Bekymret mor, Min datter drikker for lidt vand ;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2015

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
PUHK skriver:

Hvor meget er "ekstremt lidt"?

Når hun spiser rugbrød (der jo er tørt), får hun så ikke lyst til at drikke mere, hvis du tilbyder ved hver anden bid el.l.?

Har hun våde bleer?

Jeg ville ikke vælge saftevand endnu, hvis det ikke er kritisk, for så ville jeg være bange for, at hun helt fravælger almindeligt vand.

Det er jo lige det. Og i det hele taget vil jeg så gerne ha at hun vender sig til vand så meget så muligt. Måske er jeg skør men føler selv at der INTET er bedre for kroppen end vand. Når de kommer i den alder hvor de spiser det mad vi voksne spiser. Og ja hun drikker lidt mere når hun spiser rugbrød men ikk nær så meget som man går rundt og tror at hun ville når det nu er tørt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2015

Love Angel

Mor til 4
PUHK skriver:

Hvor meget er "ekstremt lidt"?

Når hun spiser rugbrød (der jo er tørt), får hun så ikke lyst til at drikke mere, hvis du tilbyder ved hver anden bid el.l.?

Har hun våde bleer?

Jeg ville ikke vælge saftevand endnu, hvis det ikke er kritisk, for så ville jeg være bange for, at hun helt fravælger almindeligt vand.

Og våde bleer ca 1-2 bleer i døgnet. Det beget forskelligt kommer an på hvor meget hun drikker. Og nogle dage drikker hun lidt mere end andre dage.

Anmeld Citér

16. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Love Angel skriver:

Og våde bleer ca 1-2 bleer i døgnet. Det beget forskelligt kommer an på hvor meget hun drikker. Og nogle dage drikker hun lidt mere end andre dage.

Har du snakket med sundhedsplejersken eller lægen? Kan godt forstå din holdning til vand - den deler jeg. Selvom det selvfølgelig er allervigtigst at de får væske uanset.

Anmeld Citér

16. juni 2015

Love Angel

Mor til 4
PUHK skriver:

Har du snakket med sundhedsplejersken eller lægen? Kan godt forstå din holdning til vand - den deler jeg. Selvom det selvfølgelig er allervigtigst at de får væske uanset.

Da min datter var 8 et halv månede kom vores sundhedsplejerske for sidste gang. Og vi kom ind på det emne. Og hun sagde bare at jeg ikk kan gøre andet end at tilbyde hende vand rigtig tit og hver gang hun er vågen og til måltider osv og bare at hun er frisk og glad og tisser i bleen så er det fint. Men tænker nu hvordan i alverden kan man leve af så lidt væske om dagen?! 

Men self du har ret vand eller andet bare hun få noget væske vil da ikk tænke et sekundt på om hvilket type væske hun skal ha om det vand mælk eller saftevand. Hvis det var sådan at hun bliv dårlig osv. Men heldigvis er det ikk sådan hun er frisk og glad og leger helt vildt aktivt og laver i bleen.

Anmeld Citér

16. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Love Angel skriver:

Da min datter var 8 et halv månede kom vores sundhedsplejerske for sidste gang. Og vi kom ind på det emne. Og hun sagde bare at jeg ikk kan gøre andet end at tilbyde hende vand rigtig tit og hver gang hun er vågen og til måltider osv og bare at hun er frisk og glad og tisser i bleen så er det fint. Men tænker nu hvordan i alverden kan man leve af så lidt væske om dagen?! 

Men self du har ret vand eller andet bare hun få noget væske vil da ikk tænke et sekundt på om hvilket type væske hun skal ha om det vand mælk eller saftevand. Hvis det var sådan at hun bliv dårlig osv. Men heldigvis er det ikk sådan hun er frisk og glad og leger helt vildt aktivt og laver i bleen.

Jeg er sikker på, at hun har det fint, og at hun selv justerer mængden. Men hvis du vil berolige dig selv, så synes jeg, du skal tage kontakt til lægen eller sundhedsplejersken igen. For det er trods alt en elementær del af et barns sundhed, så jeg kan godt forstå, man kan blive rigtig bekymret :-)

Anmeld Citér

16. juni 2015

Love Angel

Mor til 4
PUHK skriver:

Jeg er sikker på, at hun har det fint, og at hun selv justerer mængden. Men hvis du vil berolige dig selv, så synes jeg, du skal tage kontakt til lægen eller sundhedsplejersken igen. For det er trods alt en elementær del af et barns sundhed, så jeg kan godt forstå, man kan blive rigtig bekymret :-)

Det er det netop. Og i mit syns punkt er vand til kroppen er det en af de vigtig ting for at man kan fungere både for store og små 

men ja tusind tak for svar og råd

Anmeld Citér

17. juni 2015

Gabriel

Vi har samme problem. Han er dog kun 6 måneder så han får stadig flaske 2 gange i døgnet. De dage han slet ikke vil drikke når han får skemad så giver jeg ham agurk eller melon efter måltidet. Så suger han saften og det giver mig en falsk ro om at han da har fået en lille smule væske 

Anmeld Citér

17. juni 2015

Lenats31

Hej 

ja jeg er meget bekymret hvor lidt min 10 måneder datter indtager vand. 

Jeg prøvet vand i nomal plastik krus, jeg prøvet vand i de baby/børne krus, jeg prøvet baby/børn krus med tut, jeg prøvet endda med sutteflaske. Intet hjælper hun drikker ekstrem meget lidt hver gang jeg tilbyder hende. Altså både til morgenmad,frokost og aftensmad og mellem måltider og der ud over. 

Men føler bare hun drikker meget meget lidt sådan i løbet af en hel dag. 

Har nogle der døjer det samme med deres børn? 

Erfaring og råd modtages med kyshånd 

på forhånd tak

Prøv at give hende et måltid eller to som er rigt på vand.

havregrød med frugt om morgenen

øllebrød med frugt eller andet tilbehør

mellemmåltid:

mariekiks. Jeg ved godt nogle står stejlt på det med sukkeret. Men skulle man også holde igen på frugt. Kiks er tøre og fører derfor til tørst. Det er vigtigere de får noget at drikke end man holder igen med sukkerholdige fødevarer der kan frembringe tørst hos et barn der drikker for lidt

Anmeld Citér

17. juni 2015

Lenats31

Jordbær med mælk på til mellemmåltid.

hjemmelavet æblemos/grød med mælk

Anmeld Citér

17. juni 2015

Blop2

Vores datter er 10 mdr. hun vil absolut heller ikke drikke, hvis hun kun bliver tilbudt vand. 

Derfor får hun sødmælk til hendes morgenmad. Vand til middagsmad, sukkerfri saftevand til eftermiddagsmad og mælk til aftensmaden. 

Skal hun have lidt indimellem fx. hvis det er meget varmt tilbyder jeg hende vand.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.