men hvis du vil kunne du jo lægge din ansøgning op, så kan vi komme med gode råd ud fra det?

Mange tak for dit svar! Jeg arbejder lige med en ansøgning til et bestemt job og hvis jeg selv synes den bliver ok, så vil jeg da gerne have feedback. Mange tak 

Men det er lidt skræmmende at skulle vise den frem - ironisk nok, nu hvor den jo netop er skrevet for at blive læst af andre.

Anmeld Citér

23. juli 2015

Tiggi

Celine89 skriver:

Hej

Hvis jeg må vil jeg også meget gerne se din ansøgning Jeg er snart færdiguddannet og min mand søger lidt nyt også så ville være rart med inspiration, synes at det er så svært at finde ud af hvordan man skal skille sig ud

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.