Det hårdt at være alene mor :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2015

Carina:-)

Jeg er ikke alene,men vi er selvstændige og derfor er manden  tit hjemme første efter kl 19 .

Jeg kan godt forstå du synes det er hårdt - en ting er alle de praktiske ting med den psykiske i at have en sparringspartner er en stor faktor. Og så bare det at have helt fri engang imellem er også vigtigt.

Måske du skulle snakke med din sp om du er berettiget til noget aflastning. Eller også kunne du søge en "bedstemor" i dit nærområde.

Du kan jo møde hende nogle gange så du ikke over lader dit barn til en tilfældig fremmede :) Jeg ved at på face er der en gruppe der søger og tilbyder pasning.

Jeg tænker du trænger til at få fri engang imellem så du kan bearbejde din dep. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2015

Sandratoft

Fru Ebied skriver:

Hvor i landet bor du, måske kan vi hjælpe dig ved at tage din datter en weekend engang om måneden?

mvh Fru Ebied

Du er altså simpelthen bare et dejligt menneske 

Anmeld Citér

18. juni 2015

God-mor

Anonym skriver:

Hej jeg er mor til en pige på 1år

Jeg er selv 20, og synes det skide hårdt at være mor,  faren har jeg ikke kontakt til som sådan.

Jeg har for ca 3 uger siden fundet ud af jeg havde en slags depresdsion, at lægen forslog en psykiater så jeg kunne få Recep til lykkepiller  

Jeg er træt hele tiden, udmattet.. magter ikke mor rollen til tider.. 

Kan sove mere end 12-13 timer i døgnet hverdag og stadig være helt uoverskuelig-/træt

hva gør i for at kunne klare børne +alt andet i hjemmet? og få energi til det  når I føler i næsten står alene om det hele

det lader til at du trænger til at blive aflastet. Jeg tænker om du kan lave en fast aftale med et familiemedlem om at de har dit barn 1 weekend om måneden eller lidt mere, sådan så du kan få lidt tid til dig selv også, og kan komme ovenpå igen. Hvis ikke det er muligt er der mulighed for at få en aflastningsfamilie, som kan hjælpe nogle weekender. Det burde du overveje. Det er ikke en falliterklæring, men derimod stærkt af dig at du kan mærke at du er træt, udkørt og kunne trænge til lidt hjælp. Jeg er sikker på at der er nogle som vil hjælpe dig. Måske skulle du også aftale med lægen at du fast 1 gang om måneden kom derned og snakkede lidt omkring din tilstand, så han/hun kan hjælpe dig bedst muligt nu og fremadrettet med at komme over på den anden side. Du lyder som en kvinde med stort mod, trods du føler dig udmattet! 

Jeg er ikke enlig mor, men har en mand som ikke er her i hverdagen, da han arbejder fra tidlig morgen til sen aften de fleste hverdage, så han er nogle gange først hjemme når vi andre er gået i seng. Jeg står altså for stort set alt herhjemme, og det kan da være rigtig hårdt engang imellem. Men det kan ikke være anderledes, så jeg prøver at få det bedste ud af det, og så planlægger jeg meget, så jeg ved hvornår jeg gør hvad.

Håbrg du kunne bruge lidt

Anmeld Citér

18. juni 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Jeg er selv 20, og synes det skide hårdt at være mor,  faren har jeg ikke kontakt til som sådan.

Jeg har for ca 3 uger siden fundet ud af jeg havde en slags depresdsion, at lægen forslog en psykiater så jeg kunne få Recep til lykkepiller  

Kan sove mere end 12-13 timer i døgnet hverdag og stadig være helt uoverskuelig-/træt

hva gør i for at kunne klare børne +alt andet i hjemmet? og få energi til det  når I føler i næsten står alene om det hele

nu ved jeg ikke om du går hjemme med din lille pige, om hun er i dagpleje/vuggestue eller om I begge to er afsted hver dag, men herhjemme går jeg hjemme mens min datter er i dagpleje og manden arbejder...

min svigermor foreslog mig at prøve Pomodoro-teknikken... I starten syntes jeg den lød som en besværlig metode, men jeg fandt ud af at jeg ikke ender med at bruge så meget tid foran PC, TV og/eller mobil som ellers før jeg er færdig med dagens opgaver og at jeg faktisk fik mere overskud til det hele... Bl.a. fandt jeg ud af at jeg kunne ordne hele køkkenet på en Pomodoro hvor jeg var sikker på det ville vare to pomodori...

http://meretid.nu/2015/03/pomodoroteknikken/

Anmeld Citér

7. juli 2015

Frederikke99

Anonym skriver:

Har du overvejet at få en barnepige til at tage barnet engang imellem, eller evt. bare lege med barnet mens du er i huset og slapper af eller laver med? Eller måske en reservebedste? :-)

Anmeld Citér

7. juli 2015

Bshizzle

Kom lige i tanke om... 

Tager du nogle vitaminer? Det kan evt hjælpe på din manglende energi og træthed  

Ellers syntes jeg du skulle følge mit tidligere råd eller som andre skriver.. Bruge dit netværk evt med en veninde, familie, naboen eller måske naboens datter/søn til at lege med dit barn mens du kan slappe af. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.