Jeg strikker altid på rundpinde, det synes jeg er mest praktisk - så det er selvfølgelig min anbefaling :-)
Opskrifter finder jeg næsten altid på www.ravelry.com - det er gratis at blive medlem og der er masser af gratis opskrifter. Jeg undgår, hvis jeg kan, opskrifterne fra Garnstudio. De har lækkert garn, ja, og videoerne er faktisk også gode. Men selve strikkeopskrifterne er ofte skrevet meget rodet, så de kan være meget besværlige at tolke. Ofte bruger jeg lang tid på at "oversætte" en opskrift fra Garnstudio, til et sprog jeg kan forstå - altså fra dansk til dansk..
Fordelen inde på Ravelry er, at man kan søge opskrifter ud fra pindestørrelse, garn-mængde, sværheds-grad, stikord og meget mere. Du kan også hakke af, at fx. Skal være på danske hvis du er bekymret for at prøve noget på engelsk..
Jeg har kun strikket ca 2 år, men jeg er faktisk blevet rigtig god på den tid, med lidt gå-på-mod, lidt hjælp fra youtube, og de rigtige opskrifter. Nu laver jeg både baby-tøj, Mary-svøb, mønsterstrik, hatte og meget mere. Og ja - man får lagt telefonen fra sig, hvilket klart er den største fordel! 
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld
Citér