Alene og venter tvillinger, andre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.553 visninger
14 svar
3 synes godt om
21. juli 2015

Trine91

Hej skønne kvinder

er der andre der er gravide med tvillinger , og som står alene med det? Og har I lige så meget kvalme mm som mig???

Jeg er 7 uger henne imorgen og var til tryghedsscanning i sidste uge hvor jeg fandt ud a at det så er tvillinger. 

Er 24 år og læser til pædagog. Bor (heldigvis) i ret stort hus. Har termin 9 marts. Men a hvad jeg har fået at vide er det ikk ret mange der går tiden fuldt ud så lægen snakkede o midt/slut februar

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2015

monedk

Trine91 skriver:

Hej skønne kvinder

er der andre der er gravide med tvillinger , og som står alene med det? Og har I lige så meget kvalme mm som mig???

Jeg er 7 uger henne imorgen og var til tryghedsscanning i sidste uge hvor jeg fandt ud a at det så er tvillinger. 

Er 24 år og læser til pædagog. Bor (heldigvis) i ret stort hus. Har termin 9 marts. Men a hvad jeg har fået at vide er det ikk ret mange der går tiden fuldt ud så lægen snakkede o midt/slut februar

Jeg er enlig og venter tvillinger - har også en på 3,5 år  

Jeg var meget oppustet allerede omkring uge 7-8, det er dog bedre nu. Er i uge 25 idag, jeg vil dog sige at det er en del hårdere end da jeg var gravid med min søn, men er jo også allerede ret stor  

Jeg er 23 år og studere til socialrådgiver, bor i kbh. (er sygmeldt nu) 
Man bliver sat i gang senest i uge 38, så nej man går ikke tiden ud, derudover er der jo større risi for for tidlig fødsel og sådan, men du bliver flugt nøje og har flere jordemoder besøg og scanninger  

Anmeld Citér

30. juli 2015

Trine91

monedk skriver:

Jeg er enlig og venter tvillinger - har også en på 3,5 år  

Jeg var meget oppustet allerede omkring uge 7-8, det er dog bedre nu. Er i uge 25 idag, jeg vil dog sige at det er en del hårdere end da jeg var gravid med min søn, men er jo også allerede ret stor  

Jeg er 23 år og studere til socialrådgiver, bor i kbh. (er sygmeldt nu) 
Man bliver sat i gang senest i uge 38, så nej man går ikke tiden ud, derudover er der jo større risi for for tidlig fødsel og sådan, men du bliver flugt nøje og har flere jordemoder besøg og scanninger  

Ja jeg har så ikke prøvet andet og det tror jeg måske er okay. Hehe. Det er da spændende at jeg ikke er den eneste der venter tvillinger alene. jeg krydser fingre for at jeg kan fuldføre min praktik på 6 mdr som starter den 1 august. Har idag fået akupunktur pga massiv kvalme og det lader til at have en rigtig god effekt. Heldigvis .... For ellers er de næste mange uger helt ødelagt 

Anmeld Citér

31. juli 2015

Jn81

Trine91 skriver:

Ja jeg har så ikke prøvet andet og det tror jeg måske er okay. Hehe. Det er da spændende at jeg ikke er den eneste der venter tvillinger alene. jeg krydser fingre for at jeg kan fuldføre min praktik på 6 mdr som starter den 1 august. Har idag fået akupunktur pga massiv kvalme og det lader til at have en rigtig god effekt. Heldigvis .... For ellers er de næste mange uger helt ødelagt 

Først... Tillykke med graviditeten og med tvillinger. Venter selv tvillinger (er dog ikke alene) 

jeg vil umiddelbart tænke at du vil få svært ved at fuldføre din praktik... Så er du slut i praktikken 1/2 og man råder kraftigt tvillinge gravide at blive sygemeldt fra uge 24... Tæller selv dagene nu til min sygemelding som starter 24/8... Er deltids sygemeldt nu med 4 timer om dagen og det et for mig RIGELIGT!! bliver mega træt... Arb på en tank station hvor jeg går og står hele tiden....

men det afhænger selvfølgelig måske for dit vedkommende nok også hvilken praktik du skal i... Altså om det er vuggestue/bh/SFO osv eller speciel praktikken.... 

