Nattestøj til gene for den lille?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.295 visninger
12 svar
6 synes godt om
26. juni 2015

Lykkelig-95

Hej allesammen! 

Min kæreste og jeg, har nu i et stykke tid, prøvet at få en lille.

Vi er nu flyttet i ny lejlighed, som er ideel til vores nye liv, der forhåbentlig venter os snart. 

Men vi har lige lagt mærke til, at vi kan høre støj fra en diskotekskælder, og vi bor selv på 1. Sal.. Det drejer sig om max 2 dage i ugen, og vi kan sagtens selv sove for den milde støj- men hvad er jeres holdning? Kan baby tåle det? Jeg researchede lidt, og sådan som jeg forstår det, er det en god idé at vænne ens baby til lidt støj fra starten. Men jeg er selvfølgelig meget OBS på det, da vi selvfølgelig gerne vil gøre det hele så godt som overhovedet muligt. :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2015

Mor til Ella

Mommy2b skriver:

Hej allesammen! 

Vi er nu flyttet i ny lejlighed, som er ideel til vores nye liv, der forhåbentlig venter os snart. 

Men vi har lige lagt mærke til, at vi kan høre støj fra en diskotekskælder, og vi bor selv på 1. Sal.. Det drejer sig om max 2 dage i ugen, og vi kan sagtens selv sove for den milde støj- men hvad er jeres holdning? Kan baby tåle det? Jeg researchede lidt, og sådan som jeg forstår det, er det en god idé at vænne ens baby til lidt støj fra starten. Men jeg er selvfølgelig meget OBS på det, da vi selvfølgelig gerne vil gøre det hele så godt som overhovedet muligt. :-) 

Ja, det kan baby sagtens, hvis baby ikke sover om natten vil det næppe være en smule baggrundsstøj der er grunden

Anmeld Citér

26. juni 2015

lineog4

Mommy2b skriver:

Hej allesammen! 

Sagtens - et barn kan utrolig mange ting også klare støj. Da jeg fik min den første var der stille som graven når hun sov (og hun sov møg dårligt forresten). Med de næste, ja der var der af gode grunde ikke ro for deres søskende skulle jo også kunne være der. Så de har sovet til mega leg med flere børn også leg der involverede musikinstrumenter. 

Da min datter gik i vuggestue gik hun sammen med en dreng der var den sidste i en børneflok på 7 børn. De boede i en 3 værelset og han kunne sove midt i børneflokken og deres leg - bare for at sætte i perspektiv  forkert smiley men kan ikke slette den 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Sprit25

Min oplevelse er: hvis de kan falde i søvn til larmen sover de igennem den uden problemer! Så ja sagtens

Anmeld Citér

26. juni 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Min erfaring er at vores datter kan sove fra meget mere end jeg kan. 

Inden vi fik vores underbo smidt ud pga hærværk af vores bil, sov vores datter fra hans utallige fester til kl 05 om morgenen. De eneste der ikke sov var os forældre.

Så umiddelbart skal I bare selv kunne sove fra det. For når baby kommer kan I ikke bare sove længe fordi I ikke kunne sove om natten. 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Christine

Mommy2b skriver:

Hej allesammen! 

Det tror jeg ikke er et problem for baby. Og hvis det er konstant - men mild - støj, så tror jeg også det er fint. Pludselige høje lyde er meget værre!

Men jeg ville selv blive helt pløk i hovedet af det, specielt hvis man også bliver vækket af en baby i løbet af natten 

Anmeld Citér

26. juni 2015

MorDk

Mine børn kan sove fra fyrværkeri, ambulancer, dytten/botten og råb .... så jeg tror ikke det bliver nogle problemer.

Anmeld Citér

26. juni 2015

modesty

Hej allesammen! 

Specielt de helt små babyer har ingen problemer med at sove i støj. De er vant til det inde fra maven, hvor det larmer enormt meget fra tarmene.

Vi havde faser med tigerspring, hvor vores dreng var ekstremt lydfølsom. Det varede typisk en uge eller to og gik så over igen. Men igen - det var faser, og ALLE former for støj (selv fodtrin) generede ham i de faser, så en lyd som barnet har været vænnet til siden fødslen kommer nok ikke til at gøre den store forskel. 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Dinna88

modesty skriver:

Specielt de helt små babyer har ingen problemer med at sove i støj. De er vant til det inde fra maven, hvor det larmer enormt meget fra tarmene.

Vi havde faser med tigerspring, hvor vores dreng var ekstremt lydfølsom. Det varede typisk en uge eller to og gik så over igen. Men igen - det var faser, og ALLE former for støj (selv fodtrin) generede ham i de faser, så en lyd som barnet har været vænnet til siden fødslen kommer nok ikke til at gøre den store forskel. 

Min første tanke var også, at det måske faktisk kan være en fordel, fordi baby er vant til lyde konstant inde i maven.  Måske kan der faktisk blive for stille. Jeg kender til en, hvis barn sov på vaskemaskinen eller tørretumbleren i sin lift  

Anmeld Citér

26. juni 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi bor midt i byen og begge unger sover uden problemer fra sirener, råb, motorcykler, dyt, fyrværkeri til nytår, koncerter lige ved siden af, fest hos overboen osv osv  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.