Igangsættelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.026 visninger
14 svar
0 synes godt om
27. juni 2015

Anonym trådstarter

Godaften 

Puha jeg sidder med en masse spørgsmål her aftenen inden jeg skal sættes i gang i morgen, på terminsdatoen. 

De vil i første omgang se om det er muligt at tage vandet, men er det ikke det skal jeg have nogle piller.. 

Også er det jeg tænker, hvor langtid tog det for jer som har prøvet, fra i fik første pille til i havde baby i armene. Og hvordan var oplevelsen.. 

På forhånd tusind tak for svarene .. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2015

LouiseEm

Anonym skriver:

Godaften 

Puha jeg sidder med en masse spørgsmål her aftenen inden jeg skal sættes i gang i morgen, på terminsdatoen. 

De vil i første omgang se om det er muligt at tage vandet, men er det ikke det skal jeg have nogle piller.. 

Også er det jeg tænker, hvor langtid tog det for jer som har prøvet, fra i fik første pille til i havde baby i armene. Og hvordan var oplevelsen.. 

Har aldrig prøvet igangsættelse, men ville bare sige held og lykke  Håber det kommer til at gå hurtigt og uden bøvl. Glæd dig og NYD de første par dage. Det er den bedste tid, og den er så lynhurtigt væk igen 

Anmeld Citér

27. juni 2015

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

hej

Jeg fik de første piller en mandag morgen, 41+4 og fødte første 42+0  klokken 3.07.

Var inde både mandag og tirsdag, for at få piller, fik første ve tirsdag klokken 17.30, kom på fødegang onsdag klokken 10.00, de prøvede at tage vandet men det kunne de ikke åbnede mig meget langsomt, 5 cm efter 24 timer, her bad jeg om epi, og fødte først torsdag nat. Min datter stod så også skævt i mit bækken under det hele, og så var hun meget større end de havde regnet med, så endte med en 3 grads bristning, og en lækkerhed på 4500 g og 56 cm. 

Så min igangsættelse var en af de længere, nu har ejg selv 3 uger til termin med lillebror og håber virkelig at det går i gang af sig selv denne gang.. 

Ønsker dig alt heeld og lykke i morgen, og håber du kunne bruge det her til lidt, og at jeg ikke har skræmt dig 

Anmeld Citér

27. juni 2015

Anonym trådstarter

Inger skriver:

hej

Jeg fik de første piller en mandag morgen, 41+4 og fødte første 42+0  klokken 3.07.

Var inde både mandag og tirsdag, for at få piller, fik første ve tirsdag klokken 17.30, kom på fødegang onsdag klokken 10.00, de prøvede at tage vandet men det kunne de ikke åbnede mig meget langsomt, 5 cm efter 24 timer, her bad jeg om epi, og fødte først torsdag nat. Min datter stod så også skævt i mit bækken under det hele, og så var hun meget større end de havde regnet med, så endte med en 3 grads bristning, og en lækkerhed på 4500 g og 56 cm. 

Så min igangsættelse var en af de længere, nu har ejg selv 3 uger til termin med lillebror og håber virkelig at det går i gang af sig selv denne gang.. 

Ønsker dig alt heeld og lykke i morgen, og håber du kunne bruge det her til lidt, og at jeg ikke har skræmt dig 

Puha det var en af skræmme fortællingerne  det tog da noget tid. Håber da din næste fødsel starter af sig selv 

Anmeld Citér

27. juni 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg blev selv sat igang d 26. juni 2014. Dagen inden termin. Jeg fik den første pille kl 18 d 26. Næste pille om morgenen d 27. Fik veer ved 9 tiden. Vandet gik kl 13.40 d 27. Fødte kl 05.16 d 28. juni 2014 hun var 54 cm og vejede 4500 g. Ingen bristninger. Et helt år siden i morgen! Lige nu for et år siden havde jeg vist lige fået epidural og havde en times ro. 

Min oplevelse af min første fødsel er god. Synes at hele igangsætningshjælpen var super god og speedede formentlig fødslen en del op. Fik iøvrigt også lagt vedrop. Fatter ikke det allerede er et år siden.

glæd dig

Anmeld Citér

27. juni 2015

Emisoph

5/9 kl 18 fik jeg første pille (41+6)

6/9 kl 05 fik jeg veer. Samme dag kl 7 15 fik jeg endnu en pille (42+0)

7/9 kl 02.32 var hun født (42+1)

Anmeld Citér

27. juni 2015

Jegkiggerpåfugle

Blev sat igang om søndagen - fik taget vandet onsdagen til al held - fødte 7 timer efter vandafgang

Anmeld Citér

27. juni 2015

Bshizzle

Anonym skriver:

Godaften 

Spændende.. 

Jeg blev sat igang ved min første graviditet. 

Jeg fik min første pille om morgen... Men der skete ik så meget.. Fik så en mere om eftermiddagen. 

Og få timer efter fik jeg ellers veer!! 

4,5 timer efter sad jeg med min søn i armene  

Anmeld Citér

27. juni 2015

MHB

Fik første pille 41+5 og derefter et par gange dagligt indtil 42+0 hvor de havde mit forløb på konference og fandt på alternativer da jeg stadig ikke var moden nok til de kunne tage vandet!

42+0 kl. 15.30 lykkedes det endeligat tage vande og 42+1 kl. 07:31 kom vores søn endelig til verden! 

Min veninde som fødte to uger før mig fik en pille og fødte inden for 24 timer så det er meget forskelligt fra forløb til forløb! 

Denne gang håber jeg, hvis baby ville ligge sig rigtigt, at kunne gå i fødsel af mig selv gerne inden for de næste 2 uger (har termin om 4 men får formodentlig ikke lov at gå over tid!)

Anmeld Citér

27. juni 2015

StephanieNajim

Jeg blev sat i gang ved min første fødsel, jeg fik en pille kl. 9 om morgenen, der skete ikke noget hele dagen, ved 7 tiden om aftenen fik jeg den første ve og 5 en halv time efter første ve havde jeg født ☺ Det var en fantastisk fødsel og en rigtig god oplevelse! 

Rigtig meget held og lykke i morgen, håber også du får en god oplevelse og at det kommer til at gå hurtigt ☺ 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.