Transporttid til job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2015

Skouboe

Min smertegrænse ligger ved omkring en time.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2015

Fremad

1 time hver vej er Idag ikke specielt meget...

Jeg ville gøre det hvid det var muligt 

Anmeld Citér

30. juni 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Synes det afhænger meget af om du kan udnytte tiden til noget du alligevel gør (eller gerne vil gøre) så det ikke er spildtid. Hvis det er offentlig transport kan du fx sove, læse eller løse kryds/tværs.

Hvis det er bil er det lidt mere tricky - men måske du kunne få fat i noget håndfrit hurlumhej, og  ringe til familie og venner hver dag - i disse FB tider glemmer man jo tit at snakke sammen.

Jeg er så heldig at jeg kan køre med manden, så vi får udnyttet vores 40min til at snakke sammen - ikke altid let når først man er hjemme med 2 unger i ulvetimen.

Anmeld Citér

30. juni 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg vil max bruge 50 min. Men det er bare mig.Lige nu har jer 7 min, hvilket jeg synes er vildt fedt

min mand har normalt en time, men pga kø tager hjemturen som regel 2 timer. Han er ikke meget tilfreds, men heller ikke vildt generet af det.

tror det er meget individuelt hvor lang tid man synes er passende. 

Er det drømmejobbet så ville det ikke hindre mig. Men det skal jo kunne passe med familie mv. Husk at medtænke trafik hvis ruten er meget "besøgt"

Anmeld Citér

30. juni 2015

Dorthe1986

Hvis det kan passe ind i jeres familieliv ville jeg gøre det. Jeg er i den heldige situation at jeg kan stort set arbejde døgnets 24 timer hvis jeg gad og det var lovligt,da min mand altid kan tage min søn Som det ser ud nu har jeg enten 3 minutter eller 20 minutter til arbejde (arbejder også i en filial). Det er dejligt, men hvis mit drømmejob lå en time væk, så gjorde den time mig ikke så meget

Anmeld Citér

30. juni 2015

serinasmor

Her har vi hhv en lille time og 30-45 min hver vej ... Det er så med offentlig transport så det er derfor der er udsving ..Vi har ikke bil - men ønsker os en fordi det kan give mere frihed ... 

Det fungerer udmærket - en henter en bringer ... Pt er der dog også transporttid til og fra børnehaven - også med bus ... Det laver vi så om på nu og skifter børnehave efter ferien

Men ja - det betyder lange dage i institutionen  ..

Anmeld Citér

30. juni 2015

Trine89

Her hjemme er det godt nok min kæreste der pendler, og det er ca 2 timer hver vej. 

Det er rigtig hårdt, men heldigvis er meget af tiden i toget, hvor han så kan sidde og arbejde lidt hvis der er nogle ting der lige skal klares som han ikke nåede da det er lidt vigtigt at han "går til tiden" ellers er han meget sent hjemme, og når ikke at se vores datter. 

Men der kommer dag nogle dage ind i mellem hvor han først kommer hjem efter hun er lagt i seng. 

Men det betyder så også at både hente og bringe hænger på mig,
- ikke noget problem nu hvor jeg går hjemme, men sætter sine begrænsninger for hvor meget transport jeg kan have til og fra job.

Anmeld Citér

30. juni 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Hej de damer

Hvor lang tid vil I bruge på transport til job? Har pt 20 min. i bil, men er blevet tilbudt drømme-jobbet, som vil betyde 1 time i transport - hver vej.....ville I gøre det? Det betyder bl.a. at børnene vil få længere tid i institution, hvilket ikke er helt uden betydning for mig...

Er anonym da jeg er i uopsagt stilling!

Jeg har 20 minutter hver vej. 

Jeg ville aldrig igen bruge 10 timer om ugen på transport.  Det har jeg prøvet, og det er alt for meget spildtid når man har små børn.  

Måske igen nå de er blevet store, men ikk nu 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.