Det hårdt at være alene mor :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.529 visninger
15 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juni 2015

Anonym trådstarter

Hej jeg er mor til en pige på 1år

Jeg er selv 20, og synes det skide hårdt at være mor,  faren har jeg ikke kontakt til som sådan.

Jeg har for ca 3 uger siden fundet ud af jeg havde en slags depresdsion, at lægen forslog en psykiater så jeg kunne få Recep til lykkepiller  

Jeg er træt hele tiden, udmattet.. magter ikke mor rollen til tider.. 

Kan sove mere end 12-13 timer i døgnet hverdag og stadig være helt uoverskuelig-/træt

hva gør i for at kunne klare børne +alt andet i hjemmet? og få energi til det  når I føler i næsten står alene om det hele

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2015

Mettefpigen

For mig var det en weekend aflastning hver 2-3 måned også bare kæmpe... jeg var/ er jo nødt til at passe min søn... Det er ikk nemt når jeg har det dårligt men jeg bliver nødt til det...

Anmeld Citér

17. juni 2015

Bshizzle

Anonym skriver:

Jeg er selv 20, og synes det skide hårdt at være mor,  faren har jeg ikke kontakt til som sådan.

Jeg har for ca 3 uger siden fundet ud af jeg havde en slags depresdsion, at lægen forslog en psykiater så jeg kunne få Recep til lykkepiller  

Kan sove mere end 12-13 timer i døgnet hverdag og stadig være helt uoverskuelig-/træt

hva gør i for at kunne klare børne +alt andet i hjemmet? og få energi til det  når I føler i næsten står alene om det hele

Jeg har selv stået som alene-mor da min store dreng var 1 år 

Havde da pt ikke noget familie eller venner omkring udover mine forældre. 

Flyttede til en anden by nemlig. 

Men det er bare at holde hovedet højt og tænke positivt. 

Jeg elskede at gå ture med barnevognen for at få frisk luft hver dag. 

Lave faste rutiner som mad, sove, leg, motion samt indkøb. 

Jeg døjer selv med en Dep og skal ha en hverdag til at køre med arbejde og børn alene - Manden arbejder meget og ikke altid hjemme til aftensmad f.eks. 

Jeg ville dog anbefale dig at snakke med lægen først og få luftet ud og så ta imod et tilbud om at snakke med en psykolog. 

Anmeld Citér

17. juni 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg er godt nok ikke alene mor, men i hverdag står jeg med alt, da min mand er selvstændig.

vejen til overlevelse her hjemme er rutiner rutine og rutiner. Alt bliver planlagt, mad, indkøb ja alt.

Får du noget aflastning i hverdagen?

Anmeld Citér

17. juni 2015

Fru Ebied

Anonym skriver:

Hvor i landet bor du, måske kan vi hjælpe dig ved at tage din datter en weekend engang om måneden?

mvh Fru Ebied

Anmeld Citér

17. juni 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er også alenemor og har altid været + også ramt af depression og angst.

Det er ikke nemt at kunne nå det hele og heller ikke altid jeg gør. Fik endda hjælp herinde fra da det var vokset mig over hovedet og det var et bombekrater at være i og det er jeg virkelig taknemmelig for. Siden har jeg sørget for der er nogenlunde ryddeligt. Tager et kvarter- en halv time hver aften, når min datter er kommet i seng, så det værste er klaret til næste dag og det ALDRIG når at blive storslemt, for det vil jeg ikke byde min pige igen. Når jeg er allermest energiforladt tager jeg en time på øjet midt på dagen ( er sygemeldt) for ellers går det først helt galt og kan ikke være der for min datter, når hun kommer hjem fra børnehave igen. I takt med at de vokser og bliver mere selvhjulpne, bliver tingene også nemmere og mere overskueligt og ellers bruger jeg mit netværk, da jeg er velsignet med en dejlig stor familie, der hellere end gerne vil låne hende i ny og næ, så det bare er mig tid. Og så skal du aldrig være bange for at bede om hjælp, for der vil altid være mindst en der træder til... Håber det bedste for dig og din datter....  

Anmeld Citér

17. juni 2015

lineog4

Anonym skriver:

Har du et netværk omkring dig der kunne aflaste lidt, enten hente en dag om ugen og sørge for aftensmad osv, så du havde det pusterum eller en weekend her og der? Hvis ikke er jeg sikker på du kan finde en her inde alman finde lidt rum og overskud til en lille trold - vi kunne sagtens hvis du boede i nærheden. 

Derudover så er det okay at synes det er hårdt. Jeg havde 3 mnd alene med mine 3 børn, og jeg syntes det var pissehårdt at have ansvaret alene, det var ikke så meget det praktiske, at skulle ordne og regere. Men det var ansvaret alene, skulle træffe alle beslutninger alene, skulle stå på mål for alle beslutningerne alene osv. 

Sig til - råb højt hvis du har brug for hjælp, jeg giver gerne en hånd

Anmeld Citér

17. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Aller først et kæmpe kram '

Jeg er selv 20 år og alenemor til en pige på 1 år.

Det der har størst betydning for om jeg kan holde hovedet over vandet er min mor, som 1 gang om ugen henter min datter fra vuggestue, tager hende med hjem og aflevere igen næste morgen. Og så at hendes far også har hende 1-2 weekender pr måned.

Og ja, så får lejligheden lov til at sejle når jeg er presset. Jeg tager som regel stue og køkken og rydder op hver aften, men helt ærligt så er det ikke hver dag at jeg har overskuddet. Min datter græder meget, som i rigtig meget. Nu er det (heldigvis) ved at blive bedre, men det har stået på knap en måned hvor hun græd hver eneste gang hun var alene med mig i lejligheden. Dvs HVER eftermiddag fra hun blev hentet til hun kom i seng. Og kan lige love dig for at lejligheden så ud af helvedes til mens det var hver dag hun opførte sig sådan. Men nu er det ved at være ovre, og jeg har igen overskud til at tage mig af alle husligepligter. 

Du skal være velkommen til at skrive privat hvis du har lyst.

Anmeld Citér

18. juni 2015

Shine

Anonym skriver:

er det ikke depressions medicin som gør dig træt. ved at depressions medicin kan gøre en meget træt. jeg mener virkelig træt. jeg havde lavt underskud efter fødslen og ku næsten ikke samle mig sammen- multi vitamin af mærket Livol hjalp mig meget meget. fik overskud og kræfter.

(stoppede i øvrigt igen fordi jeg ammer og min dreng også blev overfrisk.. åbenbart af vitamin pillerne også. men nu har jeg overskud hvis også jeg går tidligt i seng)

ked af at høre at du har depression. håber du kommer godt igennem det.

husk at læs bivirknings seddel, og bemærk eventuelt andre bivirkninger hvis du får sådanne. 

Hilsen fra mig ❤️❤️.

Anmeld Citér

18. juni 2015

emsaroto

Det gælder om at sove når barnet sover. 

Og når man er alene mor, så er det helt tilladt at bed om pasning engang i mellem, til f.eks. at få ordnet resten af hjemmet. Vasketøj, hoved rengøring what so ever … 

Jeg håber det må bliver bedre for dig. 
Er sikker på det nok skal blive godt for dig.

Hilsen en der blev mor som 19 årig og har været alene til alderen 23 (blev mor igen som 22 årig) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.