Tin skriver:
Har en dreng på 7. Han har en adhd diagnose, autistiske træk mv. Han er desuden ufattelig sensitiv. Især med tøj. Jeg har endelig fundet strømper og undertøj uden syninger og har nu ofret mange penge på det.
Derudover har vi styr på blødt tøj, eller dvs bukser og bluser og pyjamas uden elastikker om livet.
Men sko!!?? Han går helst helt uden, og det ses nu tydeligt på hans fødder at det bare ikke går i længden. På længere turer eller i skolen foretrækker han klip klapper! Det er ganske upraktisk og har også kostet ham en brækket arm fordi han kravlede i træer med dem på!
Jeg har købt sko og støvler i uanede mængder, som bare samler støv.
Men nu skal vi bare have fundet et par sko,han kan acceptere. Men hvor?? Og hvilket mærke? Prisen er ikke vigtig!!
Men kriterier: de skal være bløde, ingen mærkbare syninger, især henover foden. Tit er der på kondisko en syning nede i skoen,hvor flappen der går op af foden er syet fast....håber i forstår det. De skal være meget nemme at få på, helst velcro. De skal være brede i snuden,da han ikke tåler at der er noget der rører ved hans negle. Og de må næsten ikke kunne mærkes hælen!!
Har I nogle forslag?
Og skulle I evt have ideer til jakker der er bløde men vandtætte. De må ikke røre hans hals der hvor der lynes. Evt hjemmeside hvor de kan købes eller mærker der er gode er velkommen.
På forhånd tak fra en efterhånden desperat moooaar.
Altså nu ved jeg godt de ikke wr smarte. Men der er de fod formet fra Ecco og green comfort. Især de sidste er rigtig gode og bløde. Kan ikke helt huske hvordan det er med syninger.