Jeg har også altid måttet være i værelset ved min pige, har så bare taget konsekvensen og fået stillet en stol og en seng ind ved siden af hendes. Hun vil helst fysisk kontakt (holde hånd), men en overgang sad jeg og læste i stolen ved siden af. Hun fik så også lov til at ligge og læse lidt, fx 3 pixie bøger og så skulle hun sove. Ingen snak eller øjenkontakt, jeg læste videre og bad hende lægge sig ned og lukke øjnene hvis hun forsøgte noget. Fordi jeg var så tæt på kunne jeg tage det i opløbet, tror hvis først de er oppe, så er det skidesjovt, og så kører adrenalinen.
En overgang da hun var 2,5 kom hun på nyt værelse, og pga nyhedens interesse synes hun i nogle måneder at det var sjovt st ligge alene. Så læste hun bøger og slukkede selv lyset. Kom selvfølgelig også af og til ind i stuen til os, men det var ikke slemt. Men så da det ikke var spændende mere, gik det i sig selv igen. Vi kæmpede ikke for at bevare det da der samtidig skete en masse ting (BH-start, lillebror).
Nu pga lillebror er jeg ret træt, og bruger derfor tiden til lige selv at hvile mig lidt. Så vi går i seng sammen, og så vækker far mig hvis den lille skal spise. Hun forsøger stadig ind imellem st få gang i en samtale, men får bare at vide at hvis hun ikke lægger sig til at sove så går jeg et andet sted hen fordi jeg vil sove, så det tager sjældent mere end 10-15min.
Jeg ved godt mange vil sige "tag kampen" osv, men lige på det punkt tænker jeg at det er nemmere at finde den løsning der virker, for søvn er så vigtig en ting for at de fungerer, og jeg kan godt leve med lige at bruge en smule tid på det - alternativet var at jeg sad inde i stuen og så tv/Ipad.
Men det var måske værd at kigge på hvor længe han sover til middag?
Anmeld
Citér