Reaktion på nyt barn i dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.067 visninger
16 svar
4 synes godt om
8. juli 2015

Sprit25

Godmorgen tøser! 

Der er begyndt en ny dreng i min datters dagpleje og det reagere hun på. 

Hun er en meget følsom lille pige, der har svært ved forandringer så indkøring tog 1,5 mdr inden hun var okay med det. Nu er der er så kommet en ny dreng for en lille måned siden og min pige reagere ved at han græder når de bliver sat sammen, og hun bliver sur hvis dagplejemoren giver ham opmærksomhed. Samtidig sover hun dårligere om natten og har svært ved at falde i søvn. 

Er faktisk lidt nervøs. Er det normalt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2015

Kay

Ja og nej

det er ikke normalt i den forstand at der er mange børn der reagere sådan

du beskriver jo din datter som følsom og hun lyder til at være meget sensitiv og for sensitive børn er det en normal reaktion

Anmeld Citér

8. juli 2015

Sprit25

Kay skriver:

Ja og nej

det er ikke normalt i den forstand at der er mange børn der reagere sådan

du beskriver jo din datter som følsom og hun lyder til at være meget sensitiv og for sensitive børn er det en normal reaktion

Jeg vil ikke kalde hende sensitiv. Hun er følsom og har svært ved forandringer nøjagtig som hendes far

Anmeld Citér

8. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ja jeg synes det lyder helt normalt. I min drengs vuggestue er der et barn som ikke kan lide når andre børns forældre er der, min dreng kan ikke lide når der nogen der går ud af vs(uanset hvem det er), en pige kan ikke lide det når der starter nye børn osv. 

Børn trives jo bedst i rutiner og vante omgivelser og jeg kan forestille mig at opbrud i en dagpleje bemærkes mere end i vs, da der er færre børn.

Og tænker også det med nattesøvn kan skyldes forandringer i dp men det kan også være tilfældigt 

Anmeld Citér

8. juli 2015

Sprit25

mor:) skriver:

Ja jeg synes det lyder helt normalt. I min drengs vuggestue er der et barn som ikke kan lide når andre børns forældre er der, min dreng kan ikke lide når der nogen der går ud af vs(uanset hvem det er), en pige kan ikke lide det når der starter nye børn osv. 

Børn trives jo bedst i rutiner og vante omgivelser og jeg kan forestille mig at opbrud i en dagpleje bemærkes mere end i vs, da der er færre børn.

Og tænker også det med nattesøvn kan skyldes forandringer i dp men det kan også være tilfældigt 

NatteSøvn og dp hænger helt klart sammen. Samtidig med hun spytter tænder ud lige for tiden

Anmeld Citér

8. juli 2015

Kay

Sprit25 skriver:

Jeg vil ikke kalde hende sensitiv. Hun er følsom og har svært ved forandringer nøjagtig som hendes far

Så har hun det jo et sted fra 

Anmeld Citér

8. juli 2015

Sprit25

Kay skriver:

Så har hun det jo et sted fra 

Undrede mig bare om hvorvidt den var helt galt med hende og søger nok ligesindende

Anmeld Citér

8. juli 2015

spj

Det lyder som om du har et helt normalt sund barn, der bare reagerer på forandringer. 

Min søn reageret også altid når der startede et nyt barn i han dagpleje. De gange det nye barn var svær at køre ind og græd meget, påvirket det min dreng ekstra. Han sov typisk og dårligt om natten. 

De små børn fordøjer jo dagens oplevelser, mens de sover så det lyder helt normalt. 

Anmeld Citér

8. juli 2015

Sprit25

spj skriver:

Det lyder som om du har et helt normalt sund barn, der bare reagerer på forandringer. 

Min søn reageret også altid når der startede et nyt barn i han dagpleje. De gange det nye barn var svær at køre ind og græd meget, påvirket det min dreng ekstra. Han sov typisk og dårligt om natten. 

De små børn fordøjer jo dagens oplevelser, mens de sover så det lyder helt normalt. 

Åh godt. Idag ringede dagplejemoren om vi gad hente umiddelbart efter lur. Hun var ked af det hele dagen og sov elendigt. Hvad kan vi gøre for at vise hende det er okay

Anmeld Citér

8. juli 2015

Mami

Som mor til et meget sensitivt barn har jeg fundet ud af min reaktion og måde at møde verdnen på afspejler han helt enormt.

så når min dreng er utryg eller reagere på det nye barn eller den nye pædagog, sørger jeg for at vise interesse for det nye barn ala 

"nej se hvad xx laver/leger med, det ser sjovt ud skal vi spørge hvad xx Laver?" 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.