Bryllupsbudget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.535 visninger
11 svar
7 synes godt om
19. juli 2015

HappyOne

Må jeg se jeres bryllupsbudget? Og brugde i mere eller mindre end i regnede med?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2015

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
HappyOne skriver:

Må jeg se jeres bryllupsbudget? Og brugde i mere eller mindre end i regnede med?  

Hvordan se bryllupsbudgettet? Altså sådan stykket ud med hvad vi brugte på tøj, sko, bil, blomster, feststed m.m.? Eller bare et generelt budget?

Da min eksmand og jeg blev gift, havde vi budgetteret med 80.000 kr.  - men det holdt slet ikke for vores vedkommende, vi røg op på ca. 135.000 kr. da brylluppet var afholdt. 

Jeg kan ikke 100% huske alt i detaljer, altså sådan med priser, men noget af det kan jeg.

Vi var 53 personer.

Min kjole blev syet af en jeg kendte, så brugte kun stof-penge. 2000 kr., oveni kom sko, hårpynt/slør, håropsætning, negle, make-up osv.

Jakkesæt: 12.000 kr.

Band: 13.000

Fotograf 5-6000 kr.

Feststed: Et sted mellem 40-50.000 kr mener jeg

Vi sparede ikke rigtig på noget. Jeg husker ikke alt, men beløbet er inklusiv alt, såsom bordkort, invitationer, bordpynt, blomster, bil, bryllupskage etc.

Det blev måske lidt rodet sat op. Det var bare sådan hurtigt ridset op. 

Anmeld Citér

20. juli 2015

Troldemommi

HappyOne skriver:

Ialt løb vores bryllup op på 30.000 kr, incl tøj, sko, ringe, mad, lokale, personale, blomster, bryllupskage, bordkort, pynt.

fotografering, kørsel var gratis 

syntes vi fik vores drømmebryllup, og det blev slet ikke så dyrt som vi havde forventet 

Anmeld Citér

20. juli 2015

JH12

Vi skal holde et kombineret bryllup/ barnedåb til efteråret.. Og planlægningen er allerede i fuld gang. 

Vi bliver godt 25 mennesker incl. nogle børn. Og vi holder det på et hotel, hvor mad og lokaler er incl. 

Hotel-Restaurant ca. 15.000kr

Kage 1000kr

Fotograf ved kirke og lidt efter 2500kr

Børnes tøj og sko 1500kr (vi har dåbskjole) 

invitationer, plus personlig pynt 1000kr

Derudover mangler vi ringe og tøj til os ☺️

Vores budget er ca 30.000kr

Anmeld Citér

20. juli 2015

Studerendemor

Vi holdt et afslappet, men super skønt, bryllup. Det kostede os ca. 5000,- for 50 personer. Vi bad om hjælp til mad og drikkevarer i stedet for gaver af vores forældre. Stedet, hvor festen blev holdt kostede os ikke noget, hvilket jo ellers kan være en stor post. Kjolen syede jeg selv, brugte ca. 2000,- i materialer, sandaler på tilbud til 150,- ordnede selv hår og makeup (brugte dog måske næsten 1000,- på makeup og hårprodukter, men det er så noget, jeg har brugt efterfølgende) Min mands tøj blev købt i H&M til nogle et par hundrede kr. Min datter havde en lys sommerkjole på fra en genbrugsbutik og en hjemmelavet blomsterkrans på hovedet og så var vi fine. Min veninde tog billeder, blomster fra min mors have, duge og andet pynt fra genbrug, Dj'en var min mands tidligere studiekammerater, der ikke ville have andet end drinks og min single venindes tlf-nr. Det dyreste var vores ringe, som vi fandt til minus 50%. Vi havde en sød ung pige i køkkenet til at tage det værste, ellers hjalp vi alle til og det var helt vildt hyggeligt. Folk der kom langvejs fra, sov i telte og om morgenen var der fælles morgenmad og spontan hjælp med oprydningen, og en lille smule sjat-fest. 

Vi har aldrig ønsket det store bryllup, men nærmere en sommerfest og det fik vi. Vi har selvfølgelig været heldige at har så hjælpsomme og gavmilde forældre. 

Gid man holdt den slags fester noget oftere 

Anmeld Citér

20. juli 2015

Kasand

Vi skal giftes til august og har et meget nøje tilrettelagt budget, som jeg er sikker på at vi holder.

