Ingen feriepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2015

Anonym trådstarter

FN skriver:

Forstår jeg det ret, at det er din chef der holder ferie? I så fald må hun afbryde hendes ferie og få styr på sagerne som er hendes ansvar som arbejdsgiver. Udbetaler en arbejdsgiver ikke feriepenge rettidigt kan de politianmeldes og risikerer bødestraf, såfremt du gør hende opmærksom på at hun mangler udbetaling til dig fx i form af mail. Hvis jeg var dig ville jeg sende en bestemt mail til hende om fagforeningens vurdering og gøre hende opmærksom på at det ee strafbart ikke at udbetale feriepenge, det er trods alt penge du selv har tjent og dem skal du da ikke stå og mangle i din ferie. 

Ja hun holder ferie nu.. 

Modtog en mail i dag fra hendes advokat: 

På grund af ferie vil vi først kunne tage stilling til det fremsatte krav i august.

Vi skrev endda frem og tilbage omkring det, og da jeg endelig fik skrevet det hele fuld forståeligt svarer hun bare: jeg går på ferie nu og ee først tilbage i slutningen af juli. God sommer til dig og din familie..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2015

Morjanne76

Har du ikke fået fagforeningen til at tage over, så de har korrespondancen med hende og gør deres krav gældende.? Vidste du ikke, at der var bøvl med dine feriepenge, inden du valgte at holde ferie? 

Anmeld Citér

11. juli 2015

FN

Anonym skriver:

Ja hun holder ferie nu.. 

Modtog en mail i dag fra hendes advokat: 

På grund af ferie vil vi først kunne tage stilling til det fremsatte krav i august.

Vi skrev endda frem og tilbage omkring det, og da jeg endelig fik skrevet det hele fuld forståeligt svarer hun bare: jeg går på ferie nu og ee først tilbage i slutningen af juli. God sommer til dig og din familie..

Hvis du er sikker i din sag, så ville jeg ikke finde mig i det. Chancen for at du kan få dine penge udbetalt nu lyder desværre til at være lig nul. Men jeg ville anmelde din chef hvis jeg var dig, det er for uprofessionelt og tyveri - du har selv optjent de penge jo. Du kan prøve at læse på feriefonden, borger eller udbetalingDanmark, der burde stå noget om det 

Anmeld Citér

11. juli 2015

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Har du ikke fået fagforeningen til at tage over, så de har korrespondancen med hende og gør deres krav gældende.? Vidste du ikke, at der var bøvl med dine feriepenge, inden du valgte at holde ferie? 

Det er mig der skulle tage kontakt sagde de.. Fandt ud af det midt i juni da jeg var inde og skulle ordne det.. Jeg mangler først pengene til 1. August..

Anmeld Citér

11. juli 2015

Anonym trådstarter

FN skriver:

Hvis du er sikker i din sag, så ville jeg ikke finde mig i det. Chancen for at du kan få dine penge udbetalt nu lyder desværre til at være lig nul. Men jeg ville anmelde din chef hvis jeg var dig, det er for uprofessionelt og tyveri - du har selv optjent de penge jo. Du kan prøve at læse på feriefonden, borger eller udbetalingDanmark, der burde stå noget om det 

Kan desværre ikke finde noget om det

hun plejer at være rigtig sød og fair, men det her er ikke ok! Overvejer det faktisk kraftigt.. Synes det var meget uprofesionelt ikke at afslutte når nu vi snakkede om det, men bare skrive "god ferie til dig og din familie"

Anmeld Citér

11. juli 2015

Morjanne76

Anonym skriver:

Det er mig der skulle tage kontakt sagde de.. Fandt ud af det midt i juni da jeg var inde og skulle ordne det.. Jeg mangler først pengene til 1. August..

Jeg forstår ikke, hvorfor de ikke hjælper dig. Det er det, du betaler for. De laver udregning for dig, men vil ikke selv gøre deres krav gældende overfor arbejdsgiver. 

Anmeld Citér

11. juli 2015

Mamalou

Hvis jeg var dig ville jeg bede fagforeningen om at tage over og køre sagen. Det er sådan set det du betaler dem for.

Anmeld Citér

13. juli 2015

Anonym trådstarter

Fagforeningen siger de intet kan gøre før i august når hun er kommet tilbage fra ferie 

Anmeld Citér

13. juli 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Fagforeningen siger de intet kan gøre før i august når hun er kommet tilbage fra ferie 

Det er sådan set ikke DIT problem, at hun er på ferie. 

Så må hendes advokat, stedfortræder eller en anden, tage over. 

Fagforeningen skal bare have fingeren ud af røven. Nu. 

Jeg havde hidset mig helt op.

Anmeld Citér

13. juli 2015

Tiggi

Måske at jeg misser noget, men er det ikke først fra 1. august at du mangler penge?

I teorien har hun jo ikke misligeholdt noget endnu, og derfor er der vel ingen som kan/vil gøre noget på nuværende tidspunkt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.