han vil ikke spise 6 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2015

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Vi begyndte stille og roligt med bondebrød da hun var 6-7 måneder, bare blød det godt op inden  

Og selvom jeg godt ved det er svært, så prøv at lade være med at fokusere på mængden af mad der ryger ned, men mere på at der i det mindste ryger noget ned. Han skal nok spise eller tage flaske når han bliver sulten nok tror ikke det gavner at tvinge skeen ind i munden på ham. 

Okay jeg må simpelthen prøve mig  frem. For tror det er fordi han selv vil være med. Troede bare ikke man kunne lade ham gøre det så tidligt.

og ja det er svært. Kan huske det fra min datter. Det er mest fordi jeg kan mærke på ham at han er sulten.

men ja jeg må igang med at prøve og lade ham selv sidde med lidt og se om det hjælper. Han er en bestemt herre med meget krudt i rumpen så måske han også bare gerne vil gøre det her selv. 

Tak for råd ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2015

Annemette07

Anonym skriver:

Hej de damer.

jeg har de sidste par dage haft problemer med min søn på 6 mdr, med at han lukker munden og vender hovedet når skeen kommer.

han er sulten det kan jeg se og høre på ham men jeg kan holde skeen foran ham længe og den skal røre ved munden før han tager den efter et stykke tid.

det er ikke fordi han bliver sur eller noget overhovedet. Jo over at han er sulten. Men forstår ikke hvorfor han gør som han gør. 

Han har fået grød og mos siden han var 4 mdr.

har dog haft en del problemer den sidste mdr med at få flasker i ham. Hvis jeg er heldig kan jeg få en flaske i ham hvis han vågner kl 5-6 stykker og så vil han sove videre bagefter og den skal så overhovedet ikke varmes. Den skal være temperatur lige fra vandhanen

og kan så få lov til at give ham en smugle mme på kop men det skal så være køleskabskoldt.

oplevede det samme med min datter da hun var lille. Men der var hun 7 mdr og da hun var 7,5 mdr gammel sagde sp at vi skulle droppe at blive ved med at prøve. Hun ville heller ikke have mme på kop overhovedet.

men han er kun 6 mdr så synes det er rigtig tidligt at han nægter flasken.

og nu hvor jeg så også har samme problemer med skemaden. Bliver jeg bekymret. 

Han har været en del pyldret de sidste par dage hvilket jeg mistænker tigerspring for. Men han har aldrig reageret på nogen af tigerspringene før.

Han vil så kun sove ordentligt når han bliver lagt i min seng om aftenen. Hvilket jeg kan gå med til i en periode. Da jeg helst ser han ligger i sin egen seng, hvilket heller aldrig har været noget problem.

vores ellers hyggelige stunder når han spiser er blevet til et helvede der tager nogen gange en time hver måltid og mos eller grød udover det hele.

og en meget utålmodig datter ved siden af. 

Jeg er alene med dem.

nogen der har oplevet det samme? Og hvad har i gjort?

Hvis det har været varmt(lidt som i dag), ville min søn heller ikke spise. Vi fandt ud af at yoghurt med havregryn var det eneste han ville have i varmen, så ligeså snart temperaturen når denne eller varmere, så har vi det i køleskabet. Det er ikke den sundeSte, men det er Da bedre end ingenting og med havregrynene så mætter det jo mere :-)

Anmeld Citér

17. juli 2015

nemisis

Profilbillede for nemisis

Min datter har aldrig gidet at få proppet mad i munden. Hun har derfor spist selv siden hun var 6 mdr. Hun får selv skeen, som hun så putter i munden (og håret og ørene og næsen - men pyt) ellers får hun rugbrød (vi startede med at skære det i fingertykke stave og ristede dem - det gjorde det nemmere at holde i dem og hun skulle opbløde dem en del med spyt inden de kom ind i munden) pølse uden skind, frikadeller, kyllingebryst i stave mv. samt kogte grøntsager i stave, kogt eller tilberedt i ovnen. Brug gerne krydderier, men hold igen med salt. blød frugt i både såsom abrikos, fersken, melon mv er også store hit herhjemme.

Hun spiste ikke så meget i starten, men er nu rigtig god til det, og kan også tage små stykker op og spise - selvom sundhedsplejersken siger at detburde hun ikke kunne endnu (hun er 8 mdr).

Lad du din selvstændige store dreng sidde med maden selv (og lad være med at presse på med mængder og put IKKE mad i munden på ham når han sidder selv da det udgører en kvælningsfare. Han kan godt selv spytte ud hvis stykkerne er for store og selvom han kan lyde som om han kvæles i maden, så slå koldt vand i blodet og lad ham lige prøve at koste det op selv inden du begynder at vende bunden i vejret på ham og alt muligt - de kan godt selv:-)

Kig evt på BLW på youtube, eller i facebook gruppen, der er mange gode tips:-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.