Hjælp mig til at forstå min bonus datter! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2015

Studerendemor

sommerbarn<3 skriver:

Min bonus pige fylder 10 år lige om lidt, har også haft hende fra hun var 2 år. 

Da hun var omkring 6 år havde hun en periode hvor hun ønskede meget højt at hendes far og mor var sammen.

hun var den sødeste sammen med mig, men når far var der kunne hun også finde på at lukke mig ude.

jeh tog en masse alene tid med hende og far signalerede tydeligt at han elskede hende højt men at han også elskede mig. Og det gik stille og roligt over med tiden, og har været kommet igen i perioder igennem årene. 

Det er vidst helt normalt og drenge har de perioder med deres mødre. Kan ikke huske hvad man kalder det, men det er en del af deres udvikling.

Min søsters bio-far forlod hende inden, hun kom til verden og det sidder stadig, i en alder af 42, dybt dybt i hende i alle mulige tænkelige og utænkelige forhold, hendes livssyn, relationer til andre, moderrollen osv. Min far er hendes far, siden hun var to år, han er hendes børns morfar, giver og har altid givet hende kærlighed, omsorg, nærhed, opmærksomhed, støtte og alt andet, som en hengiven forælder giver. Men min søster har ikke kunnet give sig hen til ham og tage imod, på trods af at hun nok har ønsket det lige så meget, som han har. Svigtet fra hendes bio-far har været for stort, og hun har nogle gange skubbet vores far væk, afskyet, bebrejdet ham og nægtet ham at være hendes far. Det har ikke været vores fars skyld, men hendes bio-fars skyld. Det virker jo ikke rationelt, men efter jeg er blevet voksen, er jeg begyndt at forstå, hvad det er, der sker indeni hende. 

Håber at du kan bruge det til at sætte situationen lidt i perspektiv 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.