Gode råd til rejse med nyfødt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2015

(august)

Vi fik lavet pas da hun var 5 dage og fik det i løbet af en uge. Vi rejste da hun var 5 uger og ingen problemer. Så længe der er en barnevogn og bryster som fungerer så er det intet problem ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2015

Miti's mama

Om i kan rejse vil jeg sige kommer meget an på hvordan fødslen er gået og hvor hurtigt du kommer dig igen. Jeg tog næsten to måneder inden jeg kunne sidde ned uden at ømme mig, og tage igennem en lufthavn med endeløs ståen, igennem sikkerhedskontrol mv... det ville jeg nok ikke kunne. Du vil nok være mere træt fysisk og psykisk end du kan forestille dig. Der er selvfølgelig nogle der er klar efter 2 uger... men umuligt at forudse vil jeg sige.

Dog har jeg rejst en del med min datter da hun var omkring 4 mdr gammel. Mine topråd:

1. Tag et sæt skiftetøj med til den lille for hver takeoff/landing i har (nogle børn har blowout ble når trykket ændrer sig i kabinen) - også et sæt til dig!

2. Hav en plan når i kommer til sikkerhedskontrollen. Vogn, sæle, wrap mv skal igennem scanneren og du har brug for et par ekstra hænder der hurtigt tonser alt op og ned af båndet igen.

3. Lad være med at have mad og vand i tasken til flyet... hvis du har brug for vand til flaske i flyet, køb en flaske vand så snart i er kommet igennem kontrollen eller be' en stewardesse om det så snart du kommer ombord

4. Giv dit barn mad når I letter og når I lander! Når barnet synker får de sjældent prop i ørene. Og hvis den lille sover kunne det godt betale sig at vække ham/hende, ellers vågner de med et smertesskrig 5 min senere

Det her er efter min erfaring - det kan være et logistik mareridt at rejse med en lille, men ikke umuligt. God tur og vær ikke bange for at sige fra hvis du stadig ikke er kommet dig!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.