Eksperthjælp: Gravid med kondom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

755 visninger
0 svar
0 synes godt om
19. juli 2015

Vivi Hollænder

Kære brevkasse

Tak fordi jeg muligvis kan få svar på mit dilemma. Jeg var for første gang sammen med min kæreste 3-4 dage efter min menstruation og derfor var jeg ikke på p-piller. Vi brugte kondom men under akten synes jeg ikke at det sad helt fast ligesom det havde rullet sig lidt ned, og da vi var færdige var kondomet tomt og synes ikke jeg kunne se noget sperm... Nu kommer spørgsmålet så synes du, at jeg skal være bekymret for graviditet og eventuelt købe en graviditetstest, eller er chancerne for uønsket graviditet så minimale at jeg ikke skal være bekymret?

Mvh. den fortvivlede

Vivis svar

Kære fortvivlede

Der er en lille risiko, men det lyder usandsynligt, hvis kondomet stadig sad på penis. Hvis der havde været sædafgang, ville der også være sædrester i kondomet, selv om der var løbet noget ved siden af. 

Vent og se, om din menstruation kommer til tiden. Hvis ikke den gør, så tag en test.

De bedste hilsner

Vivi

I Vivis brevkasse kan du få svar på alle spørgsmål, der vedrører din eller din partners seksualitet eller jeres fælles sexliv.

Se Vivis hjemmeside på: Bedresexliv.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.