Hjælp mig lige engang, tak..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.441 visninger
11 svar
3 synes godt om
12. juli 2015

KomSåBaby!

God formiddag.

Nu har jeg søgt lidt rundt på nettet og kan ikke finde et svar - så jeg forsøger her!

Min søn er ca. 10 uger og har fået MME siden han var 5 uger. Han var i starten længe om, at tage på da amningen ikke fungerede og han endte også med, at tabe sig. Da vi så begyndte på MME spiste han godt og meget, og han tog godt på (vejer allerede 6 kg, er 60 cm lang) Han var oppe og spise omkring 1 liter MME i døgnet - hvilket passede med, at han vejer 6 kg - men det lød på sundhedsplejersken som om det var for meget og, at han ikke må få mere end 1 liter i døgnet?! (og hvad skal jeg så gøre når han vejer mere om lidt?!)

Nu har han så "selv" nedreguleret, spiser ca. 850 ml i døgnet og virker umiddelbart tilfreds - men kan jeg være sikker på han får nok? Vil han ikke mangle mad snart? Igår gav jeg ham 200 ml MME og kort tid efter kastede han det op igen..

Jeg syntes han er begyndt, at få sorte render under øjnene - kan det have noget med mad mangel og gøre??

Og jeg syntes han sover mere pludseligt...

På forhånd tak for hjælpen! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2015

GUSO

Jeg aner ikke hvor meget mme de skal have i døgnet men har du prøvet med mindre portioner?? Måske mængden er for voldsom for ham.. Og ellers så kan han jo også "bare" have det dårligt og kvalme og opkast ligesom vi kan.. Prøv evt med lidt tynd saftevand et par ml og bliver det nede så et par ml mere efter 5-10 min så får han da noget væske.. Håber han snart bliver frisk igen.. 

Anmeld Citér

12. juli 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter har altid været en stor pige, med en god appetit. (4 kg ved fødslen). Hun har aldrig været over 1 liter mme i døgnet. Som hun blev ældre fik hun en større mængde i flasken, men fik til gengæld færre flasker i løbet af dagen. 

Og lige som en bemærkning så lyder 200 ml godt nok som meget af gangen til ham. Særligt når han kaster op bagefter af det. 

Min datter tog et voldsomt appetit spring da hun var 3 mdr og kom op på 200 ml derefter. At det så ikke var helt nok og hun fik lidt vælling også er en anden snak

Anmeld Citér

12. juli 2015

GUSO

KomSåBaby! skriver:

God formiddag.

Nu har jeg søgt lidt rundt på nettet og kan ikke finde et svar - så jeg forsøger her!

Min søn er ca. 10 uger og har fået MME siden han var 5 uger. Han var i starten længe om, at tage på da amningen ikke fungerede og han endte også med, at tabe sig. Da vi så begyndte på MME spiste han godt og meget, og han tog godt på (vejer allerede 6 kg, er 60 cm lang) Han var oppe og spise omkring 1 liter MME i døgnet - hvilket passede med, at han vejer 6 kg - men det lød på sundhedsplejersken som om det var for meget og, at han ikke må få mere end 1 liter i døgnet?! (og hvad skal jeg så gøre når han vejer mere om lidt?!)

Nu har han så "selv" nedreguleret, spiser ca. 850 ml i døgnet og virker umiddelbart tilfreds - men kan jeg være sikker på han får nok? Vil han ikke mangle mad snart? Igår gav jeg ham 200 ml MME og kort tid efter kastede han det op igen..

Jeg syntes han er begyndt, at få sorte render under øjnene - kan det have noget med mad mangel og gøre??

Undskyld havde lige misset at han havde fået mme længe  jeg tror han har fået det skidt, det er vigtigt med væske så prøv det med saftevandet og hvis han virker sulten prøv med små mængder mme af gangen.. 

Anmeld Citér

12. juli 2015

Annemette07

KomSåBaby! skriver:

God formiddag.

Nogengange spiser de mere end andre. Man siger jo også når man ammer at de vil spise oftere når der er brug for mere mad, så tænker bare han har været i den periode, hvor han skulle have øget mængden i flasken, men jeg skal selvfølgelig ikke kunne udelukke det. MEn er sikker på han nok skal sige til, hvis han ikke er mæt :-)

Anmeld Citér

12. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg tror, jeg ville prøve at give mindre portioner oftere, hvis dit barn vil det  

men det kan jo også være, at han er ved at blive syg? 

Jeg har hørt om nogle som også gav så meget af gangen, men så fik de så færre gange..., 

Anmeld Citér

12. juli 2015

helle85

KomSåBaby! skriver:

God formiddag.

nå han gylper/kaster det hele op bagefter er det tegn på han har fået for meget på en gang, husker du at holde lidt pause inden i mellem??? 

hvor mange flasker få han på en dag??

Anmeld Citér

12. juli 2015

KomSåBaby!

MummiT skriver:

Min datter har altid været en stor pige, med en god appetit. (4 kg ved fødslen). Hun har aldrig været over 1 liter mme i døgnet. Som hun blev ældre fik hun en større mængde i flasken, men fik til gengæld færre flasker i løbet af dagen. 

Og lige som en bemærkning så lyder 200 ml godt nok som meget af gangen til ham. Særligt når han kaster op bagefter af det. 

Min datter tog et voldsomt appetit spring da hun var 3 mdr og kom op på 200 ml derefter. At det så ikke var helt nok og hun fik lidt vælling også er en anden snak

Tingen er den, at han for få uger tilbage spiste 200 ml x 5 om dagen = 1 liter uden problemer.. 

Nu har han selv nedreguleret til 165 ml x 5 dgl..

Igår havde han så sorte rander under øjenene og var træt hele dagen - så jeg forsøgte at give han 200 ml, og han tog det uden problem - for bagefter at kaste op.. Min bekymring gik bare på om han fik nok mad, men det gør han jo nok :-) 

tak for svar  

Anmeld Citér

12. juli 2015

KomSåBaby!

GUSO skriver:

Undskyld havde lige misset at han havde fået mme længe  jeg tror han har fået det skidt, det er vigtigt med væske så prøv det med saftevandet og hvis han virker sulten prøv med små mængder mme af gangen.. 

Jeg har forsøgt med lidt væske nu, det tog han gladeligt! Tak for hjælpen! 

Anmeld Citér

12. juli 2015

KomSåBaby!

Saphiira skriver:

Jeg tror, jeg ville prøve at give mindre portioner oftere, hvis dit barn vil det  

men det kan jo også være, at han er ved at blive syg? 

Jeg har hørt om nogle som også gav så meget af gangen, men så fik de så færre gange..., 

Han spiser 165 ml x 5 dgl normalt.. Uden problemer.. 

Det kan godt være han er på vej ned med noget - jeg må holde øje, tak

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.