Anbefal billig familiebil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Hvis I kigger efter ny bil, kan I se på forhandlerens hjemmeside, hvad de enkelte mærker og modeller koster i vægtafgift. Vi kigger selv på ny bil, men nok i en lidt anden prisklasse end jer, og det er mit indtryk, at mærker som Suzuki, Seat og Kia ligger i den billigere ende. Det gør Dacia også, men da de tidligere er dumpet i crashtest, er det ikke et mærke, jeg tør satse på endnu.

Hvad andre giver i forsikring, kan du ikke bruge til noget, for prisen på disse afhænger af meget mere end, hvilken bil I køber. Det har meget stor betydning, hvor I bor, hvor meget I vil køre i bilen og især jeres alder og om I tidligere har haft bilforsikring. Den samme bil kan sagtens koste mellem f.eks. 5.000 og 15.000 i forsikring afhængig af disse faktorer. Forsikringsselskaberne er ofte hårde ved nye bilejere, da man ikke har optjent til at være elitebilist.

Vi har en Renault Clio stationcar, som koster 1.040 i vægtafgift årligt. Forsikringen koster 5.000, men vi står også begge som elite billister, og dette er ikke vores første bil. Forsikringen er lige steget kr. 500, da vores kørselsbehov i denne bil ændrede sig fra 20.000 km/år til 25.000 km/år. I vedligehold har vi brugt lige under 10.000 i de 2½ år, vi har haft den, men den er også købt fra ny og har kun været til alm. Service og så et bremsetjek. Nå ja og så lige vinterdæk til vist nok 2.500.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2015

(august)

A. Nonymsen skriver:

Hvad har man af årlige/månedlige udgifter på sådan en

Kan ikke huske det. Men prøv at Google eller slå det op hos Peugeot, de har tal for det. Tror vi betalte 3000kr i forsikring incl kasko. 

Anmeld Citér

17. juni 2015

Mia&Allan

Vi har Seat Ibiza stationcar og er rigtig glade for den. Den er fra 2013, kører ret langt på literen og mener kun vi giver 580kr om året i vægtafgift vi venter nr to og kan sagtens være i den med barnevogn osv.

Anmeld Citér

17. juni 2015

A.n.onym.

Jeg vil altid anbefale, at man går udenom Dacia, da de klarer sig pivringe i crashtests �� vi har haft en Seat Ibiza st. - men var nødt til at skifte den ud, da pladsen til det barn bag min kæreste blev for trang, på trods af, at det er en stationcar. Jeg ville måske anbefale jer en Kia, ikke fordi jeg nogensinde har prøvet at køre i en, men fordi de har 7 års garanti og derved klarer i de første mange år, uden for mange ekstra udskrivninger. Held og lykke med baby og bil ��

Anmeld Citér

17. juni 2015

Lenats31

A. Nonymsen skriver:

vi venter nr to, og kan ikke rigtig se hvordan vi kan leve videre uden bil  

vi har meget familie der bor lidt væk, hvor vi normalt kører med mine forældre, men det er der ikke plads til når nr to kommer i december. 

Derfor vil vi gerne købe en bil, vores problem er at vi begge er på su (min kæreste forhåbentligt elevløn til den tid, men det er stadig ikke overvældende hvad man får der)

vi har aldrig haft bil før, så vi aner ikke hvad det koster om måneden ca, vi ville i starten skulle køre ca 25 km hver vej til skole (mig, min kæreste håber på læreplads i nærheden) der ud over lidt almen brug, som når man skal handle osv. 

bilen skal bare have 5 døre, og gerne have plads til en barnevogn. 

Så hvad har i for en bil, og hvad betaler i ca om måneden for vægtafgift, forsikringer, vedligeholdelse osv?

