Mrsopsand skriver:
Jeg har termin den 4 August, bliver sat i gang til terminen, så vi planlægger en 2-3 dages tur til Spanien sidst i August/først i September (alt efter hvornår vi bliver udskrevet og får lavet pas), da vi begge skal til tandlæge dernede. Vi går der fast og har familie der bor i byen, så det hele er på plads med det.
Jeg har læst sundhedsstyrelsens anbefalinger til rejse med nytfødte, men tænkte jeg lige ville høre til jeres erfaringer mht dette.? Noget vi skal være obs på? Eller andet der gjorde det nemmere for jer?
Har læst det med passet og navn kan være lidt indviklet, men vores barn skal ikke døbes, så vi regner med at navngive med det samme og bestille passet hurtigst muligt.
Først jeg ville nok ikke bestille tandlæge tiden på forhånd
for du kan jo gå 14 dage over, gå meget i stykker så du dårligt kan sidde, miraklet kan være langsom til at forstå der der amme halløj, for ikke at tale om forstå hvad der er nat og dag. Den lille trold kan også have rigtig ondt i maven osv... ikke for at male fanden på væggen, men ud af mine 4 fødsler der var der kun en hvor jeg kunbe have rejst uden at gå i panik.... og selv med den var der lidt skår i lykken da han den ene gang ved vejning ikke havde taget nok på...
Når det er sagt skal man have lov at håbe på det nemme helt ukomplicerede forløb. Jeg troede selv som førstegangsgravid jeg skulle ind og se en Wagner opera der vaby var 5 uger gammel - behøver nok ikke sige de billetter ikke blev brugt.
Men umiddelbart det jeg tænker I skal tænke på udover det praktiske med pas, er nok dig, hvordan får du den ro der skal til for at kunne amme de 17000 gange der skal ammes i starten....
Anmeld
Citér