Hjælp angående vægt/ amning .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.756 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. juli 2015

JH12

Godaften .. ☺️

Håber nogle kan hjælpe, eller har noget erfaringen .. 

Sagen er den at vi idag var til kontrol ved sundhedsplejersken, bette havde taget 260 gram på, på 8 dage. (Han bliver 3 uger på søndag) Hvilket åbenbart er for lidt, blev sprugt om jeg havde fornemmelsen af om han fik mad nok, hvilket jeg kan være i tvivl om om aftenen fordi han vil spise hele tiden ellers græder han. men vi skal nu give mad hver gang han melder sig ligegyldigt hvor ofte det end måtte være.. 

Hvilket allerede har resulteret i at han gylper ekstremt meget, mere end hans søster som havde refluks. 

Hvor meget tager/tog jeres på i døgnet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2015

Christine

JH12 skriver:

Godaften .. ☺️

Sagen er den at vi idag var til kontrol ved sundhedsplejersken, bette havde taget 260 gram på, på 8 dage. (Han bliver 3 uger på søndag) Hvilket åbenbart er for lidt, blev sprugt om jeg havde fornemmelsen af om han fik mad nok, hvilket jeg kan være i tvivl om om aftenen fordi han vil spise hele tiden ellers græder han. men vi skal nu give mad hver gang han melder sig ligegyldigt hvor ofte det end måtte være.. 

Hvilket allerede har resulteret i at han gylper ekstremt meget, mere end hans søster som havde refluks. 

Ej det lyder mystisk. Er ret sikker på at min sp sagde at vores gerne skulle tage 250 gram på hver uge, så 260 er da flot? Jeg synes min datter tog på lidt i ryk. Altså en uge lidt for lidt, derefter lidt ekstra og så ellers rimeligt gennemsnitligt tror jeg.

Ammer du udelukkende? For så burde det være ok at fodre hver gang han kan lægges til 

Anmeld Citér

16. juli 2015

JH12

Christine skriver:

Ej det lyder mystisk. Er ret sikker på at min sp sagde at vores gerne skulle tage 250 gram på hver uge, så 260 er da flot? Jeg synes min datter tog på lidt i ryk. Altså en uge lidt for lidt, derefter lidt ekstra og så ellers rimeligt gennemsnitligt tror jeg.

Ammer du udelukkende? For så burde det være ok at fodre hver gang han kan lægges til 

Ja jeg ammer udelukket..

og han har været god til at sige til og fra, men nu skal han åbenbart ammes konstant ..

Anmeld Citér

16. juli 2015

Muffinmus

Synes du skal tage de stille og roligt den til næste besøg. Forstår ikke hvorfor din specifikke skulle være hys iver 260, det er da helt normalt???

Lad dig ikke stresse..  Og det er også helt normalt at de spiser f.elsker fra 18-21.... Har mine gjort alle tre 

Anmeld Citér

16. juli 2015

modesty

JH12 skriver:

Godaften .. ☺️

Det lyder som en fuldstændig standard vægtøgning.

Anmeld Citér

16. juli 2015

MorTil3+

Vores søn har været til kontrol hver uge på sygehuset de første 3 mdr da han kun tog omkring 100g på om ugen, og her fik vi af vide at de som minimum skal tage 175g på om ugen, så vil da sige at 260 er rigtig fint. Lige nu tager vores 200g på om ugen han er snart 5 mdr og de er meget tilfredse med hans vægtøgning.

Anmeld Citér

16. juli 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Min yngste har aldrig taget det på han skulle .. Det svingede mellem 70 og 150 g og 200 på en rigtig god uge .. Han var en lille skid ved fødslen og SP kom hver 4 uge og vejede ham.. Han er bare en lang og slank dreng og det var bare vigtigt at han fik mad når han meldte sig... Han har nu lige rundet de 2 år og kan lige klemme vægten op på 11 kg.. Det er også vigtigt at se på om barnet er glad og tilfreds mellem måltiderne og dover godt og ikke kun tal , synes bestemt også som de andre at det er en helt normal vægtøgning på en uge ��

Anmeld Citér

16. juli 2015

Muffinmus

Mulllesmor skriver:

Min yngste har aldrig taget det på han skulle .. Det svingede mellem 70 og 150 g og 200 på en rigtig god uge .. Han var en lille skid ved fødslen og SP kom hver 4 uge og vejede ham.. Han er bare en lang og slank dreng og det var bare vigtigt at han fik mad når han meldte sig... Han har nu lige rundet de 2 år og kan lige klemme vægten op på 11 kg.. Det er også vigtigt at se på om barnet er glad og tilfreds mellem måltiderne og dover godt og ikke kun tal , synes bestemt også som de andre at det er en helt normal vægtøgning på en uge ��

Præcist,  sådan var vores nr 3 også... Super slank.. Og nu er hun 6 år og er stadig super slank. Tror hun måler 117-118 og vejer 16 kg. Men hele hendes første år gik  med kontrolvejninger hos læge og sp.