Ønsker dig alt det bedste i din graviditet 

Anmeld Citér

31. juli 2015

Trine91

Jn81 skriver:

Først... Tillykke med graviditeten og med tvillinger. Venter selv tvillinger (er dog ikke alene) 

jeg vil umiddelbart tænke at du vil få svært ved at fuldføre din praktik... Så er du slut i praktikken 1/2 og man råder kraftigt tvillinge gravide at blive sygemeldt fra uge 24... Tæller selv dagene nu til min sygemelding som starter 24/8... Er deltids sygemeldt nu med 4 timer om dagen og det et for mig RIGELIGT!! bliver mega træt... Arb på en tank station hvor jeg går og står hele tiden....

men det afhænger selvfølgelig måske for dit vedkommende nok også hvilken praktik du skal i... Altså om det er vuggestue/bh/SFO osv eller speciel praktikken.... 

Ønsker dig alt det bedste i din graviditet 

Det er inden for special området og de er meget velfungerende så har hverken tunge løft eller noget. Håber mit praktiksted er rimelig large med hensyn til at få det til at virke. Tror heller ikke jeg kan arbejde alle de timer jeg skal til jeg er færdig. Men måske så deltid nu må vi se. Kommer jo an på mange ting. Første skridt er at få styr på kvalmen

Anmeld Citér

31. juli 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg hverken er eller har været gravid med tvillinger... 

Men jeg havde voldsomt meget kvalme da jeg var gravid, så vil lige dele det der fik styr på den for mig

Jeg prøvede også akupunktur. Det virkede noget, men synes hurtigt virkningen gik over igen..

Så prøvede jeg seaband, som egentlig er mod køresyre, og det virkede! Det tog ikke kvalmen helt, men det gjorde at jeg kunne hænge sammen og passe min skole indtil jeg blev sygemeldt i uge 24 pga bækkenløsning

Og held og lykke!

Anmeld Citér

31. juli 2015

Trine91

MummiT skriver:

Jeg hverken er eller har været gravid med tvillinger... 

Men jeg havde voldsomt meget kvalme da jeg var gravid, så vil lige dele det der fik styr på den for mig

Jeg prøvede også akupunktur. Det virkede noget, men synes hurtigt virkningen gik over igen..

Så prøvede jeg seaband, som egentlig er mod køresyre, og det virkede! Det tog ikke kvalmen helt, men det gjorde at jeg kunne hænge sammen og passe min skole indtil jeg blev sygemeldt i uge 24 pga bækkenløsning

Og held og lykke!

Har haft de der seabands på i 24 timer i starten af ugen og det havde ingen effekt ... Desværre. Havde håbet på det virkede

Anmeld Citér

31. juli 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Trine91 skriver:

Har haft de der seabands på i 24 timer i starten af ugen og det havde ingen effekt ... Desværre. Havde håbet på det virkede

Nå,øv bøv.

Anmeld Citér

31. juli 2015

Mullesmith

Trine91 skriver:

Du skal nok ikke regne med at kunne fuldføre praktikken  jeg har tvillinger og jeg blev sygemeldt fra uge 20+0. Held og lykke med de to bebser 

Anmeld Citér

31. juli 2015

StephanieNajim

Det er ikke sikkert at du ikke kan gennemføre praktikken, da jeg var gravid med tvillinger var det ligesom at være gravid med 1 barn, lagde nærmest ikke mærke til at der var 2, udover når de begge var aktive og sparkede over det hele i min mave ☺ Ville bare sige at man behøver altså ikke blive sygemeldt tidligt bare fordi man er gravid med tvillinger ☺ Håber det kommer til at gå som du ønsker 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.