Vi bliver 31 personer inkl. os selv. Hele arrangementet inkl. vielse afholdes på et hotel og konference-center, hvor min Onkel skal vie os - vielsen foregår i gårdhaven. Derefter er der reception med kaffe og kage, sodavand og øl. Efterfølgende er der middag og fest, hvor der er fri øl, vand og vin. Hele arrangementet kører fra kl 14 til 01. Blomster og pynt er inkl. i prisen. Musik sørger vi selv for, da vi ikke ønsker DJ eller livemusik - jeg har en meget gennemtænkt playlist til middagen og en sjovere en til festen

Fotografering er gratis for os, da en af gæsterne er fotograf.

Hermed budgettet:

Lokale, middag og drikkevarer: 25.885 kr
Drikkevarer ved receptionen: 2000 kr
Overnatning inkl. morgenmad: 600 kr
Gommens tøj (købt på udsalg): 2500 kr
Vielsesringe: 2340 kr
Kage: 1100 kr (laves af min svigerinde, hun er konditor)
Bordkort: 300 kr
Menu-kort og invitationer: 350 kr (laves selv)
Brudebuket: 600 kr (Laves af min venindes mor, som er blomsterbinder)
Gæstebog: 20 kr.
Kjole inkl. slør, tilretning og "brugs-kursus": 10.700 kr.
Sko: 349 kr
Undertøj: 200 kr.
Hår, negle, make-up etc: 500 kr (udelukkende materialer - min mor er negleteknikker og super sej til hår og make-up)
Morgengave til Gommen: 1800 kr
Morgengave til Bruden: 1000 kr.
Pasning af vores datter: 250 kr
Fremkaldelse af billeder: 300 kr.

Brylluppets pris i alt: 50.794 kr.

Vi har sparet 55.000 sammen til det

Anmeld Citér

20. juli 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor
Babyklar87 skriver:

Hvordan se bryllupsbudgettet? Altså sådan stykket ud med hvad vi brugte på tøj, sko, bil, blomster, feststed m.m.? Eller bare et generelt budget?

Da min eksmand og jeg blev gift, havde vi budgetteret med 80.000 kr.  - men det holdt slet ikke for vores vedkommende, vi røg op på ca. 135.000 kr. da brylluppet var afholdt. 

Jeg kan ikke 100% huske alt i detaljer, altså sådan med priser, men noget af det kan jeg.

Vi var 53 personer.

Min kjole blev syet af en jeg kendte, så brugte kun stof-penge. 2000 kr., oveni kom sko, hårpynt/slør, håropsætning, negle, make-up osv.

Jakkesæt: 12.000 kr.

Band: 13.000

Fotograf 5-6000 kr.

Feststed: Et sted mellem 40-50.000 kr mener jeg

Vi sparede ikke rigtig på noget. Jeg husker ikke alt, men beløbet er inklusiv alt, såsom bordkort, invitationer, bordpynt, blomster, bil, bryllupskage etc.

Det blev måske lidt rodet sat op. Det var bare sådan hurtigt ridset op. 

12000 for et jakkesæt ! det var dælme da mange penge 

Anmeld Citér

20. juli 2015

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Mulllesmor skriver:

12000 for et jakkesæt ! det var dælme da mange penge 

Må også indrømme at jeg nok så ret mærkelig ud i hovedet da mine mand(eks) kom hjem og sagde at han havde købt Armarni jakkesæt, Hugo Boss sko og Armarni manchetknapper

Men vi havde ikke talt om pris osv. Men vi havde jo pengene og så har han nok tænkt at det var ok. 

Anmeld Citér

21. juli 2015

grinny

Vi startede med et budget der hed 80.000 - vi ender på 110.000 sådan ca. 

Feststed m. mad, drikkelse, pynt osv. - 65.000

Kjole, slør og skørt - 10.000

Makeup - 200

Frisør - 600

Musik - 2000

Heldags fotograf - 8.000

Hestevogn - 4000

Limosine - 2600

Violinist til kirken - 1.500

Jakkesæt - 2.500

Sko til ham - 500

Sko til mig - 350

Hårpynt og strømpebånd - 450

Slikbuffet - 1.000

Ebay ting - ca. 1.000/1.500

Invitationer, bordkort, menu mm. - ca 2.000

Bordkortsholdere (kysseklokker) - 400

Andre småting - ca. 1.000

Har sikkert glemt en masse 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Lunae

HappyOne skriver:

Vi brugte 50.000 kr - vi havde 71 gæster og vi havde den bedste bryllupsdag, som vi kunne ønske os

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.