Hjælp mig lige engang, tak..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2015

Julemusen

200 ml på en gang vil jeg mene er alt for stor en portion og kan godt forstå at det røg op igen. I den alder vil jeg ikke give mere end 120-150 ml pr gang. Og det er rigtigt at han helst ikke må komme over 1 liter da alt derover ikke mætter men bare udvider maven, i følge min sundhedsplejerske. Min søn kom næsten op over en liter da han var 3 måneder og derfor blev vi bedt om at starte med grød af både læge og sundhedsplejersken, da mælk så ikke var nok mere. Han var så også 68 cm og vejede 8 kg på det tidspunkt og i følge lægen en smule for slank. 

Han kan sagtens være tørstig hvor i bare skal tilbyde koldt kogt vand i glas  i flasken eller i kop. 

Mine børn har først fået 200 ml pr flaske da de var 6 måneder. Deres mavesæk er jo ikke så stor. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2015

Emisoph

Min datter tog mellem 1000 og 1300 ml fra 8 ugers alderen og til hun var 3,5 måned. Hun var en tyk pige men fik altså mælk når hun var sulten, hun tog snildt 180 ml ad gangen uden problem. Derefter droslede hun selv ned og fra 3,5 måned og til nu (10 måneder) har hun i snit taget 600-650 ml i døgnet og selvom det ifølge skemaer osv skulle være for lidt, har hun fulgt sin kurve nøjagtigt, både mht vægt og længde. (2 "streger" over gennemsnit fra fødslen til nu)

Stol på at dit barn selv forstår at regulere hvor meget eller lidt i døgnet, så længe det trives, vokser som det skal og har det godt! Hvis du ammede havde du ikke en jordisk chance for at vide hvor meget barnet tog i mililiter og ville ikke skænke det en tanke så længe der var trivsel Det er ulempen ved flaske, at man hurtigt kan bliver overopmærksom

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.