En Toyota Aygo, Citroen, Peugeot 108 eller 208 

Peugeot 208 køres der kampagne på lige nu til 149000kr tror jeg det er.

der findes foldeklapvogne med liggefunktion til under 1000kr som kan ligge i bagagerummet på minibilerne. Nemmere at have med på tur end en barnevogn

Anmeld Citér

17. juni 2015

Lenats31

Kia Picanto, Kia Rio Vær dog opmærksom på at der er km. Begrænsning på deres 7 års garanti.

Fiat Punto

Anmeld Citér

17. juni 2015

Lenats31

Minibilerne Picanto, Aygo, 108 kører 25-30 km på literen og koster 580kr i vægtafgift om året 

forsikringsselskab: I kan prøve Bauta. De er billige og gode

Anmeld Citér

21. juni 2015

MM00

Hvis I kigger efter ny bil, kan I se på forhandlerens hjemmeside, hvad de enkelte mærker og modeller koster i vægtafgift. Vi kigger selv på ny bil, men nok i en lidt anden prisklasse end jer, og det er mit indtryk, at mærker som Suzuki, Seat og Kia ligger i den billigere ende. Det gør Dacia også, men da de tidligere er dumpet i crashtest, er det ikke et mærke, jeg tør satse på endnu.

Hvad andre giver i forsikring, kan du ikke bruge til noget, for prisen på disse afhænger af meget mere end, hvilken bil I køber. Det har meget stor betydning, hvor I bor, hvor meget I vil køre i bilen og især jeres alder og om I tidligere har haft bilforsikring. Den samme bil kan sagtens koste mellem f.eks. 5.000 og 15.000 i forsikring afhængig af disse faktorer. Forsikringsselskaberne er ofte hårde ved nye bilejere, da man ikke har optjent til at være elitebilist.

Vi har en Renault Clio stationcar, som koster 1.040 i vægtafgift årligt. Forsikringen koster 5.000, men vi står også begge som elite billister, og dette er ikke vores første bil. Forsikringen er lige steget kr. 500, da vores kørselsbehov i denne bil ændrede sig fra 20.000 km/år til 25.000 km/år. I vedligehold har vi brugt lige under 10.000 i de 2½ år, vi har haft den, men den er også købt fra ny og har kun været til alm. Service og så et bremsetjek. Nå ja og så lige vinterdæk til vist nok 2.500.

Hold jer fra Dacia de klare sige dårlige i test.

Købe en ny bil og afbetal på så har i en god bil i mange år. Jeg ved ikke om i går efter en stor familie eller mellem bil. Man kan i dag få barnevogne der kan pakkes meget sammen.

Jeg selv vil købe biler af de her mærker Suzuki, Toyota, Seat, Skoda, VW, Audi eller Opel. De ligger forskellig mht pris så tag et kig på bil mærkernes hjemmeside og se om der noget for jer.

Anmeld Citér

22. juni 2015

Vik

Vi har købt en brugt Skoda Fabia stationcar da jeg ventede nr 2. Der er god plads til 2 store autostol m isofix og en pude hvis vores ældste skal ha en kammerat med hjem.

Emmaljunga nitro + lift kan nemt være i baggage og der er plads til lidt indkøb.

bilen er lækker og sikker at køre i ( og kan findes til 25000-35000 ) er ret økonomisk i benzin forbrug og vægtafgift.  

Anmeld Citér

22. juni 2015

Chrissi_lgh@hotmail.com

Min kæreste købte en Skoda Fabia combi (stationcar) da vi skulle have vores datter (1. barn), og vi elsker den. 

Fabia'en laves vidst ikke uden isofix, så det er jo fedt når man har børn. 

I bagagerummet er der plads til alt fra de større barnevogne som en Odder magic på alm stel (dog er det nemmest at have den der hvis hjulene ryger af), men også til en emmaljunga Egde duo combi med drejehjul, hvor man ikke behøver tage hjulene af 

og på bagsædet er der plads til en maxi cosi 2-Way Pearl, som jo kan vendes bagudvendt til barnet er 4 år. Dog skal personen på forsædet ikke have alt for lange ben. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.