Eksperthjælp: Sexlivet, der forsvandt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

736 visninger
0 svar
0 synes godt om
17. juni 2015

Vivi Hollænder

Hej Vivi!

Jeg skriver til dig fordi jeg ikke ved hvad vi som par skal gøre længere...

Vi er ikke så gamle, 19 og 22, og vores sexliv burde jo køre på skinner. Det gør det desværre bare slet ikke! I starten af vores forhold gik det fint, vi havde sex relativt ofte, 2-4 gange om ugen, men min kæreste kom meget hurtigt (uden at overdrive, efter max 2-3 minutter, nogle gange 30 sekunder) - tænkte at set nok var fordi han lige skulle vænne sig til at have regelmæssig udløsning igen. Han virkede (og virker endnu)som om han ikke rigtig ved hvordan man har sex, han er meget hårdhændet i sin berøring, jeg har fortalt ham at jeg godt kan lide at der bliver taget lidt ved, men tror han har misforstået det, for mit underliv føles nærmest som et blåt mærke når han er færdig, og jeg er bange for at rette på ham igen pga hans dårlige selvtillid!
Det med tiden inden udløsning ændrede sig dog ikke, og nu, et halvt år efter er det helt skidt. Min sexlyst er forduftet som dug for solen - jeg har førhen været meget glad for sex, og har stort set altid selv taget initiativ til det, jeg har ingen problemer med mit udseende og føler mig generelt selvsikker i sengen. I skrivende stund er det 5 uger siden vi sidst har haft sex... Jeg har simpelthen ikke lyst! Ej heller når jeg er alene, det er som om der er blevet trykket på "OFF" knappen!
Min kæreste er ikke særlig glad for sig selv, han er usikker sine færdigheder, sin krop, og er flov og ked af at han kommer SÅ hurtigt. Og det er brænde til bålet nu hvor jeg ikke har lyst til sex mere, en ond cirkel kan man vel kalde det.

Hvad skal og kan vi gøre?

Vivis svar

Kære Frustreret

Det er helt normalt, at man har vildt meget sex i starten, hvor forelskelseshormonerne raser i kroppen. Efter 3-6 mdr. falder intensiteten til et mere normal niveau og det er egentlig her, man skal vurdere, om man passer sammen seksuelt. Umiddelbart ser det jo ikke helt lovende ud i jeres tilfælde.

Din sexlyst er helt forsvundet og det gør din kæreste endnu mere usikker.

Der er flere udfordringer i jeres nuværende sexliv. Din kæreste er usikker og du har helt ret i, at du blot vil gøre det værre, hvis du kritiserer og retter. Når han kommer så hurtigt, kan det meget vel være et tegn på præstationsangst.

I er begge meget unge og skal gøre jer mange erfaringer endnu.

Jeg vil foreslå, at I gearer helt ned for ambitionerne og tager det stille og roligt i en periode, hvor I skal lægge fokus på at kysse, kæle og kærtegne hinanden over hele kroppen – ingen samleje – kun kærtegn. Brug lige meget tid på at være den, der giver kærtegn, som at være den, der modtager.

Når du kærtegner din kæreste, skal han blot give sig hen og nyde at tage imod. Det samme gør du, når han kærtegner dig. Undgå at tale sammen imens, men bruge gerne nydelyde.

Inden I går i gang, så se hinanden dybt i øjnene og fortæl på skift hinanden, hvorfor I har valgt hinanden til som kærester - brug gerne 5 minutter til denne lille øvelse

Prøv at give det fx 4 uger, hvor I ikke har samleje, men i stedet laver disse øvelser 2 gange om ugen. (gerne flere, hvis I har lyst til det)

Det vil give jer begge en større tryghed i intimiteten (Det har især din kæreste brug for), I vil føle jer mere forbundne og du vil forhåbentlig begynde at mærke din sexlyst igen.

Prøv om det kan ændre den onde cirkel, I kommet ind og rette op på jeres seksuelle nedtur.

De bedste hilsner

Vivi

I Vivis brevkasse kan du få svar på alle spørgsmål, der vedrører din eller din partners seksualitet eller jeres fælles sexliv.

Se Vivis hjemmeside på: Bedresexliv.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.