Min dejlige hankat er væk.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.910 visninger
15 svar
12 synes godt om
14. juli 2015

MysteriousAngel

Og ja jeg er grædefærdig.

For pokker. Uvisheden.

Er han spærret inde? Fundet en ny familie? Bare på tur?

Min mand siger, at jeg bekymrer mig for meget men hvordan kan man lade være?? Jeg elsker ham jo 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2015

2721

Puha, det lyder ikke rart hvor længe har han været væk?

Anmeld Citér

14. juli 2015

MysteriousAngel

2721 skriver:

Puha, det lyder ikke rart hvor længe har han været væk?

Knap en uge dage. I starten af forrige uge kom han hjem, spiste og gik igen. Siden har vi ikke set ham. Han kan jo have været hjemme imens vi ikke har set ham men han plejer at komme når man kalder. Eller ligge under bilerne osv. Men det gør han ikke nu. 

Anmeld Citér

14. juli 2015

2721

MysteriousAngel skriver:

Knap en uge dage. I starten af forrige uge kom han hjem, spiste og gik igen. Siden har vi ikke set ham. Han kan jo have været hjemme imens vi ikke har set ham men han plejer at komme når man kalder. Eller ligge under bilerne osv. Men det gør han ikke nu. 

Så kan jeg faktisk godt forstå du er bekymret

har du sat sedler op og stemt dørklokker i nabolaget?

evt fb-gruppe for jeres by og efterlysning på div hjemmesider

her i ferie perioden er der jo større chance for at de kan blive låst inde i skur/garage eller lign mens folk er på ferie. Det oplevede jeg selv for en del år siden, heldigvis blev han hørt og lukket ud, men han havde været væk i 5 dage og var noget udmattet af sult og tørst.

håber jeres kat snart kommer hjem igen, kæmpe kram

Anmeld Citér

14. juli 2015

Elgaard73

Først lige et kram...Uvisheden er bare det værste.

Kan han ikke være gået på damesjov? Det passer nogenlunde med at hunkattene som fik killinger i Maj, er på vej i brunst igen nu (der er de ihvertefald her omkring). Så måske er han bare ude og muntre sig med en lille kæreste.

Selv om at han ikke har strejfet før, så kan han godt pludselig få smag for det. Vores hankat herhjemme, brugte de første 6 år af hans liv med at ligge og flade ud i sofaen. Og så lige pludselig en dag fandt han ud af at der fandtes damer. Nu forsvinder han fra 2 til 6 uger af gangen, flere gange om året.

Håber snart at han dukker op igen.

Anmeld Citér

14. juli 2015

MysteriousAngel

Elgaard73 skriver:

Først lige et kram...Uvisheden er bare det værste.

Kan han ikke være gået på damesjov? Det passer nogenlunde med at hunkattene som fik killinger i Maj, er på vej i brunst igen nu (der er de ihvertefald her omkring). Så måske er han bare ude og muntre sig med en lille kæreste.

Selv om at han ikke har strejfet før, så kan han godt pludselig få smag for det. Vores hankat herhjemme, brugte de første 6 år af hans liv med at ligge og flade ud i sofaen. Og så lige pludselig en dag fandt han ud af at der fandtes damer. Nu forsvinder han fra 2 til 6 uger af gangen, flere gange om året.

Håber snart at han dukker op igen.

Altså jeg ved det ikke. Han er kastereret så han burde ikke strejfe?

Anmeld Citér

15. juli 2015

EAF

MysteriousAngel skriver:

Altså jeg ved det ikke. Han er kastereret så han burde ikke strejfe?

Har du været ude med godbidder om aftenen/natten og raslet og kaldt og givet ham tid til at svare? Du skal samle al den tålmodighed du har i dig og gå ud hele tiden og gøre naboer opmærksomme på at han er væk og om de vil checke alle skure, kældre etc. Det der bliver åbnet når vejret er godt. Hæng flyers op i hele byen. Del din efterlysning på fb - i grupper for dit område såsom salg byttes købes søges etc grupper og så Efterlysning af dyr, en stor gruppe der er meget behjælpelig hvor du finder alskens gode råd. Lad evt en dør stå på klem så han bare kan hoppe ind om natten skulle han indfinde sig der. Spred hans grus rundt omkring huset og ellers så er det bare igang med diverse foranstaltninger. Har I havebassin? Vandløb? Et. I nærheden af boligen? Check der også. Uvisheden er en dræber, håber han snart kommer hjem til jer igen helst i god behold. 

Anmeld Citér

15. juli 2015

MysteriousAngel

Opdatering: 

Jeg kaldte indtil kl 01 igår. Var rundt i hele nabolaget men fandt ham ikke.

I morges, stod jeg op, kaldte igen og pludselig svarede han mig. 

Han kom spankulerende ind ad vores carport som om intet var hændt og han ikke havde været væk i længere tid.

Han er ikke tynd så mad har han fået et sted. Så nu køber jeg et stort, fedt halsbånd (selvfølgelig med sikkerhedslås) og smider på ham så alle kan se at han er ejet af nogle. 

Men pyh hvor er jeg bare lettet... 

Anmeld Citér

15. juli 2015

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Mine forældres katte er alle fixet og den ene han tager også på tur i flere dage ad gangen henover sommeren. 

Synes også at det var frygteligt første gang vi passede deres katte, tror han var væk i 5 dage.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld Citér

15. juli 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79
MysteriousAngel skriver:

Opdatering: 

Jeg kaldte indtil kl 01 igår. Var rundt i hele nabolaget men fandt ham ikke.

I morges, stod jeg op, kaldte igen og pludselig svarede han mig. 

Han kom spankulerende ind ad vores carport som om intet var hændt og han ikke havde været væk i længere tid.

Han er ikke tynd så mad har han fået et sted. Så nu køber jeg et stort, fedt halsbånd (selvfølgelig med sikkerhedslås) og smider på ham så alle kan se at han er ejet af nogle. 

Men pyh hvor er jeg bare lettet... 

JAYY godt at han er kommet hjem! Vh stine

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.