Dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2015

Carina:-)

Normalt går jeg ikke ind for at man skal bruge penge man ikke har,men når det nu er for børnenes skyld og det ikke lyder som om det er uansvarlighed der er skyld i det ville jeg tage et ekstra sulån . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

tror jeg ville se på hvornår de kan betales tilbage.

kunne jeg tilbagebetale inden for 1-2 mdr. Så ville jeg bruge dåbs pengene med mindre der er noget jeres datter skal have for dem her og nu.

at tage lån ville være sids

Anmeld Citér

30. juni 2015

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

tror jeg ville se på hvornår de kan betales tilbage.

kunne jeg tilbagebetale inden for 1-2 mdr. Så ville jeg bruge dåbs pengene med mindre der er noget jeres datter skal have for dem her og nu.

at tage lån ville være sids

Dåbspengene er nemlig øremærket til næste autostol, som vi ikke har brug for før om 2-3mdr, så det er ikke hendes opsparingspenge vi ville pille ved. 

Anmeld Citér

30. juni 2015

lineog4

Jeg er modsat alle andre kan jeg se. Man lever kun en gang, og penge er bare penge. Din datter vil da hellere have en skøn tid med sine forældre, nyde sommeren og være glad sammen med jer end 2000 på en konto. 2000 som grundet inflationen er næsten intet værd om 18 år...

Så lån lidt fra jeres datter og nyd sommeren og hinanden 

Anmeld Citér

30. juni 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Dåbspengene er nemlig øremærket til næste autostol, som vi ikke har brug for før om 2-3mdr, så det er ikke hendes opsparingspenge vi ville pille ved. 

hvis i ikke har pengene til at betale hende tilbage inden for den tid.

er i jo tvunget til du lån.

men husk lige at vi går jo børnepenge her den 20.

Anmeld Citér

30. juni 2015

SandraXOXO

Det jo bare penge. Gør som i har lyst til og nyd sommeren. Er sikker på børnene foretrækker is fremfor ingen is. 

Anmeld Citér

30. juni 2015

Ellie79

Anonym skriver:

Vi står i den trælse situation at der uventet ikke er de penge til rådighed som vi troede, her henover ferien. 

Vi har 2 muligheder for at rette det op. 

1. Tage su-lån i 2 mdr

2. Bruge af datterens dåbsgave-penge 

hvad ville i gøre? Optage en smule gæld eller gribe i det i har liggende? 

Jeg er vidst den eneste der ville bruge de penge mit barn havde fået i dåbsgave, om i bruger dem nu også senere når der er penge køber det i havde regnet med til hende er vel lige meget.

Anmeld Citér

30. juni 2015

Hck

Profilbillede for Hck
AnjaB skriver:

Jeg er vidst den eneste der ville bruge de penge mit barn havde fået i dåbsgave, om i bruger dem nu også senere når der er penge køber det i havde regnet med til hende er vel lige meget.

Næe, du er ikke den eneste. Jeg havde også brugt pengene, til lidt is og sommerferie sjov, hvis bare jeg vidste at pengene nok skulle være på kontoen igen, når autostolen skulle købes

Anmeld Citér

30. juni 2015

Lunae

Anonym skriver:

Vi står i den trælse situation at der uventet ikke er de penge til rådighed som vi troede, her henover ferien. 

Vi har 2 muligheder for at rette det op. 

1. Tage su-lån i 2 mdr

2. Bruge af datterens dåbsgave-penge 

hvad ville i gøre? Optage en smule gæld eller gribe i det i har liggende? 

Su lån - uden tvivl.

Anmeld Citér

30. juni 2015

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Næe, du er ikke den eneste. Jeg havde også brugt pengene, til lidt is og sommerferie sjov, hvis bare jeg vidste at pengene nok skulle være på kontoen igen, når autostolen skulle købes

Rigtigt, og det ved vi at de nok skal være, og hvis der mangler lidt kan vi sagtens tage en skrabet måned i sep fx. Men lige denne måned er det godt nok surt at leve på en sten. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.