A-kassens hjælp i jobsøgning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2015

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Jeg kom også til det der hedder anden aktør. Damen på jobcenteret forklarede at det var fordi jeg havde en kandidatgrad og det derfor ikke gav mening at jeg skulle sidde og have kurser i at skrive en ansøgning osv. Prøv at høre dig efter anden aktør. Det er nemlig noget med at de får x antal penge hvis de får dig i job inden en vis rum tid, som en slags gulerod kan man sige. Jeg oplevede også at der var væsentligt mere service eller hvad man skal sige. Min virksomhedspraktik var altså også inden for eget fag.

Fik du praktikplads via anden aktør? Jeg har også en kandidatgrad men fik kun er tre ugers jobsøgningskursus. Som så reelt set var 5 dage. Så det var lidt tamt..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2015

Fremad

Yurie skriver:

Hvad er pointen hvis det ikke er indenfor  for der fag man gerne vil have arbejde, hvis man håber at der kan hjælpe  til et arbejde.

Jeg har da været i virksomhedspraktik indenfor mit fag, jeg ville da ikke finde nlget jeg ikme har brug eller lyst til. Hvad skulle der hjælpe mig.?

Det er netop for at man skal se og finde andre muligheder hvis der ingen er i forvejen inden for eget fag...

Anmeld Citér

20. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
sscm skriver:

Det er netop for at man skal se og finde andre muligheder hvis der ingen er i forvejen inden for eget fag...

Mærkeligt for jeg fik at vide jeg SKULLE finde inden for mit eget fag, og hun ikke vil have, jeg fandt andre fag, selvom jeg gerne ville....

Anmeld Citér

20. juli 2015

TNBC

sscm skriver:

Men du siger at man ikke må søge indenfor sit eget fag, bare fordi der ikke er arbejde indenfor en fag, kan man vel godt finde virksomhedspraktik(da det er kommunen der betaler det) og så bygge op til at der måske kommer en ledig stilling der eller andet indenfor samme fag, så er det jo smartere at man har mere erfaring indenfor det fag man gerne vil arbejde med.

Anmeld Citér

21. juli 2015

nemisis

Profilbillede for nemisis

Er du på barsel nu? for så står du jo ikke som aktiv jobsøgende og så vil du ikke modtage tilbud om virksomhedspraktik mv.

Du skal henvende dig til dit jobcenter og oplyse at du ikke længere ønsker at være på barsel, men gerne vil være aktivt jobsøgende og ønsker at modtage et beskæftigelsestilbud i form af virksomhedspraktik, da du er nyuddannet og ikke har anvendt din uddannelse i praksis endnu.

Du kan også spørge til muligheden for job med løntilskud (altså et job hvor en del af din løn betales af kommunen i oplæringsperioden) det er en super måde at få foden indenfor som nyuddannet.

Du kan læse mere her:

http://star.dk/da/Indsatser-og-ordninger/Virksomhedspraktik.aspx

og her

http://star.dk/da/Indsatser-og-ordninger/Job-med-loentilskud.aspx

Anmeld Citér

21. juli 2015

dpb

Anonym skriver:

Men hvis det ikke er indenfor mit eget fag, så er det vel næppe noget der hjælper med at få job efterfølgende?

Virksomhedspraktik må gerne være indenfor det fag man tidligere har været ansat som eller er uddannet indenfor. Det må dog ikke være hos seneste arbejdsgiver. 

Rigtig mange af de konsulenter man møder, når man bliver sendt på jobsøgningskursus osv. foreslår dog ofte at man prøver en anden branche af som man evt. ønsker at skifte til, hvis det er svært at finde noget inden for ens egen branche.

Qnuz

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.