Erfaringer med igangsættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2015

Stimap

Mrsopsand skriver:

Jeg har fået lov til at blive sat i gang på min terminsdato hvis jeg ikke selv går i gang. 

Jeg fik hurtigt forklaret hvordan det foregår og hvordan det typisk forløber samt risikoen for at det kan ende med et kejsersnit. 

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer der blev sat i gang. Hvordan var jeres forløb? Hvor lang tid tog fødslen til jer der har prøvet at blive sat i gang og gå i gang selv, hvilken oplevelse var bedst? Ikke nogen skræmmehistorier, tak  Bare jeres erfaringer. 

Jeg blev sat igang 41+5 .. Da jeg kom ind den morgen, var livmoderhalsen væk og jeg var 2 cm åben, så de kunne tage vandet. Veerne startede med det samme og 6 timer efter havde jeg min søn armene  

Det var en meget intens fødsel, men super god og jeg slap for komplikationer, smertelindring osv.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2015

Hønsemor

Jeg blev sat igang ved nr. 2 fødsel, eller den blev hjulpet lidt mere på vej 

Jeg kom på sygehuset 37+6 og fik lagt klyx og ordnet det og blev derefter sendt på en lille gåtur da jeg kun var 2 cm åben, kom tilbage og fik taget vandet og så var jeg 5 cm åben og ca. 3,5 time senere havde jeg født vores andet barn 

Min første fødsel gik igang af sig selv 37+3 og den tog lige så lang tid som første fødsel

Anmeld Citér

16. juli 2015

Mrsopsand

*maygirl* skriver:

Jeg har været sat i gang ved begge mine fødsler grundet at jeg udviklede graviditetsbetinget sukkersyge sidst i graviditeterne.

1. gang blev jeg sat i gang 5 dage før termin. Min krop var ikke klar så jeg nåede at få hele 5 stikpiller inden der skete noget. Dvs der gik to dage med at få stikpiller - en lidt langsommelig proces, men jeg kunne INTET mærke, ingen veer eller noget. Men en halv time efter jeg fik den 5. stikpille gik vandet (som lyn fra en klar himmel). Var ude at gå for at få gang i veerne, som dukkede stille og roligt op ca. 2 timer efter vandafgang. Herefter gik det stærk og jeg fødte efter små 4 timer med veer.

2. gang fik jeg lov at gå til termin. Her var min krop så klar at vandet kunne tages (havde ingen veer). En halv time efter vandet var taget startede veerne. Og jeg fødte 2½ time efter.

Så her har jeg faktisk to rigtig gode oplevelser med at blive sat i gang. Jeg syntes det var rigtig trygt at jeg var på sygehuset da vandet gik og at jeg ikke blev sendt hjem. Man er på en eller anden måde mere under kontrol, når man bliver sat i gang. Jeg kunne helt klart godt have undværet de mange stikpiller, men min krop var ikke rigtig klar. Det var dejligt at slippe for det anden gang. Anden gang havde jeg faktisk en følelse af at hvis ikke jeg havde fået taget vandet, så kunne jeg have gået i laang tid med småirriterende veer, som ikke rigtig bidrog til noget alligevel. Så at vandet er gået eller blevet taget var det der virkelig satte skub i tingene. Og jeg har jo meget få timer med veer i forhold til mange andre. Så at blive sat i gang behøver nødvendigvis ikke at betyde et langt forløb med veer. Jeg klarede desuden fødslerne uden smertestillende.

Pøj pøj og glæd dig til en fantastisk oplevelse - er nærmest helt misundelig

Det er præcis den tryghed du beskriver, som jeg håber at kunne opnå ved min igangsættelse, så tusind tak for dit indlæg, det var dejligt at se at man kan få et godt og trygt forløb 

Anmeld Citér

16. juli 2015

Clisolka

Mrsopsand skriver:

Jeg har fået lov til at blive sat i gang på min terminsdato hvis jeg ikke selv går i gang. 

Jeg fik hurtigt forklaret hvordan det foregår og hvordan det typisk forløber samt risikoen for at det kan ende med et kejsersnit. 

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer der blev sat i gang. Hvordan var jeres forløb? Hvor lang tid tog fødslen til jer der har prøvet at blive sat i gang og gå i gang selv, hvilken oplevelse var bedst? Ikke nogen skræmmehistorier, tak  Bare jeres erfaringer. 

Min første fødsel blev jeg sat i gang 39+4. Jeg måtte ikke gå terminen ud  Jeg mødte op fredag aften kl. 17.30 og JM tog mit vand med det samme, da jeg var 3-4 cm åben. Der gik ca. 30 min så startede veerne. Så blev jeg ellers lagt fast på en briks og lå der hele natten med veer. Ved 23-tiden fik jeg en epidural så jeg kunne slappe lidt af. Ved 8-tiden lørdag morgen bad JM mig om at presse, selvom jeg ikke kunne mærke at jeg skulle presse. De opgav efter en times tid og kørte mig til et akut kejsersnit. Der havde kun været 5-6 forskellige læger og rode i mit underliv, for at forklare mig, at jeg pressede forkert  Hun havde sat sig skævt i mit bækken, og ud skulle hun jo. Bella er født 10 min efter kl. 9.19 (39+5).

Ved anden fødsel skulle jeg også sættes i gang 39+4 kl. 13. Kl. 03 om natten vågnede jeg med veer og var på fødestuen kl. 07. Han er født kl. 9.57 helt almindeligt uden smertestillende, da han havde lidt for travlt 

Min bedste fødsel er klart den sidste! Godt nok en sur JM i forløbet, men jeg klarede det selv, uden at ende i et akut kejsersnit igen 

Anmeld Citér

16. juli 2015

AnnaK89

Her er det gået super nemt! 

Har født 3 gange, er blevet sat igang de sidste to gange. 

1. Igangsættelse 41+4. Fik pille lagt op kl. 12. Fik første ve kl. 18, og Carolina er født 21.09. Ingen ve-drop eller smertestillende. 

2. Igangsættelse 39+2. Fik lagt pille kl. 12. Den var desværre lagt forkert og havde ingen effekt. Fik lagt ny kl. 18. Fik de første veer omkring kl. 22. Aktiv fødsel kl. 2.30 ca. Karla er født kl. 03.32. Ingen ve-drop eller smertestillende. 

Jeg er kun haft gode oplevelser! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.