Hjælp mig til at forstå min bonus datter! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.402 visninger
10 svar
12 synes godt om
14. juli 2015

Anonym trådstarter

Åh.. Har denne dejlige bonus datter som bor fuld tid hos os. Har haft hende i 4 år og hun er nu 6 år.

Vi har et rigtig godt forhold. Med sjældne og små problemer.. Hun er sød og kærlig det meste af tiden.

Problemet er: at når hun rigtig hygger med sin far, bliver hun direkte ondskabs fuld mod mig.

Hun siger Eks dagligt: ej Mette se lige de smukke roser..!

Idag spiller far og bonus fodbold i haven. Jeg siger så "ej.. Der er kommet roser på den nye plante". Fordi jeg går og ordner have imens.. 

bonus svare så "jeg hader roser. De er fucking grimme" 

det er blot et lille eksempel. Sådan er det ALTID!! Det sker KUN når de hygger sig sammen. Og hvis vi alle 3 er Eks i forlystelses park.. Der er jeg altid lukket helt ude og hun laver en scene hvis jeg vil prøve en karussel med hende.. 

Det skal lige siges at de ofte har "alenetid", det er ikke fordi hun aldrig har ham for sig selv.

hvad går der af hende...? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2015

B&J

Hvis jeg skulle stå i hendes sted og du siger åhh sikke en smuk rose. Så tænker hun du straks vil have hendes far til at komme over og kigge og ikke hende også tager du far fra hende. Det er sådan jeg forstår de hvis du kan følge mig. Selv om far ikke kommer så siger hun det bare på en grim måde for at få sin far for sig selv uden dig. Det kan man også have brug for selv om du har været inde i billedet i 2 år

Anmeld Citér

14. juli 2015

Anonym trådstarter

Hvis jeg skulle stå i hendes sted og du siger åhh sikke en smuk rose. Så tænker hun du straks vil have hendes far til at komme over og kigge og ikke hende også tager du far fra hende. Det er sådan jeg forstår de hvis du kan følge mig. Selv om far ikke kommer så siger hun det bare på en grim måde for at få sin far for sig selv uden dig. Det kan man også have brug for selv om du har været inde i billedet i 2 år

Det kan være noget om snakken.. Det er bare frustrerede og gør mig ked af det. Hun har jo mange alene stunder med sin far. Faktisk rigtig mange. Så forstår ikke, hvorfor fanden vi ikke bare kan hygge os sammen alle 3. Har haft hende i 4 år. Altså hun var 2 år da vi mødes.. 

Anmeld Citér

14. juli 2015

B&J

Anonym skriver:

Det kan være noget om snakken.. Det er bare frustrerede og gør mig ked af det. Hun har jo mange alene stunder med sin far. Faktisk rigtig mange. Så forstår ikke, hvorfor fanden vi ikke bare kan hygge os sammen alle 3. Har haft hende i 4 år. Altså hun var 2 år da vi mødes.. 

Det kan jo være alt også noget med alderen. Har du alene stunder med hende hvor det er hopping bare jer to.... Altså tøse tur uden far.

og prøvet hvor hun over atter ved hendes mor eller bedsteforældre hvor dig og hendes far så er sammen for at få snakket ud hvad tænker far om alt det her? 

Det kan jo også være det modsatte hun er for lidt sammen med dig og fo meget sammen med far 

Anmeld Citér

14. juli 2015

AnoMe

Jeg tror (du må ikke hænge mig op på det) at hun er lidt i krise med sig selv.. En krise hvor hun ikke ved hvad hun skal synes og mene om forskellige ting og så har hun sikkert brug for at få anerkendelse omkring at det faktisk er i orden at have forskellige meninger selvom det kan såre andre.. Hun har nok brug for at vide at du og hendes far elsker hende som hun er, selvom hun ikke deler samme mening som jer.. Hun skal vide at det er helt normalt at der kommer situationer hvor man faktisk ikke ved hvad man egentlig synes.. Som for eksempel hvis man smager noget nyt mad og man faktisk ikke lige ved om man kan li det eller ej eller høre noget nyt musik som man ikke lige kan finde ud af om man kan li eller ej.. Det er vigtigt at forklare sådan noget og så lige slutte af med at få hende til at grine.. Fx ved at sige: det er ligesom at jeg synes at du er en utrolig smuk pige, men når du laver dette ansigt, så er du rigtig grim (og så laver du et grimt ansigt og griner så hun kan høre at det er for sjov)

enten det eller hun har det så sjovt med sin far at hun fejer dig væk og sårer dig for at få dig til at holde mund 

Anmeld Citér

14. juli 2015

modesty

Åh.. Har denne dejlige bonus datter som bor fuld tid hos os. Har haft hende i 4 år og hun er nu 6 år.

