Eksperthjælp: Kærester eller bedstevenner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.088 visninger
0 svar
0 synes godt om
17. juni 2015

Vivi Hollænder

Hej, jeg er 18 år gammel og har en kæreste på 21 år, vi har været sammen i to år ca, problemet er, at jeg ikke har lyst til sex og det har jeg ikke haft det sidste halve års tid, jo en sjælden gang i mellem, men det er også kun det. Jeg elsker ham af hele mit hjerte og jeg vil leve med ham resten af livet, men jeg har bare ikke lyst til sex mere på samme måde.. Er det normalt og specielt i min alder ?
Jeg ved ikke selv hvorfor... Min krop siger til mig "jeg har ikke lyst" og vi gør det næsten aldrig. Han har ikke fået sex i flere måneder .. Har du et gæt på hvorfor?

Vi bor hjemme hos mine forældre på et værelse i hus. Og har gjordt det i halvandet år ??

Vi har kun de samme stillinger i sengen som vi altid har haft. Jeg tør ikke bevæge mig ud i rummet, bare sådan lige, uden alkohol i blodet... Kan du hjælpe mig med nogle råd evt ? Kærlig hilsen kristina

Vivis svar

Kære Kristina

Der kan være flere grunde til, at din sexlyst er forsvundet.

Måske er det, de ufrie forhold, som din krop siger fra overfor. At din lyst begrænset af de snævre rammer for, hvordan I kan udfolde jer.

Men det kan også tænkes, at I er vokset fra hinanden som kærester. I har levet og boet sammen som par siden, du var 16 og det er altså meget tidligt, at fastlåse sig i et forhold. Jeg gætter på, at I ikke har gjort jer mange seksuelle erfaringer med andre. Det vil ikke være spor unormalt, hvis din seksualitet først er ved at vågne nu og i virkeligheden har du måske langt mere brug for at udforske dine lyster og gå på opdagelse i det seksuelle univers.

Det er ikke i modsætning til, at du elsker din kæreste meget højt.

Netop fordi I har været så tætte, oplever du sikkert stor tryghed og tillid i hans selskab. Spørgsmålet er om jeres forhold har udviklet sig til et platonisk forhold, så I nu er hinandens bedste venner.

Det sker forholdsvis ofte, at især unge forhold kan udvikle sig i den retning. Kærligheden er stor, men sexlysten forsvinder, fordi det føles ”forkert” og man kan ikke tænde seksuelt på den anden. Kroppen nægter simpelthen, at føle lyst til din bedste ven. Nogle beskriver det ligefrem, som at have sex med sin bror.

Kan du genkende noget af det, jeg beskriver – eller er det helt ved siden af?

Prøv også at læse mit svar til ”Sexlysten, der forsvandt” Måske kan I bruge de øvelser, som jeg beskriver der, men jeg må indrømme, at jeg tror mere på, at I begge vil det få bedre, hvis I ændrer status fra kærester til gode venner og får hver sin bolig.

De kærligste hilsner

Vivi

I Vivis brevkasse kan du få svar på alle spørgsmål, der vedrører din eller din partners seksualitet eller jeres fælles sexliv.

Se Vivis hjemmeside på: Bedresexliv.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.