At gå fra fælles til særskilt økonomi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2015

Mom

Profilbillede for Mom
mikala88 skriver:

Jeg ville måske ikke splitte helt op men lave "lommepenge" som man hver administrerede.

Hvorfor?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2015

jenny4

Mom skriver:

Hvorfor?

Vi har også lommepenge men ellers er alt andet fælles. Det betyder at vi hver har et beløb hver måned som vi fuldstændig selv bestemmer over, uden at det går ud over fælles økonomi og opsparing. Det fungerer perfekt ..

Anmeld Citér

19. juli 2015

Mom

Profilbillede for Mom
jenny4 skriver:

Vi har også lommepenge men ellers er alt andet fælles. Det betyder at vi hver har et beløb hver måned som vi fuldstændig selv bestemmer over, uden at det går ud over fælles økonomi og opsparing. Det fungerer perfekt ..

Hos os vil der stadig være fælles opsparinger

Anmeld Citér

19. juli 2015

mikala88

Mom skriver:

Hvorfor?

Synes det komplicerer mere end nødvendigt. I har vel alligevel et fælles budget og så er det vel et spørgsmål om at man hver isæt råder over et lille beløb hver måned, så begges behov opfyldes. 

Men tror det er en smags sag. Vi har længe haft fælles økonomi (også fordi min mand har været studerende), og så har vi bare hver vores  "lommepenge". Og det fungerer rigtig rigtig godt. ����

Anmeld Citér

19. juli 2015

Mom

Profilbillede for Mom
mikala88 skriver:

Synes det komplicerer mere end nødvendigt. I har vel alligevel et fælles budget og så er det vel et spørgsmål om at man hver isæt råder over et lille beløb hver måned, så begges behov opfyldes. 

Men tror det er en smags sag. Vi har længe haft fælles økonomi (også fordi min mand har været studerende), og så har vi bare hver vores  "lommepenge". Og det fungerer rigtig rigtig godt. ����

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du mener med et lille beløb , men når jeg har betalt alt hvad jeg skal vil jeg have mellem 2.500 - 5.000 kr som er mine penge hver mdr. altså penge som jeg bestemmer hvad skal bruges til eller ikke bruges til. Min mand det samme. 

Ved at adskille økonomien tror jeg (ved det jo ikke da vi kun lige er gået igang), tror jeg det vil eliminere sure miner, da manden gerne vil bruge en del af hans penge på sin sport, imens jeg nok vil have en større tendens og mulighed for at spare op til større ting :-)

Jeg tror for vores vedkomne at det vil gøre mane ting mere ukompliceret.

Anmeld Citér

20. juli 2015

Tiggi

Lyder meget fornuftigt men giver jo samme resultat om de bare bliver stående på hver jeres nemkonto eller flyttet over på en konto som i kalder lommepenge :-) er jo samme beløb som i hver især har :-)

De første par år vi boede sammen fik vi også 500 kr i lommepenge om måneden (var begge på su) men da vi så flyttede til en dyre lejlighed var vi nødtil at sløjfe det. Så alt gå bare fælles nu :-) vi har stadig de inindividuelle konti men jeg kan alligevel ikke huske koden til mit dankort til min :-) manden bruger sin når han skal købe gaver eller lignende og flytter så penge fra fælles til det, bare så jeg f.eks. ikke kan se at han har købt noget til mig :-)

Men ingen af os bruger ret mange penge så fungerer jo godt sådan, ville nok gøre som jer hvis vi prioterede anderledes. :-)

Anmeld Citér

20. juli 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Tiggi skriver:

Lyder meget fornuftigt men giver jo samme resultat om de bare bliver stående på hver jeres nemkonto eller flyttet over på en konto som i kalder lommepenge :-) er jo samme beløb som i hver især har :-)

De første par år vi boede sammen fik vi også 500 kr i lommepenge om måneden (var begge på su) men da vi så flyttede til en dyre lejlighed var vi nødtil at sløjfe det. Så alt gå bare fælles nu :-) vi har stadig de inindividuelle konti men jeg kan alligevel ikke huske koden til mit dankort til min :-) manden bruger sin når han skal købe gaver eller lignende og flytter så penge fra fælles til det, bare så jeg f.eks. ikke kan se at han har købt noget til mig :-)

Men ingen af os bruger ret mange penge så fungerer jo godt sådan, ville nok gøre som jer hvis vi prioterede anderledes. :-)

Jeg kan sagtens se hvad du mener , men det beløb vi hver især vil have til os selv hver mdr vil nogen mdr ikke være ens, jeg har fået bonus på mit job, og får igennem de næste år lønforhøjelser, og de rammer min konto. Imens min mand laver kørepenge, som rammer hans konto

Gaver til børnene (jul og fødselsdage), skal tages fra børne kontoen, imens gaver imellem manden og jeg er noget vi hver især skal spare op til og betale

Anmeld Citér

20. juli 2015

Tiggi

Mom skriver:

Jeg kan sagtens se hvad du mener , men det beløb vi hver især vil have til os selv hver mdr vil nogen mdr ikke være ens, jeg har fået bonus på mit job, og får igennem de næste år lønforhøjelser, og de rammer min konto. Imens min mand laver kørepenge, som rammer hans konto

Gaver til børnene (jul og fødselsdage), skal tages fra børne kontoen, imens gaver imellem manden og jeg er noget vi hver især skal spare op til og betale

Lyder som om at i har tænkt på alt

Anmeld Citér

20. juli 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Tiggi skriver:

Lyder som om at i har tænkt på alt

Tak

Det kunne jo være der var nogle faldgrupper jeg ikke lige havde tænkt over

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.