Trøske som sætter sig i brysterne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.016 visninger
22 svar
10 synes godt om
18. juli 2015

Mille123

hvor længe efter man har fået brentan mundgel, bør man stoppe med at have symptomer? - trøsken i min søns mund er næsten væk, men jeg har svie og brændende fornemmelse inden i brysterne for fuld styrke fortsat, såvel som jeg har ondt i Dutterne, jeg har påsmurt to gange hver dag siden i torsdags og fået en tablet som skulle tage svien inde i brysterne. 

Håber nogen kan svare mig på overstående 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2015

moaren

Mille123 skriver:

hvor længe efter man har fået brentan mundgel, bør man stoppe med at have symptomer? - trøsken i min søns mund er næsten væk, men jeg har svie og brændende fornemmelse inden i brysterne for fuld styrke fortsat, såvel som jeg har ondt i Dutterne, jeg har påsmurt to gange hver dag siden i torsdags og fået en tablet som skulle tage svien inde i brysterne. 

Håber nogen kan svare mig på overstående 

Hej 

Er det mundhulegelen du bruger på "dutterne" eller er det den almindelige creme? Brentan hæmmer udviklingen af svamp, så den er lidt længere tid om at virke i forhold til svampedræbende midler (som nok er det du har fået som kapsel). Det anbefales, at man smører med Brenan optil 10 dage efter symptomerne er forsvundet. 

Anmeld Citér

18. juli 2015

Mille123

Moaren skriver:

Hej 

Er det mundhulegelen du bruger på "dutterne" eller er det den almindelige creme? Brentan hæmmer udviklingen af svamp, så den er lidt længere tid om at virke i forhold til svampedræbende midler (som nok er det du har fået som kapsel). Det anbefales, at man smører med Brenan optil 10 dage efter symptomerne er forsvundet. 

Først købte jeg den som ikke er mundgel, og supplerende med dsnskvand på ham og jeg, siden i mandags. Så gav lægen en kapsel, som skulle tage smerterne i brystet (men har det ikke gjort indtil videre) samt mundgel. Kapslen tog jeg torsdag og begyndte at smøre med mundgelen samme dag :/ - men har ikke haft bedring. 

Anmeld Citér

18. juli 2015

Babygirl2014

Hej med dig

Jeg har selv har svamp 3 (!!!) gange i brysterne. Jeg fik også brentan mundhulegel og smerterne forsvandt nogle dage efter.

Det lyder til at du er lidt værre ramt, og derfor kan en pillekur med fluconazol hjælpe. På ammenet er der en artikel som du kan tage med til din læge, som et godt argument mod at du skal have en pillekur i 1-2 uger. 

http://www.ammenet.dk/wiki/svamp

Jeg håber du kan bruge det til noget, og ellers vil jeg råde dig til at gå på facebook og finde ammenet derinde. Der er flere der har døjet med svamp og de har helt sikkert gode råd 

Held og lykke herfra

Anmeld Citér

18. juli 2015

Mille123

Babygirl2014 skriver:

Hej med dig

Jeg har selv har svamp 3 (!!!) gange i brysterne. Jeg fik også brentan mundhulegel og smerterne forsvandt nogle dage efter.

Det lyder til at du er lidt værre ramt, og derfor kan en pillekur med fluconazol hjælpe. På ammenet er der en artikel som du kan tage med til din læge, som et godt argument mod at du skal have en pillekur i 1-2 uger. 

Jeg håber du kan bruge det til noget, og ellers vil jeg råde dig til at gå på facebook og finde ammenet derinde. Der er flere der har døjet med svamp og de har helt sikkert gode råd 

Held og lykke herfra

Smukt, ja for har læst at lægerne ikle rigtig tror det kan sidde inde i brysterne. Og tak for dit svar, jeg vil forsøge lægen igen

Anmeld Citér

18. juli 2015

Sujan

Jeg var igennem 3 pillekure før der hjalp!!! Dette var første gang jeg ammede..

da jeg fik nr. 2 fik jeg endnu engang svamp der var svær at bekæmpe! Her hjalp kokosolie næsten med det samme! Det er et vidundermiddel

Anmeld Citér

19. juli 2015

jenny4

Sujan skriver:

da jeg fik nr. 2 fik jeg endnu engang svamp der var svær at bekæmpe! Her hjalp kokosolie næsten med det samme! Det er et vidundermiddel

Hvilken slags kokosolie har du brugt? Skal det tørres af inden amning?

Nogen der ved om Brentan gel eller creme ogaå kan bruges til babys mås? 

Anmeld Citér

19. juli 2015

Mille123

Sujan skriver:

Super det vil jeg prøve!!! Det er så træls det svamp :/

Anmeld Citér

19. juli 2015

Sujan

jenny4 skriver:

Hvilken slags kokosolie har du brugt? Skal det tørres af inden amning?

Nogen der ved om Brentan gel eller creme ogaå kan bruges til babys mås? 

Har købt en økologisk en fra urtekram. Fåes i de fleste butikker. Nej behøves ikke tørres af.. Dog skal man nok være opmærksom på at baby ikke får for meget da det kan give hård mave..

Anmeld Citér

19. juli 2015

Mille123

Babygirl2014 skriver:

Hej med dig

Held og lykke herfra

Den der pillekur du nævnte, er den lægen ordinerede en pille af, men du fik mere end en pille så? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.