Min afføring er sort. (ik for sarte sjæle)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

34.824 visninger
21 svar
0 synes godt om
15. september 2009

LouiseNielsen

Hejsa Piger

Ja som overskriften jo lyder så er min afførring helt sort. Jeg er lige startet på hjerntabeletter, men har kun taget dem i 3 dage, kan det være det der gør min afføring ændre sådan farve?? Andre der har prøvet det...

Mvh Louise 10+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2009

Valle81

Godmorgen:0)

Når man tager Jern i de mængder vi gør under graviditet, så bliver ens afføring helt kul sort. Ganske ganske normalt.

Af jern kan man få forstoppelse, og meget "klæg" afføring. Hvis man får for meget jern kan det dig have modsatte effekt og man får tyndt mave.

Men sort affføring helt normalt, det kan vise sig dagen efter man har taget den første jerntabelet.

Christina - 14+1 som også har sort afføring:0)

Anmeld

15. september 2009

Dictes mor

Det er helt normalt, når man tager jerntabletter, så det skal du ikke bekymre dig så meget om.

Men måske kan du hjælpe mig, hvor meget jern tager du, for jeg kan ikke finde ud af, hvor meget jeg skal tage.

Anmeld

15. september 2009

LouiseNielsen

Jeg tager en pille om dagen.... Ved ik om det er rigtig, jeg går bare ud fra at man skal det.... Tager den sammen med min gravitamin hver dag!

Men er der andre der ved hvor tit man skal ta det, så høre vi det gerne...

Anmeld

15. september 2009

Dictes mor

Hvad hedder de jern-piller? Jeg har nogen, men de er vist meget stærke.

Anmeld

15. september 2009

Valle81

Majastina skriver:

Det er helt normalt, når man tager jerntabletter, så det skal du ikke bekymre dig så meget om.

Men måske kan du hjælpe mig, hvor meget jern tager du, for jeg kan ikke finde ud af, hvor meget jeg skal tage.

Hejsa:0)

Jeg tager gravidetets vitaminpille( føtex, der er det samme i som gravitamin ) og så har min læge anbefalet at jeg tager Ferro Jern, som er en depot jerntabelet.

Kan ikke huske hvior meget der er. Er det dem du tager???

Anmeld

15. september 2009

Brams

Jeg tager Hemojern og der står på bagsiden at gravide skal tage 3 tabletter hver dag, alle andre skal tage 1-2 tabletter. Jeg har dog valgt at tage 2 tabletter og jeg har ingen problemer med for lavt jernniveau.

Trine 33+5

Anmeld

15. september 2009

Sweet1978

Ja det er bare det, helt normalt

Anmeld

15. september 2009

LouiseNielsen

Mine fik jeg anbefalet på apoteket, og de hedder Ferro Duretter.
Der står jeg skal ta to stk om dagen, men jeg tager kun en om dagen.

Ku lige se at der står man skal tage dem fra 20ende graviditets uge, men alle steder på nettet står der 10ende graviditets uge.....  Forvirret, ja det tror jeg vist nok jeg er....

Anmeld

15. september 2009

Valle81

Mine fik jeg anbefalet på apoteket, og de hedder Ferro Duretter.
Der står jeg skal ta to stk om dagen, men jeg tager kun en om dagen.

Ku lige se at der står man skal tage dem fra 20ende graviditets uge, men alle steder på nettet står der 10ende graviditets uge.....  Forvirret, ja det tror jeg vist nok jeg er....

Det kan jeg godt forstå, graviditetsoplysninger er en jungle at komme igennen.

JEg tager også Ferro jerntabeletter men ikke disse Duo nogen, mine er depot tabeletter, der serlv justerer hvor meget jern kroppen har brug for. Resten depoteres.

20 graviditetsuge, men at man forebyggende mod jernmangel kan tage en hver aften. Så jeg tager dem forebyggende, så jeg ikke ender med jernmangel. Hvislket man let kommer til med alt det ekstra blod vi skal producere til vores baby:0)

Så du skal bare tage 2 om dagen fra nu af:0) Og  hvis du kommer til at døje meget med forstoppelse, så snak med lægen, ellers er alt helt normalt:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.