Større risiko for tvillinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2015

CH2012

flowerpot3 skriver:

Det er kun delvist korrekt det, du skriver. Kvinder i '30 erne har faktisk rent biologisk højere chancer for tvillingegraviditet da de frigiver oftere to æg i forbindelse med ægløsning end kvinder i 20'erne. 

Okay... Det er bare hvad jeg har fået af vide. Men nu du skriver det, så har jeg også godt hørt om at ældre frigiver flere æg. Det er jo egentlig sjovt - når man samtidig siger at chancen for at blive gravid falder med alderen. Men det så bliver gjort - så skal det også gøres ordentligt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2015

CH2012

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Ikke helt korrekt - jo ældre en kvinde bliver, jo større er chancen for at hun løsner mere end et æg under ægløsning... og derved øges sandsynligheden for tvillinger med alderen

Okay... Det er bare hvad jeg har fået af vide. Men nu du skriver det, så har jeg også godt hørt om at ældre frigiver flere æg. Det er jo egentlig sjovt - når man samtidig siger at chancen for at blive gravid falder med alderen. Men det så bliver gjort - så skal det også gøres ordentligt

Anmeld Citér

12. august 2015

modesty

CH2012 skriver:

Det er jo netop fordi kvaliteten af æggene daler drastisk at kroppen begynder at udskille flere af gangen - for at højne chancen for graviditet.

Anmeld Citér

12. august 2015

ErDuHerIkkeSnart

CH2012 skriver:

Ja, det er lidt pudsigt - men jeg tænker at det måske hænger sammen. Altså netop fordi fertiliteten daler (herunder kvaliteten af vores æg), så giver det mening at løsne flere - for på den måde at optimere chancerne?

Anmeld Citér

12. august 2015

CH2012

modesty skriver:

Det er jo netop fordi kvaliteten af æggene daler drastisk at kroppen begynder at udskille flere af gangen - for at højne chancen for graviditet.

Det er sguda smart

Anmeld Citér

12. august 2015

CH2012

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Ja, det er lidt pudsigt - men jeg tænker at det måske hænger sammen. Altså netop fordi fertiliteten daler (herunder kvaliteten af vores æg), så giver det mening at løsne flere - for på den måde at optimere chancerne?

Det lyder smart

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.