A-kassens hjælp i jobsøgning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.601 visninger
15 svar
3 synes godt om
20. juli 2015

Anonym trådstarter

Jeg er jobsøgende og er ved at være kørt fuldstændigt psykisk ned af det. Jeg orker næsten ikke at søge job fordi jeg føler det er helt håbløst eftersom jeg er nyuddannet og på barsel. 

Min eneste udvej er sådan set at finde en praktikplads (altså virksomhedspraktik på 4 uger) men jeg aner ikke hvordan man gør. Hvor søger man det og hvordan?

Har en bror der fik en sådan plads lige efter endt uddannelse og endte med et godt betalt job deraf, så det er lidt en torn i øjet på mig fordi hans a-kasse fandt pladsen til ham og jeg har børn som jeg jo gerne skal kunne forsørge.

Men kan a-kassen ikke i det mindste give råd til hvad jeg gør nu? synes de har været komplet ubrugelige indtil videre og det er så frustrerende at andre åbenbart får job via deres a-kasse.

Har i bud på hvad a-kassen ellers kan gøre eller burde kunne gøre for at hjælpe? Har mulighed for at booke møde hos dem, men det prøvede jeg lige da jeg var blevet færdig og det var kun varm luft vedkommende lukkede ud, gik ikke derfra med konkrete råd og jeg kan jo åbenbart ikke selv komme videre i jobsøgningen.

Alternativt kan man måske skifte a-kasse??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Har du ikke kontakt til et jobcenter ?, jeg er også ledig og hos mig er det jobcentret der står for alt sådan noget og ikke a-kassen

Anmeld Citér

20. juli 2015

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Har du ikke kontakt til et jobcenter ?, jeg er også ledig og hos mig er det jobcentret der står for alt sådan noget og ikke a-kassen