Anbefal billig familiebil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.828 visninger
19 svar
3 synes godt om
17. juni 2015

A. Nonymsen

vi venter nr to, og kan ikke rigtig se hvordan vi kan leve videre uden bil  

vi har meget familie der bor lidt væk, hvor vi normalt kører med mine forældre, men det er der ikke plads til når nr to kommer i december. 

Derfor vil vi gerne købe en bil, vores problem er at vi begge er på su (min kæreste forhåbentligt elevløn til den tid, men det er stadig ikke overvældende hvad man får der)

vi har aldrig haft bil før, så vi aner ikke hvad det koster om måneden ca, vi ville i starten skulle køre ca 25 km hver vej til skole (mig, min kæreste håber på læreplads i nærheden) der ud over lidt almen brug, som når man skal handle osv. 

bilen skal bare have 5 døre, og gerne have plads til en barnevogn. 

Så hvad har i for en bil, og hvad betaler i ca om måneden for vægtafgift, forsikringer, vedligeholdelse osv?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2015

Augustmama

Dacia lodgy 

Stor dejlig familie bil kan fås med 7 sæder. 

Koster max 200.000 kr selvfølgelig alt afhængig af hvad du ønsker at proppe udstyr i af.

og ca 1350 kr i vægtafgift. 

Forsikring er bare at ringe rundt til alle selskaber og få et godt tilbud, evt der hvor man har alle sine andre forsikringer 

Anmeld Citér

17. juni 2015

A. Nonymsen

Navele skriver:

Dacia lodgy 

Stor dejlig familie bil kan fås med 7 sæder. 

Koster max 200.000 kr selvfølgelig alt afhængig af hvad du ønsker at proppe udstyr i af.

og ca 1350 kr i vægtafgift. 

Forsikring er bare at ringe rundt til alle selskaber og få et godt tilbud, evt der hvor man har alle sine andre forsikringer 

Kan den fås mindre? Altså med kun fem sæder? Vi har ikke behov for mere og tænker den vil være billigere i vægtafgift hvis bilen er mindre?

Anmeld Citér

17. juni 2015

Augustmama

A. Nonymsen skriver:

Kan den fås mindre? Altså med kun fem sæder? Vi har ikke behov for mere og tænker den vil være billigere i vægtafgift hvis bilen er mindre?

Ja det kan man :-) 

men det har meget af sige hvad man ønsker i en bil

Det er en stor og rummelig bil 

højt til loftet og masser plads

men man kan jo også få stacencar (staves) modeller. 

Men dacia er en billig god bil der køre langt på literen 

Anmeld Citér

17. juni 2015

JH12

Kia Ceed  fantastisk god og økonomisk bil. 

God plads, til både familie og barnevogn + div tasker 

Anmeld Citér

17. juni 2015

(august)

Peugeot 308 sw fra 2010-ny, dem fra 2010 kan forhandlerne næsten ikke komme af med hvis du kigger brugt og kan fås for ca. 100.000.

Anmeld Citér

17. juni 2015

A. Nonymsen

JH12 skriver:

Kia Ceed  fantastisk god og økonomisk bil. 

God plads, til både familie og barnevogn + div tasker 

Og hvad koster den ca om måneden/året, uden benzin

Anmeld Citér

17. juni 2015

A. Nonymsen

(august) skriver:

Peugeot 308 sw fra 2010-ny, dem fra 2010 kan forhandlerne næsten ikke komme af med hvis du kigger brugt og kan fås for ca. 100.000.

Hvad har man af årlige/månedlige udgifter på sådan en

Anmeld Citér

17. juni 2015

IngenKoPåIsen

Jeg ville kigge efter Renault eller Suzuki

Anmeld Citér

17. juni 2015

Christine

A. Nonymsen skriver:

vi venter nr to, og kan ikke rigtig se hvordan vi kan leve videre uden bil  

vi har meget familie der bor lidt væk, hvor vi normalt kører med mine forældre, men det er der ikke plads til når nr to kommer i december. 

Derfor vil vi gerne købe en bil, vores problem er at vi begge er på su (min kæreste forhåbentligt elevløn til den tid, men det er stadig ikke overvældende hvad man får der)

vi har aldrig haft bil før, så vi aner ikke hvad det koster om måneden ca, vi ville i starten skulle køre ca 25 km hver vej til skole (mig, min kæreste håber på læreplads i nærheden) der ud over lidt almen brug, som når man skal handle osv. 

bilen skal bare have 5 døre, og gerne have plads til en barnevogn. 

Så hvad har i for en bil, og hvad betaler i ca om måneden for vægtafgift, forsikringer, vedligeholdelse osv?

Vi har en ældgammel Berlingo! Den er rigtigt god pga megen kabineplads og bagagerumsplads. Den koster 1600 pr halvår i vægtafgift, hvilket selvfølgelig ikke er super lidt men slet heller ikke det værste man kan komme ud for.

Eftersom jeg er medlem af DJØF får jeg forsikring for 4000 om året. Jeg har derved sprunget ca 13 forsikringstrin over, og ville ellers stå til over 10.000 årligt da jeg kun havde haft kørekort i et halvt år da vi fik bil. Så hvis du har forsikringer et sted u forvejen eller er medlem af fagforening eller a-kasse så kan der virkelig være penge at spare 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.