Det er da en fin vægtøgning:-)
Man kan bare være så bekymret for den vægt og særligt når man ammer da man jo reelt ikke ved hvor meget mad baby får ved hvert måltid.
Jeg har haft samme beymring hele min datters nu 8 mdr gamle liv, og har det i perioder stadig. Hun tog kun 100 g på om ugen fra hun blev 4 mdr og jeg var SÅ bekymret, overvejede MME som supplement og måske også give grød, men slog koldt vand i blodet og prøvede at tro på at min mælk var nok.
Hun er nu 74 lang og vejer kun 8,2 hvilket er ca 1 kg for lidt. Hun er dog foran de andre børn i min mødregruppe både motorisk og sprogligt, hun er altid glad, sover godt, leger og er aktiv.
Jeg har måtte sande at hun bare er sådan, og at det ikke er noget jeg gør forkert. Jeg har lært at stole på at der er kalorier nok i min mælk og at hun nok skal spise den faste føde hun har brug for.
Tro på at din mælk er nok, læg ham til når han er sulten (du kan tage ham op og holde ham mod din bare hud på eksempelvis skulderen, giver han sig til at søge så er han sulten - hvis ikke så vent.) Lad være at stopfodre ham - så begynder han at sjatspise små tåre hele tiden og så får han ikke den fede eftermælk. Bliver han sur ved brystet så undlad at kæmpe - tag ham fra og tilbyd igen ½-1 time senere.
Stol på baby, han ved hvad han har brug for. Du skal bare give ham muligheden.
Anmeld
Citér