Graviditet og ægløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.137 visninger
11 svar
2 synes godt om
19. juni 2015

Tanja.mp

Hej piger ��

Kan man godt teste positiv på en ægløsningstest ved graviditet ?

Ved at man ikke får ægløsning når man er gravid. Men har hørt om nogen som har testet positiv ved ægløsningstest, men som også havde positiv graviditetstest. Men forstår ikke hvordan.

Kan det virkelig godt lade sig gøre ?

På forhånd tak.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Tanja.mp skriver:

Hej piger ��

Kan man godt teste positiv på en ægløsningstest ved graviditet ?

Ved at man ikke får ægløsning når man er gravid. Men har hørt om nogen som har testet positiv ved ægløsningstest, men som også havde positiv graviditetstest. Men forstår ikke hvordan.

Kan det virkelig godt lade sig gøre ?

På forhånd tak.

Ja, det gjorde jeg. ÆL testen var knald positiv, og jeg var gravid.

Anmeld Citér

19. juni 2015

Tanja.mp

EBK skriver:

Ja, det gjorde jeg. ÆL testen var knald positiv, og jeg var gravid.

Puha. Troede jeg kunne udelukke graviditet.

Tak for hurtig svar. 

Anmeld Citér

19. juni 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Det er pga at hormonet man tester for ved æl også optræder i hormonet ved graviditet. Derfor kan du ikke gøre det omvendte, men godt den vej. 

Så hvis man fx tester knaldende positivt for æl to dage i træk eller mere, så ville en g-test være næste skridt

Anmeld Citér

19. juni 2015

Ønsker en lille spire..

Det er fordi de to test hormoner ligner så meget hinanden, det er kun én beta-Unit som skiller dem af- så testen ved ikke om det er det jeg eller Lh. 

Anmeld Citér

20. juni 2015

Tanja.mp

SDD skriver:

Det er pga at hormonet man tester for ved æl også optræder i hormonet ved graviditet. Derfor kan du ikke gøre det omvendte, men godt den vej. 

Så hvis man fx tester knaldende positivt for æl to dage i træk eller mere, så ville en g-test være næste skridt

Jeg har testet svagpositiv på to ÆL teste. Men den igår var lidt mere tydelig end den i onsdags.

Men er kun 5+ nu, hvis det er. Og kunne først teste positiv i 6+ med min søn. Der var de meget negative mine G teste i 5+. Derfor jeg er i tvivl.

Anmeld Citér

20. juni 2015

Tanja.mp

SDD skriver:

Jeg har testet svagpositiv på to ÆL teste. Men den igår var lidt mere tydelig end den i onsdags.

Men er kun 5+ nu, hvis det er. Og kunne først teste positiv i 6+ med min søn. Der var de meget negative mine G teste i 5+. Derfor jeg er i tvivl.

Anmeld Citér

20. juni 2015

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Jeg testede positiv på graviditetstest og negativ på ÆL test. Så her virker det ikk

Anmeld Citér

20. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Tanja.mp skriver:

Bare til info: man kan ikke teste svagt positivt på ægløsningsteste. Hvis stregerne er lige tydelige eller teststregen er tydeligst, så er testen positiv, hvis ikke er den altid negativ.

Anmeld Citér

20. juni 2015

Tanja.mp

Bare til info: man kan ikke teste svagt positivt på ægløsningsteste. Hvis stregerne er lige tydelige eller teststregen er tydeligst, så er testen positiv, hvis ikke er den altid negativ.

Stegen er der, men den er  ikke knald positiv som en skriver hendes var.

Min er svag, ligesom når en G-test er svag positiv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.