Ingen blev om natten, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.916 visninger
16 svar
3 synes godt om
14. juli 2015

Liv_86

min datter på snart 6 år bruger stadig blev om natten. Hun blev ret hurtig renlig om dagen 2 år og 3 mdr, men det er noget sværere at få hende renlig om natten. 

Vi prøvede sidste sommer og det gik slet ikke. Hun tissede i sengen hver nat og nogen gange to gange om natten. 

Hendes far og jeg bor ikke sammen og han synes at hun er for stor til at bruge nat ble. Jeg synes det er synd at hun skal have dårlig erfaring med at smide bleen, hun bliver jo ked af det når hun tisser i sengen. 

Har prøvet at tage hende ud og tisse inden jeg selv går i seng og selvom hun tisser af der, kan hun stadig tisse i bleen om natten. Nogen gange bliver hun også mega sur fordi hun er blevet vækket. Desuden er det svært for mig at løfte hende da jeg har svære problemer med min ryg.

Nogen gode råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2015

TNBC

Hvad med drynites? 

Anmeld Citér

14. juli 2015

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Overvej at bruge stofbleer i en periode.  Derved kan hun mærke når hun tisser uden at i skal skifte sengetøj hver gang.  (dem der bruger stofbleer bliver som regel allerede renlige som 2 årige) 

Du er velkommen til at skrive hvis du vil vide mere:-) 

Anmeld Citér

14. juli 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Nogle børn mangle et stof der gør at de ikke kan mærke når de tisser om natten.. Det kan man få piller for - måske du skulle snakke med lægen og give det et forsøg

Anmeld Citér

14. juli 2015

AJ14

Du skal tage til lægen med det. Der er et navn for det når de stadig tisser i sengen som 6 årig. Det er i reklamerne engang i mellem. Der siger de at man skal tage til lægen. 

Anmeld Citér

14. juli 2015

B&J

Nogle børn tisser om natten vores søn på 5 1/2 år ligger stadig våd om natten og ellers været renlig længe. Men jeg var også selv vådlægger til jeg var 12år 

Anmeld Citér

14. juli 2015

AJ14

Liv_86 skriver:

min datter på snart 6 år bruger stadig blev om natten. Hun blev ret hurtig renlig om dagen 2 år og 3 mdr, men det er noget sværere at få hende renlig om natten. 

Vi prøvede sidste sommer og det gik slet ikke. Hun tissede i sengen hver nat og nogen gange to gange om natten. 

Hendes far og jeg bor ikke sammen og han synes at hun er for stor til at bruge nat ble. Jeg synes det er synd at hun skal have dårlig erfaring med at smide bleen, hun bliver jo ked af det når hun tisser i sengen. 

Har prøvet at tage hende ud og tisse inden jeg selv går i seng og selvom hun tisser af der, kan hun stadig tisse i bleen om natten. Nogen gange bliver hun også mega sur fordi hun er blevet vækket. Desuden er det svært for mig at løfte hende da jeg har svære problemer med min ryg.

Nogen gode råd? 

Googlede lige og der står meget om det på nettet. Prøv den hjemmeside der hedder www.np.dk der handler om problemet 

Anmeld Citér

14. juli 2015

Liv_86

Yurie skriver:

Hvad med drynites? 

Det er jo bare en ble. Det bruger hun allerede, men vil gerne have hun skal vænnes fra bleen om natten. Men når vi forsøger tisser hun i sengen

Anmeld Citér

14. juli 2015

Masig

Liv_86 skriver:

Nogen gode råd? 

Prøv at kigge på www.leisner.dk 

Det kan være hun ikke mærker at hun skal tisse om natten og så kan en af deres alarmer måske hjælpe... 

Anmeld Citér

14. juli 2015

Os&lilledig

Liv_86 skriver:

Nogen gode råd? 

Vores datter er 5,5 år og bruger også ble om natten. Vi er tilknyttet børne inkontinens klinikken og alle tricks er prøvet fra dem.. Men det virker ikke. Hun tisser stadig..!!! Vi har også mange frustrationer. At skulle starte i skole og tisser stadig om natten. Næste step er medicin for at stoppe tosseted ol natten, vi gør det for hendes skyld, da det er synd at starte i skole og bruge ble.. Hun var ellers renlig om natten, men så flyttede vi (1 år siden) og så startede det igen. Devsærre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.