Startkit til at strikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.715 visninger
19 svar
4 synes godt om
17. juni 2015

Sprit25

Hej alle, 

jeg vil begynde at strikke. For simpelthen at undgå at sidde med min telefon. Hvor køber man sådan et smartkit og hvordan lærer man det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2015

Liviana

Jeg købte Politikens Store Strikke- og Hæklebog, nogle strikkepinde nr. 5 (altså en rimelig stor størrelse) og noget garn, der passede til pindene (det står på garnet, hvilken str. pind det er til). Og så - med hjælp fra et par youtube-videoer - strikkede jeg lapper, hvor jeg øvede forskellige teknikker (ret, vrang, glat etc.). 

Anmeld Citér

17. juni 2015

lineog4

Kan du noget strik overhovedet? For har verdens nemmeste opskrift til en sweater i retstrik i billigt garn over nettet til en lille dreng eller pige.

Anmeld Citér

17. juni 2015

Bshizzle

Der findes rigtig mange youtube videoer til nemme strikke-ting 

Jeg kan kun strikke små nemme ting 

Men har da overvejet at lære at sy tøj istedet 

Anmeld Citér

17. juni 2015

Nicolinesommer

Der er en hjemmeside som hedder garnstudio.com. Der viser de i videoer hvordan man strikker, hækler, skifter garn og der er forskellige mønstre man kan strikke/hækle efter. De viser det på en super måde, så man hurtig selv lærer det

Anmeld Citér

17. juni 2015

Sprit25

lineog4 skriver:

Kan du noget strik overhovedet? For har verdens nemmeste opskrift til en sweater i retstrik i billigt garn over nettet til en lille dreng eller pige.

Kunne engang da jeg havde håndarbejde. Så tænker det et lidt som at cykle. 

Har købt en bog om det men du må da gerne smide opskriften så har jeg et mål udover Sara Lund trøjen fra forbrydelsen ����

Anmeld Citér

17. juni 2015

Hectar

Først og fremmest ville jeg købe dette kit af rundpinde. Jeg bruger dem selv og de er virkelig gode at holde på og så sparer man en del fremfor hvis man skulle ud og købe alle pinde hver for sig. Jeg er mest til rundpinde fremfor jumperpinde.  http://www.maler-lene.dk/product.asp?product=2451

Dernæst ville jeg søge på nettet, f.eks. Garnstudio for at finde opskrifter. Jeg ejer én bog om børnestrik, resten af de opskrifter jeg bruger finder jeg gratis på nettet. Alternativt er der en masse strikkegrupper på Facebook, hvor kvinder nærmest står i kø for at hjælpe.

Prøv dig frem ☺️ held og lykke - du er altid velkommen til at skrive til mig for at få hjælp.

vedhæfter lige billeder af mine to første projekter, som jeg har lavet her i foråret ved hjælp af min mor og resten på nettet.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

17. juni 2015

lineog4

Jeg elsker strikkebøger, selvom det mange gratis mønstre så er jeg bare til kræs og fine billeder 

her er en af de nemme nemme nemme - dårlige billeder men IPad tager dårlige billeder

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

17. juni 2015

Hectar

Kan også sende en opskrift på en retstrikket cardigan til babyer, når jeg kommer hjem. Den er hammer nem.

Anmeld Citér

17. juni 2015

Sprit25

Hvor er I søde. Så nu ligger jeg mim telefon væk indtil min datter putter

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.