Vi har et rigtig godt forhold. Med sjældne og små problemer.. Hun er sød og kærlig det meste af tiden.

Problemet er: at når hun rigtig hygger med sin far, bliver hun direkte ondskabs fuld mod mig.

Idag spiller far og bonus fodbold i haven. Jeg siger så "ej.. Der er kommet roser på den nye plante". Fordi jeg går og ordner have imens.. 

det er blot et lille eksempel. Sådan er det ALTID!! Det sker KUN når de hygger sig sammen. Og hvis vi alle 3 er Eks i forlystelses park.. Der er jeg altid lukket helt ude og hun laver en scene hvis jeg vil prøve en karussel med hende.. 

Det skal lige siges at de ofte har "alenetid", det er ikke fordi hun aldrig har ham for sig selv.

Hvor lang tid har det været sådan?

Hvordan er relationen (hendes og din/fars) til biomor (du siger at hun bor fuld tid hos jer, så jeg tænker at der nok er noget i relationen til biomor der kan spille en rolle)?

Anmeld Citér

14. juli 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hvor lang tid har det været sådan?

Hvordan er relationen (hendes og din/fars) til biomor (du siger at hun bor fuld tid hos jer, så jeg tænker at der nok er noget i relationen til biomor der kan spille en rolle)?

Sådan har det faktisk været fra dag 1.. Der er private årsager slet ikke kontakt til bio mor. Min bonus datter har ikke set hende siden 1 års alderen.. Vi snakker med hende om dette, og følelser omkring det at mangle en mor, det lader ikke til at være en del af det, i præcis denne problematik.. Det skal igen huskes at vores forhold altid er rigtig godt sammen med masser af nærhed og omsorg og glæde,  dog ikke i hygge situationer.. 

Anmeld Citér

14. juli 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Min bonus pige fylder 10 år lige om lidt, har også haft hende fra hun var 2 år. 

Da hun var omkring 6 år havde hun en periode hvor hun ønskede meget højt at hendes far og mor var sammen.

hun var den sødeste sammen med mig, men når far var der kunne hun også finde på at lukke mig ude.

jeh tog en masse alene tid med hende og far signalerede tydeligt at han elskede hende højt men at han også elskede mig. Og det gik stille og roligt over med tiden, og har været kommet igen i perioder igennem årene. 

Det er vidst helt normalt og drenge har de perioder med deres mødre. Kan ikke huske hvad man kalder det, men det er en del af deres udvikling.

Anmeld Citér

14. juli 2015

modesty

Anonym skriver:

Sådan har det faktisk været fra dag 1.. Der er private årsager slet ikke kontakt til bio mor. Min bonus datter har ikke set hende siden 1 års alderen.. Vi snakker med hende om dette, og følelser omkring det at mangle en mor, det lader ikke til at være en del af det, i præcis denne problematik.. Det skal igen huskes at vores forhold altid er rigtig godt sammen med masser af nærhed og omsorg og glæde,  dog ikke i hygge situationer.. 

Jeg tænker stadigvæk at det spiller en rolle.

Hun har i realiteten kun én biologisk forælder. Selvom at du de facto er hendes mor, så ved hun at hendes biomor er en anden, som ikke er i stand til at være mor for hende (og som hun sandsynligvis føler har fravalgt hende). Den ene biologiske forælder hun har tilbage, er far, og en hvilken som helst risiko for at miste ham må fylde meget hos hende. Og i hendes univers udgør du en konkurrencefaktor ift. far.

Jeg synes det giver fin mening at hendes negative adfærd giver sig til kende når hun er allermest tæt på ham og ikke vil dele ham.

Anmeld Citér

14. juli 2015

SandraXOXO

Hendes mor har forladt hende en gang, og selv om i måske ikke mærker noget til det og ikke synes det har nogen indflydelse på hende må det alligevel ha sat sine spor hos hende. Måske hun tester dig for at se om du også forlader hende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.