Anmeld Citér

17. juli 2015

nemisis

Profilbillede for nemisis

Det er da en fin vægtøgning:-)

Man kan bare være så bekymret for den vægt og særligt når man ammer da man jo reelt ikke ved hvor meget mad baby får ved hvert måltid.

Jeg har haft samme beymring hele min datters nu 8 mdr gamle liv, og har det i perioder stadig. Hun tog kun 100 g på om ugen fra hun blev 4 mdr og jeg var SÅ bekymret, overvejede MME som supplement og måske også give grød, men slog koldt vand i blodet og prøvede at tro på at min mælk var nok.

Hun er nu 74 lang og vejer kun 8,2 hvilket er ca 1 kg for lidt. Hun er dog foran de andre børn i min mødregruppe både motorisk og sprogligt, hun er altid glad, sover godt, leger og er aktiv.

Jeg har måtte sande at hun bare er sådan, og at det ikke er noget jeg gør forkert. Jeg har lært at stole på at der er kalorier nok i min mælk og at hun nok skal spise den faste føde hun har brug for.

Tro på at din mælk er nok, læg ham til når han er sulten (du kan tage ham op og holde ham mod din bare hud på eksempelvis skulderen, giver han sig til at søge så er han sulten - hvis ikke så vent.) Lad være at stopfodre ham - så begynder han at sjatspise små tåre hele tiden og så får han ikke den fede eftermælk. Bliver han sur ved brystet så undlad at kæmpe - tag ham fra og tilbyd igen ½-1 time senere.

Stol på baby, han ved hvad han har brug for. Du skal bare give ham muligheden.

Anmeld Citér

17. juli 2015

JH12

nemisis skriver:

Det er da en fin vægtøgning:-)

Man kan bare være så bekymret for den vægt og særligt når man ammer da man jo reelt ikke ved hvor meget mad baby får ved hvert måltid.

Jeg har haft samme beymring hele min datters nu 8 mdr gamle liv, og har det i perioder stadig. Hun tog kun 100 g på om ugen fra hun blev 4 mdr og jeg var SÅ bekymret, overvejede MME som supplement og måske også give grød, men slog koldt vand i blodet og prøvede at tro på at min mælk var nok.

Hun er nu 74 lang og vejer kun 8,2 hvilket er ca 1 kg for lidt. Hun er dog foran de andre børn i min mødregruppe både motorisk og sprogligt, hun er altid glad, sover godt, leger og er aktiv.

Jeg har måtte sande at hun bare er sådan, og at det ikke er noget jeg gør forkert. Jeg har lært at stole på at der er kalorier nok i min mælk og at hun nok skal spise den faste føde hun har brug for.

Tro på at din mælk er nok, læg ham til når han er sulten (du kan tage ham op og holde ham mod din bare hud på eksempelvis skulderen, giver han sig til at søge så er han sulten - hvis ikke så vent.) Lad være at stopfodre ham - så begynder han at sjatspise små tåre hele tiden og så får han ikke den fede eftermælk. Bliver han sur ved brystet så undlad at kæmpe - tag ham fra og tilbyd igen ½-1 time senere.

Stol på baby, han ved hvad han har brug for. Du skal bare give ham muligheden.

Vi har også snakket om herhjemme at han måske bare er tynd og lang, hvilket han har været hele vejen.. Han vokser stadigvæk, tager også på.. 

Men når man så for afvide af fagpersoner at han ikke tager nok på så bliver man bekymret. 

Men han er i rigtig fin trivsel, han får stor ros for at han er så god til at sige til når han har behov der skal dækkes, hvilket han også er rigtig god til, både med mad, kontakt, søvn mm. 

Må bare stole på ham og mig selv, og måske prøve og glemme hvad sp har sagt (selvom det er svært) . Men de næste par måneder skal jeg sikkert rende til en hel masse ekstra kontrol vejninger .. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.