Startkit til at strikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2015

Sprit25

Så blev en meget træt pige puttet. Hårdt at være alene i dagpleje i må gerne sende nemme opskrifter  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2015

Hectar

Sprit25 skriver:

Så blev en meget træt pige puttet. Hårdt at være alene i dagpleje i må gerne sende nemme opskrifter  

Hvor gammel er din datter?

Anmeld Citér

17. juni 2015

Sprit25

Katafalk skriver:

Hvor gammel er din datter?

Knap 14 mdr 

Anmeld Citér

17. juni 2015

Sprit25

Katafalk skriver:

Først og fremmest ville jeg købe dette kit af rundpinde. Jeg bruger dem selv og de er virkelig gode at holde på og så sparer man en del fremfor hvis man skulle ud og købe alle pinde hver for sig. Jeg er mest til rundpinde fremfor jumperpinde.  http://www.maler-lene.dk/product.asp?product=2451

Dernæst ville jeg søge på nettet, f.eks. Garnstudio for at finde opskrifter. Jeg ejer én bog om børnestrik, resten af de opskrifter jeg bruger finder jeg gratis på nettet. Alternativt er der en masse strikkegrupper på Facebook, hvor kvinder nærmest står i kø for at hjælpe.

Prøv dig frem ☺️ held og lykke - du er altid velkommen til at skrive til mig for at få hjælp.

vedhæfter lige billeder af mine to første projekter, som jeg har lavet her i foråret ved hjælp af min mor og resten på nettet.

Har desværre købt for småt garn så kan kun slå masker op ellers bliver det for træls at strikke. Så må vente til i morgwn

Anmeld Citér

18. juni 2015

Chellie

Jeg strikker altid på rundpinde, det synes jeg er mest praktisk - så det er selvfølgelig min anbefaling :-)

Opskrifter finder jeg næsten altid på www.ravelry.com - det er gratis at blive medlem og der er masser af gratis opskrifter. Jeg undgår, hvis jeg kan, opskrifterne fra Garnstudio. De har lækkert garn, ja, og videoerne er faktisk også gode. Men selve strikkeopskrifterne er ofte skrevet meget rodet, så de kan være meget besværlige at tolke. Ofte bruger jeg lang tid på at "oversætte" en opskrift fra Garnstudio, til et sprog jeg kan forstå - altså fra dansk til dansk..

Fordelen inde på Ravelry er, at man kan søge opskrifter ud fra pindestørrelse, garn-mængde, sværheds-grad, stikord og meget mere. Du kan også hakke af, at fx. Skal være på danske hvis du er bekymret for at prøve noget på engelsk..

Jeg har kun strikket ca 2 år, men jeg er faktisk blevet rigtig god på den tid, med lidt gå-på-mod, lidt hjælp fra youtube, og de rigtige opskrifter. Nu laver jeg både baby-tøj, Mary-svøb, mønsterstrik, hatte og meget mere. Og ja - man får lagt telefonen fra sig, hvilket klart er den største fordel! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

19. juni 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår

Hej.

Jeg er også forholdsvis ny med strikkepindene, men har dog fået lavet lidt småting. Nu overvejer jeg at kaste mig hovedkulds ud i en raglan sweater - er der nogen her der har en virkelig let forståelig opskrift eller link til video? Må meget gerne passe til barn på 5 eller 7 år  

Anmeld Citér

19. juni 2015

KristineM

Jeg startede med at strikke for halvanden års tid siden da jeg var HØJgravid med min lille datter :-) Det fik virkelig mange timer til at gå hurtigere ;-)

Siden har min mand og jeg har startet en webshop hvorfra sælger garn og tilbehør til både strik og hækling. Vi har faktisk lige fået nogle nye Kits hjem til søde hæklede dyr, som er lette at starte med som begynder.

Du kan læse en anmeldelse af et af sættene her på denne blog og se om det evt. kunne være noget for dig:  aslaugmork.blogspot.com/farverig-larve

Anmeld Citér

21. juni 2015

Taco78

Profilbillede for Taco78
lineog4 skriver:

Kan du noget strik overhovedet? For har verdens nemmeste opskrift til en sweater i retstrik i billigt garn over nettet til en lille dreng eller pige.

Den kunne jeg godt tænke mig  Jeg kan strikke ret og vrang, og skal nu i gang med mit første 'trøje-projekt'  

Jeg strikker sammen med et par kollegaer, og der er en erfaren strikker, som kan hjælpe os andre, når vi kommer på afveje 

/ Taco78 

Anmeld Citér

21. juni 2015

lineog4

Taco78 skriver:

Den kunne jeg godt tænke mig  Jeg kan strikke ret og vrang, og skal nu i gang med mit første 'trøje-projekt'  

Jeg strikker sammen med et par kollegaer, og der er en erfaren strikker, som kan hjælpe os andre, når vi kommer på afveje 

Har lagt billede af opskrift i tråden. Og kan anbefale lige at google garnet, jeg fandt det til halv pris i Århus, så en sweater i den største størrelse kostede 129

Anmeld Citér

21. juni 2015

Taco78

Profilbillede for Taco78
lineog4 skriver:

Har lagt billede af opskrift i tråden. Og kan anbefale lige at google garnet, jeg fandt det til halv pris i Århus, så en sweater i den største størrelse kostede 129

Tak - det havde jeg ikke set  Så må jeg i gang med at finde garn 

/ Taco78 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.