Det startede for tre år siden efter en halvhård graviditet. Amningen gik i vasken, ungen fik kolik og havde hold i ryggen efter fødslen = konstant gråd og skrig 24/7 i 4 mdr!!!
Derefter gik det lidt bedre, men drengen var sensitiv og kunne ikke sove andre steder end derhjemme, så det sociale liv var ligesom begrænset til kl 17-19, resten af tiden foregik bare derhjemme i isolation.
Da han blev 2 år, begyndte trodsalderen, som de fleste af os jo kender til med skrig, skrål, hysteriske anfald og en hel del NEEEEJ'er fra både forældre og barn!
Nu er han lige knap 3 år, nej'erne er blevet til endnu flere, de hysteriske anfald er der heller ikke mangel på, og diskussionerne er efterhånden hverdag...
Lillebror kom til for 4 mdr siden, han er dejlig nem i forhold til, så det er jo luksus, dog mener han at det der med kæreste-tid til mor og far om aftenen, det er bestemt ikke nødvendigt, og han har valgt at alliere sig med storebror, så den står på "NEJ, jeg vil ikke i seng, jeg skal ikke sove nu" fra storebror og "Jeg begynder at brokke mig højlydt, hvis ikke I går tur med mig i hele huset de næste par timer" fra lillebror...
Far er alvorligt udfordret på tålmodigheden og mor er kronisk bekymret og nervøs for at ungerne skal komme til skade, blive syge eller det der er værre.
Så konklusionen må være:
Et liv med børn uden filter, er et liv fyldt med skrig, skrål, trodsighed, diskussioner, bekymringer og absolut mangel på alt hvad der definere et parforhold!!
Men er det så det værd? JAAAAA! At se sine børn smile til én, komme med guldkorn fra deres uskyldige og uvidende verden, og få en stor krammer fra dem, når man henter fra dagplejen.... Det er dét, det hele handler om, og derfor man glædeligt finder sig i ovenstående negative sider