Hjælp angående vægt/ amning .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2015

JH12

Mulllesmor skriver:

Min yngste har aldrig taget det på han skulle .. Det svingede mellem 70 og 150 g og 200 på en rigtig god uge .. Han var en lille skid ved fødslen og SP kom hver 4 uge og vejede ham.. Han er bare en lang og slank dreng og det var bare vigtigt at han fik mad når han meldte sig... Han har nu lige rundet de 2 år og kan lige klemme vægten op på 11 kg.. Det er også vigtigt at se på om barnet er glad og tilfreds mellem måltiderne og dover godt og ikke kun tal , synes bestemt også som de andre at det er en helt normal vægtøgning på en uge ��

Dejligt at hører fra nogen med noget erfaring. vi har også snakket om han sikkert bare er lang og tynd . Men det er sp ikke helt med på at det er sådan, for drenge skal helst tage 50 gram på om dagen, åbenbart 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor
JH12 skriver:

Dejligt at hører fra nogen med noget erfaring. vi har også snakket om han sikkert bare er lang og tynd . Men det er sp ikke helt med på at det er sådan, for drenge skal helst tage 50 gram på om dagen, åbenbart 

Sjovt så forskelligt SP ser på sådan noget.. Synes altid de går så meget op i tal og gennemsnit men det er jo langt fra alle bærn der følger gennemsnittet .. De skal bare følgeretssats egen kurve og trives ��

Anmeld Citér

17. juli 2015

Flomse

Synes faktisk min SP gik for lidt op i tal  Da min datter var halvanden måned gammel begyndte hun at tage for lidt på, hun endte med kun at have taget et kilo på på 4 måneder, falde 3 streger på vækstkurven, hvor jeg flere gange havde sagt til SP, at der var noget galt, hun mente alt så fint ud 

Endte ud i indlæggelse med kamera i maven, ph-måling i 24 timer og nu medicin mod Silent Reflux, så der VAR noget galt 

Er stadig, her 4 måneder efter, enormt bitter på både SP og læge 

Anmeld Citér

17. juli 2015

nemisis

Profilbillede for nemisis

Altså sundhedsplejersken har jo altså ingen autoritet, men er et tilbud til dig. Du SKAL altså ikke rende til kontrolvejninger hele tiden, du kan sige nej tak. Hvis hun går så meget op i tal risikerer du at det gør mere skade end gavn, og det er dig som mor der bestemmer hvad din familie har brug for. 50 g om dagen lyder helt vildt i mine ører, det er 350 g om ugen, hvilket da også gør sig gældende når de er helt små, men det løjer altså hurtigt af. Ronja tog 400 g om ugen på de første 2 mdr, men så satte det farten ned og som nævnt har den heddet 100 g om ugen siden 4 mdr, hvor forventet for piger er mellem 175 og 250 g.

Hvis han trives og spiser godt, sover godt og er vågen og opsøgende, så er det op til dig hvad du har det godt med:-)

krammere til dig.

Anmeld Citér

18. juli 2015

Linkaa

JH12 skriver:

Ja jeg ammer udelukket..

og han har været god til at sige til og fra, men nu skal han åbenbart ammes konstant ..

Tag du det helt roligt :-) 

260g synes jeg lyder ganske fint, så hvis det ikke er fordi han generelt er for lille, bør du se tiden an. Omkring 3 uger gamle har babyer et appetitspring, og derfor sætter han nok bare produktionen op, ved at ville amme oftere om aftenen end før. Det burde gå over om nogle dage ;-)

Så længe han får lov at tømme brystet for at få den fede mælk, burde det kun tage et par dage

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.