Ingen feriepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.900 visninger
21 svar
5 synes godt om
10. juli 2015

Anonym trådstarter

Min tidligere arbejdsgiver mener hun har udbetalt mit ferie for i år sidste år, så har ingen feriepenge.. Min fagforening har dog regnet efter og hun skylder mig 24.000..

problemet er bare at jeg har holdt ferie fra 29. Juni og hun først har tid til at kigge på det i august måned.. 

Ved ikke lige hvad jeg skal gøre? Må jo låne nogle penge, hvad ellers? Og hvem skal stå med udgifterne til dette?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2015

Carina:-)

Hvad siger din fagforening?

Kan ikke forestille mig at de bare godtar at hun siger hun først kan se på det til august hvis de mener hun skylder dig.

Men derudover så går feriepenge jo automatisk ind på feriekonto så har du tjekket din e-post?

Jeg er arbejdsgiver og jeg har intet med mine ansattes feriepenge at gøre - de får 12,5% af deres løn som automatisk trækkes hvert kavartal af feriefonden og sættes på en konto hvor de så sender opgørelsen ud til mine ansatte i marts måned. 

Så du burde jo have fået noget i e-post.

Anmeld Citér

10. juli 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Kan ikke forestille mig at de bare godtar at hun siger hun først kan se på det til august hvis de mener hun skylder dig.

Men derudover så går feriepenge jo automatisk ind på feriekonto så har du tjekket din e-post?

Jeg er arbejdsgiver og jeg har intet med mine ansattes feriepenge at gøre - de får 12,5% af deres løn som automatisk trækkes hvert kavartal af feriefonden og sættes på en konto hvor de så sender opgørelsen ud til mine ansatte i marts måned. 

Fagforeningen siger hun gør det helt forkert.. Eks i august 14 fik jeg udbetalt 10 ugers ferie, 6 uger fra 13/14 og 4 uger fra 14/15 men de står bare rodet sammen med mine timer fra august, så på min lønseddel står der bare 420 timer  de siger det er meget mærkeligt.. Havde ferie med løn før.. Intet giver mening 

Anmeld Citér

10. juli 2015

Anonym trådstarter

Og fagforeningen sagde de ikke ville kunne gøre noget hurtigere når hun var på ferie alligevel 

Anmeld Citér

10. juli 2015

Anonym skriver:

Og fagforeningen sagde de ikke ville kunne gøre noget hurtigere når hun var på ferie alligevel 

Æv 

Ja så er der nok ikke meget at gøre - end at vente :(

Anmeld Citér

10. juli 2015

Anonym trådstarter

Æv 

Ja så er der nok ikke meget at gøre - end at vente :(

Det er bare pisse irriterende når det er hendes fejl, og snakkede endda med hende om det og forklarede det inden hun gik på ferie.. Så synes ikke det kan være rigtigt det er mig der skal sidde med udgifterne til det..

Anmeld Citér

10. juli 2015

Anonym skriver:

Det er bare pisse irriterende når det er hendes fejl, og snakkede endda med hende om det og forklarede det inden hun gik på ferie.. Så synes ikke det kan være rigtigt det er mig der skal sidde med udgifterne til det..

Næ 

Og synes egentligt din fagforening burde tage det mere alvorligt.

Du kunne i princippet stå i den situation at du ikke kan låne og dermed står uden penge. Dårlig stil af din chef :(

Anmeld Citér

10. juli 2015

Anonym trådstarter

Næ 

Og synes egentligt din fagforening burde tage det mere alvorligt.

Du kunne i princippet stå i den situation at du ikke kan låne og dermed står uden penge. Dårlig stil af din chef

Og a kassen vil ikke engang give mig de 11 dage som jeg har optjent under barsel fordi jeg skal bruge dem fra arbejdet først.. Det noget rigtig pis!

må ringe til dem på mandag og snakke med dem igen..

Anmeld Citér

10. juli 2015

Anonym skriver:

Og a kassen vil ikke engang give mig de 11 dage som jeg har optjent under barsel fordi jeg skal bruge dem fra arbejdet først.. Det noget rigtig pis!

må ringe til dem på mandag og snakke med dem igen..

Ja du må forklare dem alvoren. Håber det lykkedes for dig at få hjælp .

Hvem har lyst til at gå i flere uger uden penge. ....

Anmeld Citér

10. juli 2015

FN

Anonym skriver:

Min tidligere arbejdsgiver mener hun har udbetalt mit ferie for i år sidste år, så har ingen feriepenge.. Min fagforening har dog regnet efter og hun skylder mig 24.000..

problemet er bare at jeg har holdt ferie fra 29. Juni og hun først har tid til at kigge på det i august måned.. 

Ved ikke lige hvad jeg skal gøre? Må jo låne nogle penge, hvad ellers? Og hvem skal stå med udgifterne til dette?

Forstår jeg det ret, at det er din chef der holder ferie? I så fald må hun afbryde hendes ferie og få styr på sagerne som er hendes ansvar som arbejdsgiver. Udbetaler en arbejdsgiver ikke feriepenge rettidigt kan de politianmeldes og risikerer bødestraf, såfremt du gør hende opmærksom på at hun mangler udbetaling til dig fx i form af mail. Hvis jeg var dig ville jeg sende en bestemt mail til hende om fagforeningens vurdering og gøre hende opmærksom på at det ee strafbart ikke at udbetale feriepenge, det er trods alt penge du selv har tjent og dem skal du da ikke stå og mangle i din ferie. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.